چطور بازاریابی شبکههای اجتماعی به کسبوکار ما کمک میکند؟ وقتی در اینستاگرام چرخی میزنید حتما متوجه محتواهای جذاب میشوید و صاحب محتوا را دنبال میکنید. پستهایی که خلاقانه و زیبا هستند سریع چشم ما را درگیر میکنند. وقتی ساختار قالب پستهای آنها یکسان باشد و شما به پروفایل آنها مراجعه کنید، یک سازمانیافتگی چشمنوازی را مشاهده میکنید. همچنین استفاده از هشتگهای مختلف به شما کمک میکند تا بتوانید بیشتر در صفحات کاربری مخاطبانتان نمایش داده شوید. در این مطلب قصد داریم در مورد مزیتهای استفاده از بازاریابی شبکههای اجتماعی صحبت کنیم.
چرا باید برای ایجاد و مدیریت صفحات کاربری در شبکههای اجتماعی وقت بگذارید؟ چگونه میتوان یک استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی ایجاد کرد؟ اجازه بدهید ابتدا یک تعریف از بازاریابی شبکههای اجتماعی بیان کنیم:
بازاریابی شبکههای اجتماعی مجموعه اقداماتی از جمله تولید محتوا برای تبلیغ کسبوکار و محصولات در شبکههای اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر است. محتوای شما باید متناسب با هر شبکه اجتماعی باشد و منحصربهفرد تولید شود. هدف در نهایت افزایش نرخ تبدیل و آگاهی برند است.
در سال ۲۰۱۸، بیش از ۳ میلیارد نفر در شبکههای اجتماعی در سراسر جهان حضور داشتند. باتوجه به تعداد زیاد افراد در این رسانهها، میتوانید اطلاعات مربوط به کسبوکار و محصول خود را به اشتراک بگذارید.
در واقع این یک فرض ثابت شده است که شبکههای اجتماعی با ایجاد تعامل، آگاهی از برند را افزایش میدهند. تعامل شامل نظرات، لایکها، اشتراکگذاری و ارسال برای دیگران است. شبکههای اجتماعی همچنین میتوانند کاربر را مستقیم به سایت شما وارد کنند و از این طریق میتوانید یک ترافیک مناسب جذب کنید.
تبلیغ و اشتراکگذاری محصولات خود در رسانههای اجتماعی یک روش ساده برای بهبود تولید لید، افزایش تبدیل و افزایش فروش است. در ادامه چند نمونه از روشهای ایجاد لید را بررسی میکنیم:
با ارتباط و تعامل دنبالکنندگان شبکههای اجتماعی، میتوانید روابط پایدار بین آنها و کسبوکار خود ایجاد کنید. میتوانید از پستهایی استفاده کنید که در آن نظرات آنها را بخواهید و به سؤالاتشان پاسخ دهید. حتی میتوانید در مورد مشکلاتشان با کسبوکار شما بپرسید و از این طریق ایجاد اعتماد کنید.
شبکههای اجتماعی فرصت خوبی است تا فعالیت رقبای خود را رصد کنید. تاکتیکهای آنها را در شبکههای اجتماعی پیدا کنید، محصولاتی که معرفی میکنند را رصد کنید، کمپینهایی که اجرا میکنند و میزان تعامل کاربرانشان را بررسی کنید.
رسانههای اجتماعی این فرصت را به شما میدهند تا ببینید چه چیزی برای رقبای شما مفید نیست و چه چیزهایی را باید در کسبوکار خود تغییر دهید یا ندهید. یک تجزیه و تحلیل رقابتی مناسب میتواند به شما کمک کند تا از رقبا سبقت بگیرید.
اگر به دنبال توسعه مهارتهای بازاریابی و فروش خود هستید توصیه میکنم مطالب زیر را مطالعه کنید:
چهار کتابی که قبل از هدایت شبکههای اجتماعی خود باید خوانده باشید.
۱۹ راه جذب مشتری – تبلیغات بنری و بازاریابی شبکههای اجتماعی