به‌روزرسانی-جدید-پازلی-در-آبان-ماه-۱۴۰۰-اپلیکیشن‌ساز-موبایل-پازلی-puzzley-13
به‌روزرسانی جدید پازلی در آبان ماه ۱۴۰۰
۱۱ آذر، ۱۴۰۰
ایجاد پروژه در نوشن-اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 7
ایجاد پروژه در نوشن (Notion)
۱۱ آذر، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شما بالاخره اپلیکیشن خودتان را ساختید و عاشق طراحی ظاهری و آیکون آن هستید و روی هر دستگاهی که تست کردید عملکرد مناسبی دارد. فقط یک مشکل وجود دارد؛ کسی برنامه شما را دانلود نمی‌کند. شما به مشکل بسیاری از توسعه‌دهندگان پس از انتشار برنامه، برخوردید. اگر اپلیکیشنی دارید که می‌خواهید همه از آن استفاده کنند و تعداد دانلود اپلیکیشن افزایش یابد، در این مطلب با من همراه باشید.

از زمانی که اپلیکیشن شما دانلود می‌شود، لذت شما آغاز می‌شود و می‌توانید درآمد کسب کنید. فقط کافی‌است کمی تلاش کنید و از دانش صحیح برای جذب کاربر استفاده کنید.
ما در مطلب بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن در مارکت‌ها به روش‌های بهبود رتبه اپلیکیشن در جستجوی مارکت‌ها پرداختیم. می‌توانید این مطلب را از لینک زیر مطالعه کنید.
افزایش نصب اپلیکیشن بدون هزینه از طریق ASO

ترفندهای دانلود بیشتر اپلیکیشن

شماره یک: یک آیکون جذاب طراحی کنید.

آیکون اپلیکیشن اولین بخش از هر اپلیکیشن است که کاربر مشاهده می‌کند. آیکون برنامه شما باید چشم‌نواز و منحصربه‌فرد باشد. طوری که کاربر متوجه تفاوت آن با سایر اپلیکیشن‌ها شود. آیکون اپلیکیشن جذاب باعث می‌شود درصورتی‌که اپلیکیشن شما در نتایج جستجوی مارکت نمایش داده شد، نرخ کلیک بالاتری را به‌دست آورد.

شماره دو: از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای جذب مخاطب هستند. شما می‌توانید یک حساب‌کاربری مختص اپلیکیشن خود بسازید و به انتشار محتوای کاربرپسند بپردازید. در کنار این محتوا شما می‌توانید به معرفی اپلیکیشن خود بپردازید.

شماره سه: نام مناسبی برای اپلیکیشن خود در نظر بگیرید.

نام اپلیکیشن باید منحصربه‌فرد، معرف اپلیکیشن و کوتاه باشد. نام اپلیکیشن بعد از آیکون اپ دومین بخشی است که کاربر آن را مشاهده می‌کند. تطابق آیکون با نام اپلیکیشن می‌تواند تأثیر چشم‌گیری در جذب کاربر داشته باشد.

شماره چهار: یک صفحه فرود برای اپلیکیشن خود بسازید.

شما می‌توانید علاوه بر انتشار اپلیکیشن در مارکت‌ها یک صفحه فرود تحت‌وب برای اپلیکیشن خود بسازید و محتوای آن را بهینه کنید، تا در نتایج گوگل هم نمایش داده شوید. این راه کمک می‌کند علاوه‌بر جذب کاربر از طریق جستجو در مارکت‌ها، اپلیکیشن شما از طریق گوگل هم کاربر جذب کند.

شماره پنج: تصاویر و ویدئوهای جذاب در نظر بگیرید.

تصاویر و ویدئوها، بخش‌های دیگری از اپلیکیشن هستند که جلب توجه می‌کنند. تصاویر و ویدئو باید گویای نحوه عملکرد اپلیکیشن باشند و به‌اندازه‌ای جذاب باشند که کاربر پس از دیدن آن‌ها به نصب برنامه ترغیب شود.

شماره شش: از کاربرها بخواهید درباره اپلیکیشن در مارکت‌ها نظر بدهند.

یکی از آیتم‌های رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها نظرات کاربران است. شما می‌توانید در اپلیکیشن خود از کاربران بخواهید در مورد اپلیکیشن شما نظر خود را ثبت کنند. سعی کنید با ایجاد یک حس مناسب کاربر را هم به نظردادن ترغیب کنید و هم اینکه به شما یک امتیاز ۵ ستاره بدهد.

شماره هفت: قیمت اپلیکیشن را کاهش دهید.

اگر اپلیکیشن شما پس از پرداخت قابلیت دانلود دارد. در ابتدا یا قیمت را کاهش دهید یا به‌صورت رایگان اپ را عرضه کنید تا در ابتدا تعدادی کاربر مناسب جذب کنید.

شماره هشت: از خبرگزاری‌ها استفاده کنید.

اگر اپلیکیشن شما یک ویژگی خاص ارائه می‌دهد که برای مخاطبین جذاب است، از خبرگزاری‌ها بخواهید تا در مورد آن ویژگی خبری منتشر کنند. اگر موفق به انجام چنین کاری شوید قطعا با یک شتاب خیلی زیاد تعداد دانلود‌های خود را افزایش می‌دهید.

شماره نه: از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

سعی کنید در نام اپلیکیشن و توضیحات آن از کلیدواژه‌های مؤثری در زمینه‌کاری خود استفاده کنید تا در نتایج جستجو بیشتر نمایان شوید.

شماره ده: روی کاربران تمرکز کنید.

قطعا فقط افزایش دانلود مهم نیست. شما باید رفتار کاربران را بررسی کنید و خدمات‌تان را طوری طراحی کنید تا ماندگاری کاربران بیشتر شود.

قطعا افزایش تعداد دانلود اپلیکیشن آن هم به‌صورت رایگان کار راحتی نیست. در اینجا روش‌های مفیدی برای افزایش دانلود اپلیکیشن مطرح شد، اما اگر بودجه مناسبی دارید می‌توانید از روش‌های غیر رایگان هم استفاده کنید.

برای آشنایی با روش‌های بیشتر در زمینه بازاریابی اپلیکیشن، مطالب زیر را مطالعه کنید:

نکاتی برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل

بهترین سرویس‌های تبلیغات کلیکی کدام است؟

تبلیغ در جستجوی مارکت‌ها راهی برای دیده‌شدن سریع اپلیکیشن

بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن در مارکت‌ها – ASO

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *