۴ مزیت استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
۴ مزیت استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
۳ بهمن، ۱۴۰۰
۱۰ مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
۱۰ مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ
۳ بهمن، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرا بعضی از ایده‌ها در ذهن افراد می‌مانند و بعضی دیگر به سرعت فراموش می‌شوند؟ برای اینکه پیام ما ماندگارتر باشد و با سرعت بیشتری بین مردم دهان‌به‌دهان بچرخد و فراگیر شود، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ چیپ و دن‌هیث در کتاب پر فروش خود “ایده عالی مستدام” شش اصل اساسی را برای ماندگاری و فراگیری ایده‌ها معرفی می‌کنند.

کتاب ایده‌ عالی مستدام-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 2“ایده‌ عالی مستدام”

نویسنده: چیپ هیث، دن هیث
رتبه کتاب: ۳.۹۶ از ۵
تعداد رای: ۷۸۰۰۰
تعداد صفحات: ۲۹۱ صفحه
دسته‌بندی: کسب‌وکار
لینک گودریدز: Made to Stick

شش اصل ماندگاری ایده:

۱. ساده باشد.

بهتر است فقط مغز ایده را بیان کنیم تا سادگی آن حفظ شود. ایده‌های ساده راحت‌تر به ذهن سپرده می‌شوند و بنابراین راحت‌تر نیز انجام یا انتشار می‌یابند. البته باید مراقب باشیم آن‌قدر ایده را خلاصه نکنیم که احمقانه به نظر برسد. برای اینکار بهتر است تا اجزای یک ایده را اولویت‌بندی و مغز اصلی آن را شناسایی کنیم. اولویت اول لیست‌مان، همان چیزی است که باید روی آن تمرکز کنیم.

۲. غیرمنتظره باشد.

برای انتقال ایده نیاز به جلب‌کردن توجه مخاطب داریم. اگر پیام ما برای مخاطبین‌مان قابل پیش‌بینی باشد، بعید است در جلب توجه‌شان موفق شویم. برای جلب توجه مخاطبان می‌توانیم روی یک جنبه از پیام اصلی که با پیش‌فرض‌های مخاطب در تضاد است تکیه کنیم، و یا اینکه به جای محتوا در روش انتقال پیام‌مان خلاقیت نشان دهیم. مخاطب نباید قادر به پیشبینی چیزی که به او عرضه کرده‌ایم باشد.

۳. ملموس باشد.

ملموس‌بودن مهم‌ترین بخش در پذیرش ایده و ماندگاری آن است. ایده‌های ملموس به‌راحتی فهمیده می‌شوند و مردم آن ایده‌ای را منتقل می‌کنند که درکش کرده‌ باشند.

۴. معتبر باشد.

آیا مردم می‌توانند ایده‌ای که به آن‌ها ارائه شده است را باور کنند؟ اصل غیرمنتظره‌بودن، لزوم اعتبار را بیشتر از پیش می‌کند. باید سعی کنیم تا ایده‌هایمان یک پشتوانه عقلانی و منطقی نیز داشته باشند. حال این پشتوانه می‌تواند آمار و ارقام باشد یا مثال و مدرک و هرچیز دیگری. اگر مخاطبان ما احساس کنند که ادعایی توخالی کرده‌ایم، ایده‌ی ما به جای یک موضوع خلاقانه، به‌عنوان یک دروغ در ذهن‌شان ثبت می‌شود.

۵. احساسی باشد.

اگر عواطف و احساسات در میان نباشند، ایده ما برای هیچ‌کس اهمیتی نخواهد داشت. اغلب ما تصور می‌کنیم که اطلاعات منجر به تغییر در رفتار می‌شوند. یعنی ما چیزی را می‌فهمیم که نحوه‌ی تفکرمان را تغییر می‌دهد و در نتیجه رفتارمان نیز تغییر می‌کند. در صورتی که این فرآیند اشتباه است. در واقع ما چیزی را می‌بینیم، آن چیز باعث می‌شود تا احساس خاصی به ما دست دهد، و آنچه حس کرده‌ایم باعث می‌شود تا کاری انجام دهیم.

۶. داستانی باشد.

قصه‌ها زبان مشترک انسان‌ها‌ هستند. زبانی که حوصله ما را به سر نمی‌برد و می‌تواند در ما احساسات خاصی را برانگیخته کند. اگر ضرب‌المثل‌ها و ادیان و تمام چیزهای پر قدمت را مرور کنیم، متوجه‌ می‌شویم که روایات نقش ثابت و پررنگی در تما‌م‌ آن‌ها بازی می‌کنند.

کتاب ایده عالی مستدام شش فصل دارد که در هر فصل یکی از این موضوعات را شرح داده و چگونگی فرم‌دهی ایده‌های خودمان به این قالب را بیان می‌کند. ایده عالی مستدام ، به صورت منسجم، مرتب، و با مثال‌های بسیار مناسب و مرتبط یک چک‌لیست به شما ارائه می‌کند تا با استفاده از آن ایده خود را تبدیل به یک ایده‌ی ماندگار کنید. خواندن این کتاب برای هر کسی که حرفی برای زدن دارد، مخصوصا اهالی کسب‌و‌کار ضروری ست.

برای آشنایی با کتاب‌های بیشتر به مطالب زیر سر بزنید:

چهار کتابی که قبل از هدایت شبکه‌های اجتماعی خود باید خوانده باشید.

انگیزه: راهکاری نو برای خلق دنیایی نو

پنج درس مهم از کتاب “قدرت عادت”

سه کتاب حیاتی در مورد استراتژی سازمان

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.