لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران رتبه بندی بازار ها و ترفند های بهبود | بلاگ برنامه ساز موبایل پازلی
کسب درآمد از بلاگ : چطور بلاگ نویسی می تواند تبدیل به شغل شود؟
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵
طرح سفید امضا
شهریور ۴, ۱۳۹۵

ترفند های افزایش رتبه در بازار ها

خب، شما یک اپلیکیشن عالی ساخته اید. حالا چطور می خواهید مردم را به دانلود آن دعوت کنید؟ چگونه می توان رتبه اپلیکیشن را افزایش داد ؟

بیایید رو راست باشیم تقصیر آدم ها نیست که کتاب را از جلدش قضاوت می کنند. بنابراین شما هم نباید خیلی هم از رتبه دادن به اپلیکیشن تان با توجه به توضیحات اش غافلگیر شوید. ادراک اولیه مهم اند، و ساختن یک توضیحات جالب برای اپلیکیشن، بهترین شانس شما برای جذب مخاطب جدید و متقاعد کردن آن ها برای انتخاب شما به رقیبان تان هست. در اینجا پنج ترفندی که به بهبودن رتبه و بالابردن پرچم تان دربین اپلیکیشن ها کمک میکند را توضیح می دهیم .

سرآغاز

وقتی کاربران وارد بازار می شوند، در ابتدا مستقیما سه خط اول توضیحات تان را می بینند. به همراه آیکون و یکی دوتا از اسکرین شات ها. مهم ترین اطلاعاتتان باید در این مکان ها قرار بگیرد، و باید مختصر و جذاب باشد.

بله اغلب بازار ها تا حدود ۴۰۰۰ حرف برای نوشتن توضیحات اجازه می دهند، اما مشتریان در نگاه اول فقط ۲۵۵ تای آن ها را خواهند دید. پس برای کسب بیشترین رتبه ، از هر کلمه کمال استفاده را ببرید.

فروختن فروختن فروختن

حالا که توجه مشتری را جلب کرده اید، مطمعن شوید محصولی دارید که بتوان به آن تکیه کرد. بر اساس مجله کارآفرین، هر اپلیکیشن موفقی، گره ای از کار مشتریان باز می کند. اپلیکیشن های دیوار، دیجی کالا، جشنواره بین المللی فیلم فجر ، ورزش معلولان  و … مثال های مناسبی از شرکت هایی هستند که یک نیاز مشخص را شناسایی کرده اند و یک سرویس مناسب برای پاسخ به توسعه داده اند.

وقتی اطمینان کافی به محصول تان پیدا کردید، باید به طور تاثیر گذاری، اهمیت آن را بازگو کنید. یکی از راه های آن روایت گری است. با مشتریان بالقوه تان از طریق مثال هایی از دنیای واقعی تعامل کنید. مثال هایی از کاربران قبلی که از اپلیکیشن شما سود برده اند.

امکانات کلیدی را چراغانی کنید

با توجه به حجم زیاد ویژگی های حیرت انگیزی که اپلیکیشن جدیدتان دارد، شما باید سعی کنید فقط به مهم ترین ها اشاره کنید. به سادگی هدف شما، جلب توجه مشتری و تشویق آن ها به دانلود  و افزایش رتبه اپلیکیشن است.

آن ها به خودی خود خواهند توانست سایر ویژگی های جزیی تر را کشف کنند. از طرفی، پردازش اطلاعات زیاد، سخت است. حتی اگر محصول پیچیده ای دارید، توضیحات را تا جایی که می توانید ساده نگه دارید.

بومی سازی

بومی کردن توضیحات اپلیکیشن یک راه ارزان و ساده برای گسترش دسترسی به اپلیکیشن تان است. شما می توانید به بازار های غیر فارسی زبان در سراسر دنیا وارد شوید. یکی از تحقیقات اخیر نشان می دهد که ۷۵ از افراد، محصول را در زبان خودشان ترجیه می دهند. با برداشتن محدودیت زبان و ارایه به تعداد بیشتری از مخاطبین، شانس به دست آوردن رتبه های بیشتری را نیز دارید.

اما حتما مطمعن شوید که توضیحات واضح باقی بماند. شما دوست نخواهید داشت که چیزی در ترجمه گم شود.

انشالا بگو 

در نهایت، برجسته کردن فیدبک های مثبتی که  دریافت می کنید، یک روش عالی برای نشان دادن حقیقت اپلیکیشن به همراه نوشابه برای کاربران بالقوه تان است. اگر هنوز نظرات و رتبه بندی زیادی روی خود بازار نگرفته اید، چند لینک از مطالبی که در مورد اپلیکیشن تان نوشته شده، قرار دهید.

اولین ضربت شما در توضیحات نویسی ممکن است عالی نباشد، پس اطمینان حاصل کنید که وقت کافی  برای ویرایش کردن کنار گذاشته اید. شما باید همواره در حال جست و جوی راه های بهبود رتبه محصول و توضیحات تان باشید تا بتوانید ، کاربران جدیدی علاوه بر آن هایی که از قبل دارید جذب کنید.

تئوری کافی است، موقع عمل رسیده

فقط به خاطر داشته باشید که قدرت ارایه شما در بازارها و رتبه برنامه، نهایتا به قدرت محصول تان وابسته است.  پلتفرم اپلیکیشن ساز پازلی، کاربر پسند است، و باعث می شود تا هر کسی بتواند به راحتی یک اپلیکیشن با کیفیت برای هر کاربر اندروید و یا آیفون در کم تر از چند ساعت  بسازد. با کمک پازلی، می توانید توضیحات اپلیکیشن تان را با این امید بنویسید که اپلیکیشن تان تا قله سعود خواهد کرد.

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *