۳ دلیل عمده که هر کسب و کاری به اپلیکیشن نیاز دارد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

با توجه به سایز و صنعت، اپ های موبایل نقش بزرگی در هر کسب و کار دارند! چه شما یک کسب و کار تر و تازه باشید که دنبال لحظه ای برای درخشش می گردد، یا کسب و کار کوچک پایداری دارید و  به دنبال جذب مشتریان تازه و وفادار هستید، قطعا باید به اپ داشتن هم نیم نگاهی داشته باشید! به عنوان مثال اپلیکیشن فروشگاه یا یک اپلیکیشن آموزشی کمک بزرگی برای سوددهی بیشتر در این حوزه به صاحبان این کسب وکارها کرده اند. ما به شما سه دلیل مهم می دهیم که چرا شما نیازبه نرم افزار موبایل خودتان دارید.

آدم ها دو حالت دارند: خواب یا آنلاین و موبایلی

ضریب نفوذ موبا

همه این روزها موبایلی اند. موبایل با ضریب نفوذ بیش از ۱۳۰ درصد تبدیل به بزرگترین رسانه شده است. حقیقتا، در حال حاضر کم تر شرکت موفقی را پیدا می کنید که سایت نداشته باشد. تعداد کاربران موبایل هم سر به فلک می کشند! و البته این کاربران درحال حاضر  برای دسترسی به اینترنت هم از موبایل شان استفاده می کنند.

آیا می دانستید ۲۵ درصد از مردم، فقط  و فقط از طریق موبایل اینترنت میروند؟

بنابراین اگه بگوییم تجارت به سمت موبایل تغییر جهت داده، درست فکر کرده ایم. و شما کجا هستید؟ روی یک اپ سرمایه گذاری کنید، آن را  میان مشتریان تان ترویج دهید و باعث گسترش کسب و کارتان شوید.

بگذارید فرض کنیم شما یک نانوایی کوچک و خوش نام دارید. بله شما مشتریان معمول خود را دارید که عاشق کاری هستند که می کنید. حالا فرض کنید شما این خوش نامی را می توانستید با یک نرم افزار موبایل پخش کنید؛ نامی که حتی گردشگرانی که اتفاقی به شهرتان سر می زنند را جذب کند. سود اضافی، درست نیست؟

موبایل یعنی جنب و جوش

ساختن یک نرم افزار موبایل برای کسب و کارتان به معنی مشتری بیشتر است. کنکاش در موبایل، بیشتر و بیشتر شده است، و وقتی که مصرف کننده معمول فعلی شما می تواند حرف و نام خوش تان را پخش کند، شما کم کم و با برنامه ریزی بیشتر در نتایج جست و جو ها هم نمایش داده می شوید. آیا می دانستید از هر ۱۰ سرچ موبایلی، ۹ تا به عمل ختم می شوند؟ و این عمل می تواند خرید باشد! به مشتریان جدیدتان دست پیدا کنید،  دسترسی به خودتان را راحت تر کنید و کسب و کارتون رو توسعه بدید. و البته قدرت شبکه های اجتماعی رو فراموش نکنید وصل کردن آن ها به اپلیکیشن تان می تواند خیلی مفید باشد.

از صفحه  اینستاگرام یا فیس بوک خود برای ترویج اپ جدیدتان استفاده کنید، یک ویدیو جذاب و گیرا بسازید و نمایش اش بدهید، یک داستان حول اپ بسازید و در بلاگ تان در مورد خوبی هاش بنویسید. تازه کارتان شروع شده است. ایده های زیادی می توان پیاده کرد.

از جمله دلایل نیاز کسب و کارها به اپلیکیشن می توان به این موارد اشاره کرد: گردش کار را بهینه می کند؛ در زمان و منابع صرفه جویی کرده و رضایت مخاطبان را افزایش می دهد. در ادامه بیشتر به پاسخ این سوال که دلایل نیاز کسب و کارها به اپلیکیشن چیست؟می پردازیم. به طور کلی این اپلیکیشن ها طیف وسیعی از مزایا را هم برای کارفرمایان و هم برای کارمندان فراهم می کنند؛ از جمله این موارد می توان به بهبود ارتباطات، افزایش بهره وری، همکاری بهتر، افزایش مشارکت کارکنان، بهبود خدمات مشتری و موارد دیگر اشاره کرد.

نگاهی به برخی از دلایل نیاز کسب و کارها به اپلیکیشن

از ساده ‌سازی فرآیندها گرفته تا دسترسی بی‌ درنگ و سریع به اطلاعات و منابع، همگی از مزایایی هستند که  یک اپلیکیشن موبایل می تواند به شما در افزایش کارایی، کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد کلی آن ها کمک کند.

برای اطلاع از هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل با استفاده از امکانات پازلی می توانید به صفحه تعرفه ها مراجعه کنید یا با تیم پشتیبانی تماس بگیرید

تعریف اپلیکیشن های موبایل شرکتی به زبان ساده

برنامه های کاربردی یا همان تلفن همراه، برنامه های تخصصی است که برای رفع نیازهای داخلی خاص یک شرکت طراحی شده اند. این برنامه‌ ها معمولاً دسترسی آسان به اطلاعات، ابزارها و کانال ‌های ارتباطی را برای کارمندان شرکت فراهم می‌ کنند. آن ها به عنوان یک پلتفرم متمرکز برای همکاری ساده، بهینه سازی فرآیند و تبادل اطلاعات کارآمد در یک سازمان عمل می کنند.

برند سازی در میان رقبا و مشتریان

کاربرد اپلیکیشن ها در کسب و کار چه می باشد؟

پیش از تهیه اپلیکیشن برای کسب و کار خود ممکن است در خصوص کاربرد اپلیکیشن در کسب و کار برایتان سوالاتی پیش بیاید. پاسخ ساده به سوالات پیش آمده این است که برنامه های کارمندان موبایل بسته به نیازهای خاص یک شرکت، اهداف مختلفی را ارائه می دهند. بنابراین به زبان ساده، برنامه های کاربردی یا همان اپلیکیشن ها با توجه به نیازهای شرکت شما طراحی می شوند؛ در نتیجه کاربرد زیادی خواهند داشت.

کاربرد اپلیکیشن در کسب و کار

در ادامه چند نمونه از کاربرد اپلیکیشن در کسب و کار را ذکر کرده ایم.

  • به کارمندان کمک می کند تا با محل کار خود در ارتباط باشند.
  • اپلیکیشن های تلفن همراه ممکن است به عنوان یک پلتفرم برای دسترسی به اطلاعات مهم، مدیریت وظایف و برقراری ارتباط با همکاران نیز عمل کنند.
  • فرآیندهای مختلف درون سازمان را ساده می کنند.
  • چنین برنامه ‌هایی را می‌توان برای بهینه‌ سازی فرآیندهای مختلف در شرکت شما، مانند استخدام کارکنان جدید، حضور و غیاب و مدیریت حقوق و دستمزد استفاده کرد.
  • تعامل و توسعه کارکنان را بهبود می بخشد.
  • این اپلیکیشن ها همچنین می توانند به عنوان ابزاری برای تعامل و توسعه کارکنان با فراهم کردن دسترسی به موارد آموزشی و سایر منابعی که می توانند به کارکنان در افزایش مهارت های خود کمک کنند نیز استفاده شوند.

شاید برایتان مفید باشد: طراحی اپلیکیشن با هوش مصنوعی

طراحی اپلیکیشن چه کمکی به کسب و کار ما می کند؟

1. افزایش ارتباطات و همکاری

یک اپلیکیشن، ارتباط ضروری و البته فوری را تسهیل می ‌کند و همکاری‌ های متقابل را ترویج داده و بهبود می بخشد. این برنامه ‌ها با ارائه یک پلتفرم واحد برای بحث‌ های تیمی، به ‌روزرسانی ‌ها و اشتراک‌ گذاری فایل، جریان ارتباط را بهبود می ‌بخشند و منجر به تصمیم ‌گیری سریع‌ تر، افزایش بهره‌ وری و افزایش مشارکت کارکنان می‌شوند.

2. فرآیندهای ساده و افزایش کارایی

یک برنامه کاربردی، فرآیندهای داخلی را با ویژگی هایی مانند مدیریت وظایف، تقویم های مشترک و اتوماسیون گردش کار ساده می کند. آن ها تیم ها را قادر می سازند تا وظایف را هماهنگ کنند، میزان پیشرفت را اندازه گیری نمایند و پروژه ها را به طور موثرتری مدیریت کنند. با کاهش تلاش‌ ها به صورت دستی و سنتی، این برنامه‌ ها به بهینه‌ سازی گردش کار، صرفه‌ جویی در زمان و منابع کمک می کنند.

3. تعامل و رضایت کارکنان را بهبود می بخشند

یک برنامه تلفن همراه می تواند حس تعلق و مشارکت در یک سازمان را تقویت کند. برخی از آن ها بخش هایی را برای بازخورد کارکنان، شناسایی و به اشتراک گذاری ایده های آنان ارائه می دهند. این برنامه‌ ها همچنین دسترسی به اخبار، به‌ روزرسانی‌ ها و رویدادهای شرکت را امکان‌ پذیر می ‌کنند و کارمندان را مطلع و درگیر می ‌کنند. با ترویج ارتباطات شفاف و فراگیر، اپلیکیشن‌ های کاربردی به رضایت شغلی و نرخ حفظ بالاتر کارمندان کمک زیادی می‌ کنند.

4. دسترسی به اطلاعات زمان واقعی در هر کجا و در هر زمان

از جمله مزایای داشتن اپلیکیشن برای کسب کار این است که این برنامه ها تضمین می ‌کنند که کارکنان بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی، دسترسی سریع و راحت به اطلاعات مربوطه را داشته باشند.

تفاوتی ندارد که موضوع مربوط به دسترسی به اسناد پروژه، خط ‌مشی‌ های شرکت و یا مواد آموزشی باشد؛ چراکه این برنامه‌ ها وابستگی به منابع فیزیکی را از بین می ‌برند و کارمندان را قادر می ‌سازند تا در همه حال به‌ روز بمانند و تصمیمات آگاهانه بگیرند.

5. مقیاس پذیری و سفارشی سازی

یک برنامه کاربردی را می توان برای پاسخگویی به نیازهای خاص شرکت های بزرگ نیز طراحی کرد. همانطور که سازمان شما رشد می کند، این برنامه ها نیز می توانند با نیازهای در حال تحول سازگار شوند و ویژگی های اضافی را به طور یکپارچه ادغام کنند. آن ها گزینه‌ های مقیاس ‌پذیری و سفارشی ‌سازی را ارائه می ‌کنند و به شما امکان می ‌دهند که برنامه را با فرآیندها و اهداف تجاری منحصر به‌ فرد خود هماهنگ کنید که این موضوع یکی دیگر از دلایل نیاز کسب و کارها به اپلیکیشن ها می باشد.

همچنین بخوانید: اشتباهات در توسعه اپلیکیشن موبایل

سایر مزایای داشتن اپلیکیشن برای کسب کار

مدیریت وظایف و برنامه ریزی

این برنامه کارکنان را قادر می سازد تا وظایف و برنامه های خود را به طور موثر مدیریت کنند. این یک پلت فرم مرکزی برای تعیین وظایف، اندازه گیری میزان پیشرفت و همچنین تعیین ضرب الاجل را فراهم می کند. این ویژگی تضمین می‌ کند که کارکنان شرکت به خوبی در مورد مسئولیت ‌های خود آگاه شوند که در نتیجه آن، هماهنگی کلی پروژه و زمان های تکمیل را بهبود می‌ بخشد.

گزارش ها و به روز رسانی های بلادرنگ

از دیگر مزایای ساخت اپلیکیشن و استفاده از آن گزارش‌ دهی بی‌ درنگ فعالیت و تسهیل آن ها می باشد. کارمندان می‌توانند به سرعت داده‌ های مربوط به وظایف تکمیل‌ شده، استفاده از مواد، بازرسی تجهیزات و هرگونه مشکلی را که در محل با آن مواجه می‌شوند، جمع‌آوری و ارسال کنند. این فرآیند گزارش دهی کارآمد، کاغذ بازی های سنتی را حذف کرده و اقدام فوری بر اساس اطلاعات به روز را امکان پذیر می کند.

مدیریت ساده اطلاعات

برنامه های کاربردی دسترسی آسان به اسناد مهم مانند نقشه های راه، دستورالعمل های ایمنی و گزارش های نگهداری را فراهم می کنند. کارکنان می ‌توانند مستقیماً از دستگاه‌های تلفن همراه خود به این اسناد دسترسی داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که همیشه اطلاعات مورد نیاز خود را در دسترس دارند. این ویژگی خطاها را به حداقل می رساند، انطباق با استانداردها را بهبود می بخشد و کیفیت کلی کار را نیز افزایش می دهد.

ارتباط و همکاری

این برنامه همکاری یکپارچه بین تیم های تعمیر و نگهداری جاده را تسهیل می کند. از طریق پیام‌ رسانی یکپارچه و ویژگی‌ های اشتراک ‌گذاری فایل، کارکنان می‌توانند در کمترین زمان ممکن با یکدیگر تعامل داشته باشند، به‌ روزرسانی‌ ها را به اشتراک بگذارند و اطلاعات را مبادله کنند. این کار، همکاری را بهبود می بخشد و شکاف‌های ارتباطی را از بین برده و تصمیم‌ گیری سریع ‌تر و حل مشکل کارآمد را نیز امکان‌پذیر می کند.

GPS و ادغام نقشه

اگر در هنگام طراحی اپلیکیشن نیاز به جی پی اس نیز داشته باشید، امکان اضافه کردن آن نیز وجود دارد. از ویژگی های آن می توان به این مورد اشاره کرد که کارکنان می توانند به مکان های خاصی پیمایش کنند و پیشرفت خود را پیگیری کنند. این ویژگی داده های موقعیت مکانی را در زمان واقعی ارائه می دهد که به بهینه سازی برنامه ریزی مسیر به طور قابل توجهی کمک می کند و در نتیجه باعث صرفه جویی در منابع زیادی از جمله منابع مالی می شود.

پیدا کردن مشتری وفادار راحته

مشتری وفادار با ساختن اپلیکیشن

همه ما می دانیم رسیدن به مشتری های وفادار چقدر سخت ولی پر مزیت است. دیگر کسب و کاری نیست که روی وفادار کردن مشتریان اش برنامه ای نداشته باشد. ولی شما چون یک نرم افزار موبایل دارید می توانید از آن ها سبقت بگیرید.  کافیه با دادن یک سری ارزش های اضافه روی اپلیکیشن به مشتری، آن ها را به خود وفادار کنید. با دادن مزیت های وفاداری در اپلیکیشن، اپ شما می تواند در میان اپ های دیگر، با ارزش افزوده ای خوب سربلند بایستد.

با استفاده از برنامه های وفاداری، اپلیکیشن تان را ترویج دهید، و به مشتری ها برسید. همه از طریق همون اپلیکیشن.آیا می دانستید که ۷۳ درصد از کاربران تلفن های همراه هوشمند، مایل اند که از اپلیکیشن های وفاداری و مزیت های برنامه های جذب مشتری ثابت، روی گوشی موبایل خود استفاده کنند؟ درصد بزرگیه!

هنوز هم فکر می کنید که سرمایه گذاری روی اپلیکیشن های موبایل بیش از حده؟ هزینه شان بیشتر از یک برنامه بازاریابی معمولی هست؟ خب دوباره فکر کنید! ما اینجا در شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی یک راه حل ساده، قدرتمند و قابل هزینه کردن برای اپ موبایل تان داریم. اپلیکیشن ساز ما را  امتحان کنید و فعالیت تان را در دنیای موبایل گسترش بدید.

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن