قرار دادن نقشه در اپلیکیشن

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

گاهی اوقات پیش می‌آید که برای نشان‌دادن یک آدرس به کاربرهای اپلیکیشن نیاز به نقشه دارید مثلا در یک اپلیکیشن بیمه ممکن است نیاز باشد تا آدرس نمایندگی های بیمه را به کاربر نمایش دهید؛ که برای این کار می‌توانید از افزونه‌ی نقشه استفاده کنید ولی گاهی لازم است در اپلیکیشن برای توضیحات بیشتر به کاربرها به‌عنوان مثال نقشه Google Map را به افزونه‌ی متن‌وتصویر و در بین نوشته‌ها اضافه کنید. در این آموزش می‌خواهیم روش‌های قرار دادن نقشه در اپلیکیشن را بررسی کنیم. پس با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

قرار دادن نقشه در اپلیکیشن

برای قرار دادن نقشه در اپلیکیشن به سه روش زیر می‌توانید عمل کنید. این سه روش کاربرد‌های خاص خودشان را دارند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود هر روشی را که بخواهید، انتخاب کنید.

روش اول: لینک‌ یک متن به نقشه

فرض کنید که می‌خواهید یک آدرس را برای توضیحات بیشتر روی نقشه گوگل نمایش دهید و آن را به یک نوشته اضافه کنید. به عبارت دیگر زمانی که کاربر روی متن کلیک می‌کند آدرس در نقشه‌ی گوگل برای او نمایش داده شود.
این کار بسیار ساده است و در چند قدم کوچک انجام می‌شود.
ابتدا باید به گوگل‌مپ بروید و مکان موردنظر را در نقشه پیدا کنید. Google Map
بدست آوردن لینک آدرس در گوگل‌مپ دو حالت دارد:
حالت اول:
نکته‌: باید دقت داشته باشید که این حالت برای اپلیکیشن‌های آی‌او‌اس کاربرد ندارد و عمل نمی‌کند و باید از حالت دوم برای بدست آوردن لینک استفاده کنید.
در Google Map فقط کافی است روی مکانی که می‌خواهید کلیک کنید. در یک کادر کوچک در پایین صفحه، طول و عرض جغرافیایی آن نقطه که آدرس شما است، به رنگ آبی نمایش داده می‌شود.۱با کلیک روی اعداد آبی می‌توانید از کادری که در سمت چپ باز می‌شود طول و عرض جغرافیایی را کپی کنید.۲قدم بعدی این است که وارد اپلیکیشن شوید و جمله‌ای را که نیاز است به آدرس لینک کنید را انتخاب کنید و در ادیتور متن روی دکمه‌ی “درج پیوند” طبق تصویر زیر کلیک کنید.قرار دادن نقشه در اپلیکیشن-اپلیکیشن‌ساز-موبایل-پازلی-puzzley-1پاپ‌آپ “درج پیوند” طبق تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود که باید در فیلد آدرس، کد زیر را وارد کنید.
قرار دادن نقشه در اپلیکیشن-اپلیکیشن‌ساز-موبایل-پازلی-puzzley-2

[javascript] geo:32.8421704, 59.2178957?q=32.8421704, 59.2178957(اپلیکیشن ساز پازلی)[/javascript]

به جای دو عدد کد بالا، باید اعداد مکان موردنظر خود را که از گوگل‌مپ کپی کردید، وارد کنید و به جای متن داخل پرانتز هم می‌توانید متن موردنظر خودتان را برای نمایش داخل نقشه وارد کنید.
برای جمع‌بندی باید بگویم که شما باید در کد بالا بعد از عبارت :geo دو عدد طول و عرض جغرافیایی مکان موردنظر خود را که از گوگل‌مپ کپی کرده‌اید را پیست کنید و در نهایت این کد را در قسمت آدرس وارد کنید.
خب کار تمام است. در شبیه‌ساز پازلی نمی‌توانید نتیجه را ببینید و حتما باید روی گوشی موبایل آن را تست کنید.
کاربر شما بعد از کلیک روی جمله‌ی لینک شده تصویر زیر را در گوشی‌موبایل خود مشاهده می‌کند.

حالت دوم:
حالت دوم بدست آوردن لینک آدرس هم برای اپلیکیشن‌های اندروید کارآیی دارد و هم برای آی‌اواس. طبق روال حالت اول باید وارد گوگل‌مپ شوید و آدرس خود را روی نقشه مشخص کنید. اما دیگر نیاز نیست که طول و عرض جغرافیایی را کپی کنید. برای این حالت باید لینک بالای صفحه را طبق تصویر زیر کپی کنید و بعد از این که جمله‌ی خود را در افزونه مشخص کردید با استفاده از دکمه‌ی “درج پیوند” در ادیتور متن، این لینک را در بخش آدرس پیست کنید. (مانند حالت اول)

روش دوم: استفاده از دکمه‌ی نقشه در ادیتور متن

این روش زمانی استفاده می‌شود که شما می‌خواهید نقشه را به صورت کوچک شده در متن داشته باشید. در هر جای اپلیکیشن که ادیتور متن را داشته باشید، می‌توانید نقشه را به محتوای خود اضافه کنید.
برای بدست آوردن طول و عرض جغرافیایی آدرس موردنظر خود باید وارد گوگل‌مپ شوید و دقیقا طبق روالی که در روش اول و حالت اول که بالا مطرح کردیم، عمل کنید. عدد اول طول جغرافیایی و عدد دوم عرض جغرافیایی است.
بعد وارد افزونه‌ی موردنظر شوید و در قسمت ادیتور متن روی دکمه‌ی “درج نقشه” طبق تصویر زیر کلیک کنید.
قرار دادن نقشه در اپلیکیشن-اپلیکیشن‌ساز-موبایل-پازلی-puzzley-3پاپ‌آپ “ساخت نقشه” برای شما نمایش داده می‌شود. طبق تصویر زیر باید عدد اول را در قسمت طول جغرافیایی و عدد دوم را در قسمت عرض جغرافیایی وارد کنید. در نهایت دکمه‌ی “ساخت نقشه” را کلیک کنید.
قرار دادن نقشه در اپلیکیشن-اپلیکیشن‌ساز-موبایل-پازلی-puzzley-4زمانی که ذخیره تغییرات را بزنید، نقشه را طبق تصویر زیر در شبیه‌ساز مشاهده می‌کنید.
قرار دادن نقشه در اپلیکیشن-اپلیکیشن‌ساز-موبایل-پازلی-puzzley-5

روش سوم: استفاده از افزونه‌ی نقشه

روش دیگر اضافه کردن نقشه به اپلیکیشن استفاده از افزونه‌ی نقشه است. زمانی که شما این افزونه را به اپ خود اضافه کنید می‌توانید چند آدرس مختلف همراه با اطلاعات‌شان را روی نقشه مشخص کنید. به‌عنوان مثال می‌خواهید آدرس شعب فروشگاه خود را در نقشه مشخص کنید در این حالت هر شعبه آدرس مخصوص به خود را دارد که این افزونه امکان اضافه‌کردن چند آدرس را روی نقشه به شما می‌دهد.
برای مطالعه‌ی آموزش افزونه نقشه به لینک روبه‌رو مراجعه کنید. افزونه‌ی نقشه

آموزش قرار دادن نقشه در اپلیکیشن به پایان رسید. همین الان می‌توانید نقشه را در اپلیکیشن‌ساز پازلی به اپ خود اضافه کنید.

پنل کاربری پازلی

در سایت شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی کلی مطالب آموزشی برای شما قرار دادیم که می تونید ازشون استفاده کنید و حتی ایده بگیرید و اپ هایی مثل اپلیکیشن نوبت دهی؛ اپلیکیشن آموزشی؛ اپلیکیشن فروشگاه و از این قبیل را با استفاده از امکانات پازلی پیاده سازی کنید.

اگر هم در رابطه با قیمت طراحی اپلیکیشن سوالی دارید به صفحه تعرفه ها مراجعه کنید و یا با پشتیبانی تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

ترفند افزودن دکمه به اپلیکیشن

تماس مستقیم در اپ

آموزش ترفند اضافه‌کردن دکمه خروج به اپلیکیشن

[modalsurvey id=”924478511″ style=”flat”]

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

3 Comments

  1. علی گفت:

    سلام
    چطور میشه لوکیشن مخاطب رو با اجازش گرفت؟ به صورت خودکار

  2. امیر حسین مسیبی گفت:

    عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن