کنفرانس تجربه کاربری شیراز
۲۹ اردیبهشت، ۱۳۹۵
پوش نوتیفیکیشن
ارسال پوش نوتیفیکیشن – قسمت اول(ثبت‌نام در سایت پوش‌پل و ثبت اپلیکیشن)
۲۹ اردیبهشت، ۱۳۹۵
نمایش همه

اپلیکیشن های گردشگری: کلید موفقیت

زمان مطالعه: 4 دقیقه

کلید ساخت یک اپلیکیشن گردشگری موفق را فرا بگیرید.

چگونه یک اپلیکیشن از مکان های گردشگری بسازیم و از آن کسب درآمد کنیم؟

اپلیکیشن گردشگری از پرتقاضا ترین انواع اپلیکیشن ها هستند و همچنین بر طبق تحقیقات سازمان های بین المللی گردشگری، هر سال درآمد بیشتری تولید میکنند.

در حقیقت، کمپانی های بزرگ راهنمایی گردشگری جهان مثل lonely planet، با شناختی که از پتانسیل این دسته اپلیکیشن ها دارند، در حال حاضر حتی نسخه موبایلی از راهنماهای خود را هم رونمایی کرده اند.

یکی از انواع نرم افزار هایی که می توانید با پازلی بسازید، اپلیکیشن های راهنمای گردشگری است. در این مطلب، ما کلید های ساخت یک اپلیکیشن که برای گردشگران و همچنین کسب و کار های محلی ارزش زیادی ایجاد خواهد کرد را بررسی میکنیم.

 یک اپلیکیشن گردشگری چه محتویاتی باید داشته باشد؟

هر وقت که یک اپلیکیشن می سازیم، سعی در حل مشکلی داریم. در این مورد، هدف اصلی تهیه اطلاعات مفید برای گردشگران است. با تمرکز روی این موضوع، باقی موارد خود به همراه می آیند. طبیعتا شما نیاز به داشتن اطلاعات  محلی کافی و کاربردی از منطقه گردشگری خود دارید. به یاد داشته باشید، اطلاعات شما باید بهتر، خاص تر و  بیشتر از سرویس گوگل یا Foursquare باشد.

برخی از محتویاتی که می توانید داشته باشید برای مثال :

-اماکن دیدنی

واضح است، گردشگران دوست دارند از مکان های منحصر به فرد، دیدن کنند و بشناسند.  وقتی در این حوزه محتوا انتخاب میکنید، سعی کنید مختصر بنویسید و مقالات فنی با اطلاعات بیش از حدی که فقط یک پروفسور در دانشگاه مجذوبش می شود، در موردشان ننویسید. به یاد داشته باشید، کاربران شما توریست هستند.

در هر زمانی که میتوانید، هزینه های ورودی را به همراه زمان های باز بودن همراه با ارجاع هایی به وب سایت های رسمی، تلفن و … ذکر کنید. همچنین، سعی کنید تمام داستان های فولکلور و قدیمی را ذکر کرده باشید. برای مثال، اگر درمورد بیرجند می نویسید می توانید در معرفی روستای چنشت، داستان غار افسانه ای چنشت  و انسان های اولیه اش، ویا در مورد ماخونیک، روستای لیلی پوت های ایران برای گردشگر بگویید.

-غذا خوری ها

گردشگران به طور مداوم برنامه ای برای محل غذا خوردن خود نمی ریزند. در نظر داشتن محل هایی که می توان با قیمت مناسبی غذای متنوع و خوب خورد، می تواند ارزش افزوده ای به راهنمایتان داشته باشد. برای مثال داشتن بخشی که در مورد غذاهای محلی و محل سرو آن ها صحبت کرده باشید، ایده خوبی می تواند باشد. گردشگران معمولا به امتحان کردن غذاهای محلی و متنوع علاقمند هستند.

-محل خواب

اطلاعات محل اقامت در هنگام آماده شدن برای سفر مفید است. به طور کلی، گردشگران وقتی به محل می رسند از قبل محل اقامت خود را رزرو کرده اند.

یک راهنما برای پیشنهاد دادن محل های مناسب برای گذراندن شب، اضافه کنید و در آن سلیقه های مختلف را در نظر بگیرید. بعضی ها دوست دارند زندگی شبانه شهر را ببینید و به این محل ها نزدیک باشند، بعضی ها می خواهند در محل های قدیمی، جایی که می توانند به همه چیز با پای پیاده دسترسی داشته باشند نزدیک باشندو…

هتل ها، خوابگاه ها، و محل های ارایه خدمات خواب و صبحانه ممکن است در این بخش جالب توجه به نظر برسد. اما در نظر داشته باشید شما باید با وب سایت های رزور هتل و .. رقابت کنید. به هر حال، همان طور که بعدا خواهیم گفت، شما می توانید حتی با این مجموعه ها به عنوان بخشی از اپلیکیشنتان، تحت یک برنامه بازاریابی، همکاری کنید.

-اطلاعات مفید

این بخش به صورت فشرده شامل تمام اطلاعات مفید و یا لازم، قبل از سفر به منطقه شما برای یک غریبه است. برای مثال، اگر شهر فرودگاه دارد، شما می توانید راه های رسیدن به مرکزشهر از فرودگاه و هزینه شان را توضیح بدهید، اطالاعاتی درمورد حمل و نقل عمومی، زندگی شبانه شهر، محله های خطرناک، توصیه های امنیتی، پول رایج، ولتاژ برق و مدل پریز ها، سوغاتی های متنوع و محل های خریدشان، آب و ها و لباس های مناسب شان و …

شما به عنوان یک فرد محلی که تجربه زیادی از زندگی در منطقه گردشگری موضوع خود را دارید، در موضع قدرت هستید. ازاین دانش و قدرت خود استفاده کنید و از چیزهایی برای گردشگران بگویید که فقط یک محلی می داند، نه نقشه گوگل و… از افسانه ها و از روح شهر، از جاهایی که اگر نروند انگار شهر را به کلی ندیده اند، تجاربی که اگر نکنند نصف عمرشان برباد است و یا غذایی که نخوردنش ضرر است و …

کسب در امد از اپلیکیشن گردشگری موبایل

در یک اپلیکیشن گردشگری، زمانی که مطمئن شدید اپلیکیشن شما یک ارزش افزوده برای گردشگران ایجاد می کند، تبدیل به بهترین ویترین برای کسب و کار های محلی خواهید شد. یک لیست از کمپانی های محلی که ممکن است برای دیده شدن در اپلیکیشن تان علاقه مند باشند تهیه کنید.  و به این فکر کنید که در کجای محتوایتان بهتر قرار می گیرند.  شما نیاز دارید که هرنوع کسب و کار را در بافت مطالب اپلیکیشن بیاورد. برای مثال، گذاشتن تبلیغ یک رستوران در بخش محل های مناسب برای غذا خوردن ( یا غذاخوری ها) منطقی است. پس با این موسسات تماس بگیرد و پیشنهادتان را برایشان بگویید.

همچنین گزینه دیگری که می توانید ارایه دهید، ایجاد یک قسمت مجزا برای پیشنهاد ها و تبلیغات است.

ترویج دادن اپلیکیشن تان

کار دیگری که باید در موردش بیاندیشید، این است که چطور وجود داشتن اپلیکیشن تان را به گوش گردشگران برسانید. شما باید به یک استراتژی بازاریابی مناسب فکر کنید.

یکی از استراتژی هایی که می توانید برای اپلیکیشن گردشگری موبایلتان استفاده کنید، تهیه کردن نوعی بروشور نمایشی است.  حال باید این بروشور را به دست گردشگران برسانید.آن را در مکان های گردشگری پخش کنید یا از همکارانتان برای ارایه آنها استفاده کنید. مثلا شما می توانید تبلیغات یک هتل را در صورتی در اپلیکیشنتان ارایه بدهید که آن ها هم بروشور های شما را در لابی هتل یا در اتاق ها پخش کنند. همچنین شما می توانید استیکر هایی درست کنید که کسانی که در اپلیکیشن گردشگری شما ذکر شده اند، بر در ورودی محل خود نصب کنند.

حالا، نوبت شماست

همانطور که گفتیم، کمپانی های بزرگ دنیای گردشگری در حال ساخت اپلیکیشن های موبایل برای گردشگران هستند. با این حال، تمرکز راهنماهای آن ها بیشتر روی کشور هاست و تا حدی هم روی شهر ها. این می تواند برای کارآفرینان محلی یک فرصت به حساب آید. افرادی که دانش محلی خوبی دارند می توانند اپلیکیشن گردشگری منحصر به فردی بسازند و جاذبه ها و عجایب شهرشان را نمایان کنند.

با کمک ابزار هایی مانند پازلی، این کار نیاز به تخصص در برنامه نویسی و یک مدرک مهندسی تخصصی ندارد. و شما می توانید روی قرار دادن محتوای خارق العاده و منحصر به فرد تمرکز کنید.

به آموزش های پازلی سر بزنید.

 

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.