اضافه کردن تماس مستقیم

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

بعضی اوقات می‌خواهید که کاربران با کلیک روی شماره تلفن، مستقیم با آن شماره تماس بگیرند و آن شماره روی گوشی به‌صورت خودکار شماره‌گیری شود. این کار را بدون نیاز به هیچ اقدامی می‌توانید در افزونه‌ی تماس با ما داشته باشید، اما شاید بخواهید در افزونه‌ی دیگری مانند افزونه‌ی متن‌و‌تصویر یا هر جای دیگری که ادیتور متن را دارید هم شماره تماس را قرار دهید. در این آموزش می‌خواهیم با هم ترفند اضافه کردن تماس مستقیم به اپلیکیشن را یاد بگیریم. پس دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

آموزش اضافه کردن تماس مستقیم به اپلیکیشن

فرض کنید می‌خواهید صفحه‌ی تماس با ما را با استفاده از افزونه‌ی متن و تصویر بسازید. برای این کار باید متن موردنظر خود را تایپ و انتخاب کنید و بعد روی دکمه‌ی “درج پیوند” طبق تصویر زیر کلیک کنید.
اضافه کردن تماس مستقیم-اپلیکیشن‌ساز-موبایل-پازلی-puzzley-1به‌عنوان‌مثال متن روبه‌رو را تایپ می‌کنیم: “برای تماس با شرکت پازلی می‌توانید روی شماره زیر کلیک کنید: ۰۹۰۳۵۶۱۱۳۰۰” و بعد شماره را انتخاب کرده و روی دکمه‌ی “درج پیوند” کلیک می‌کنیم تا بتوانیم به قسمتی که انتخاب کرده‌ایم لینک اضافه‌ کنیم.
ما در این آموزش یک شماره تلفن را به‌عنوان متن برای این لینک دادن در نظر گرفتیم. شما می‌توانید از یک عبارت یا جمله هم استفاده کنید به‌عنوان مثال: “تماس بگیرید”
زمانی که روی دکمه‌ی “درج پیوند” کلیک کنید پاپ‌آپ زیر برای شما نمایش داده می‌شود.اضافه کردن تماس مستقیم-اپلیکیشن‌ساز-موبایل-پازلی-puzzley-2آدرس: در این قسمت دقیقا مطابق تصویر بالا کادر را باید پر کنید. به‌این‌صورت که کد “tel:09035611300” را باید در فیلد وارد کنید. دقت کنید که حتما، حتما عبارت “:tel” را قبل از شماره تماس‌تان بنویسید، در غیر این صورت این روش کار نخواهد کرد.
متن نمایشی: در این قسمت متنی که می‌خواهید روی دکمه تماس مستقیم باشد را تایپ کنید، همان‌طور که گفتیم می‌توانید از عباراتی مانند: “تماس بگیرید” هم استفاده کنید. ما در اینجا همان شماره تماس را به‌عنوان عبارت روی دکمه در نظر گرفته‌ایم.
در نهایت دکمه‌ی “تایید” را بزنید و بعد هم دکمه‌ی “ذخیره تغییرات” را کلیک کنید تا همه‌ی تغییرات ذخیره شوند.
نکته: برای تست این ترفند نمی‌توانید از صفحه‌ساز استفاده کنید و حتما باید آن را روی گوشی موبایل تست کنید.
نتیجه کلیک روی شماره تماس در گوشی را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.
اضافه کردن تماس مستقیم-اپلیکیشن‌ساز-موبایل-پازلی-puzzley-3

آموزش اضافه کردن تماس مستقیم در اپلیکیشن به پایان رسید. همین الان می‌توانید این ترفند را در اپلیکیشن‌ساز پازلی تست کنید.

پنل کاربری پازلی

مطالب مرتبط:

ترفند افزودن دکمه به اپلیکیشن

آموزش تست اپلیکیشن

آموزش ترفند اضافه‌کردن دکمه خروج به اپلیکیشن

[modalsurvey id=”924478511″ style=”flat”]

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

4 Comments

  1. ابوذر گفت:

    سلام
    این آموزش فوق العاده بود
    نزدیکه شش ماهه که این سوال رو از یک اپ ساز دیگه پرسیده بودم و نتیجه ای نگرفته بودم!!!
    ممنون

    • داوود عباسی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خیلی خوشحالم که مطالب برای شما مفید بوده
      و امیدوارم که پازلی بتونه به شما کمک بیشتری بکنه
      موفق باشید.

  2. امید گفت:

    نمیشه این ترفندو طوری انجام داد که بعد از لینک به صفحه تماس ها منتقل نشه که بخوایم مجددا دکمه تماس گوشی رو برنیم ؛؛ یعنی با کلیک مستقیم تماس گرفته بشه ؟؟

    • سلام و درود
      این قابلیت نیازمند دریافت مجوز دسترسی به تاریخچه تماس ها و مخاطبین گوشیه و این مجوز از لحاظ امنیتی حساسیت خاص خودش رو داره
      لذا منطقی نیست قرار دادنش روی اپلیکیشن و بهتره از همین روش استفاده بشه
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن