سه کتاب برتر دنیا درباره مذاکره
۵ اسفند، ۱۴۰۰
واژه‌نامه گوگل آنالتیکز-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
واژه‌نامه گوگل آنالتیکز
۵ اسفند، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ویژگی Goal روی گوگل آنالتیکز به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم بسنجیم چه تعداد از بازدیدکنندگان سایت ما به هدفی که می‌خواهیم رسیده‌اند. این هدف می‌تواند یک خرید، ثبت‌نام یا حتی شروع گفتگو باشد. شما می‌توانید با تعریف goal روی گوگل آنالتیکز، موفقیت کمپین‌های بازاریابی خود را بسنجید تا بتوانید با بهینه‌کردن این کمپین‌ها از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

با مراحل زیر برای تعریف goal روی گوگل آنالتیکز همراه باشید:

  • ۱. وارد گوگل آنالتیکز شوید.
  • ۲. وارد بخش Admin شوید.
  • ۳. روی گزینه goal کلیک کنید.
  • ۴. روی گزینه New Goal کلیک کنید.
  • ۵. یکی از حالت‌های goal را انتخاب کنید.
  • ۶. در قسمت goal description نحوه اندازه‌گیری goal را انتخاب کنید.
  • ۷. در قسمت goal details باید به گوگل بگویید چه زمانی goal را ثبت کند.

وارد گوگل آنالتیکز شوید. بعد از آن وارد بخش Admin شوید:
آموزش نحوه تعریف goal روی گوگل آنالتیکز-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1روی گزینه New Goal کلیک کنید:
آموزش نحوه تعریف goal روی گوگل آنالتیکز-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 2یکی از حالت‌های goal را انتخاب کنید:
آموزش نحوه تعریف goal روی گوگل آنالتیکز-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 3در این بخش حالت goal موردنظر خود را انتخاب کنید. مثلا اگر هدف شما خرید است، گزینه place an order را انتخاب کنید. یا اگر برای ثبت‌نام goal تعریف می‌کنید می‌توانید، گزینه create an account را انتخاب کنید.

در قسمت goal description نحوه اندازه‌گیری goal را انتخاب کنید:

آموزش نحوه تعریف goal روی گوگل آنالتیکز-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 4
Destination:
زمانی که هدف شما از جنس URL یک صفحه است، هنگامی کاربر وارد صفحه موردنظر می‌شود، هدف شما محقق شده است. اگر کاربر وارد صفحه کمپین، یا صفحه تشکر از خرید یا صفحه تأیید عضویت می‌شود، Goal شما از نوع Destination است.

Duration: اگر میزان حضور کاربر برای شما در صدر اهداف است، می‌توانید از این نوع استفاده کنید. اهدافی از جنس Duration بیشتر در سایت‌های محتوایی مانند خبری، مجله‌ای یا ویدئویی استفاده می‌شود. در اهدافی از نوع Duration، اگر کاربر بیش از زمانی مشخص در سایت حضور داشته باشد، یک Goal ثبت می‌شود.

Pages/Screen per Session: تعداد صفحات بازدیدی توسط هر Session را بررسی می‌کند. اگر تعداد صفحات بازدیدی توسط کاربران برای شما هدف مهمی است، انتخاب این گزینه می‌تواند کمک‌کننده باشد. این نوع Goal هم در سایت‌های محتوایی کاربرد دارد. در این اهداف اگر کاربر از تعداد صفحه مشخصی بازدید کرد، یک Goal ثبت می‌شود.

Event: در صورت بروز یک رویداد مشخص یک هدف شمرده می‌شود. رویدادها می‌توانند مواردی مانند مشاهده یک ویدئو، کلیک روی یک لینک یا دانلود باشد. این مورد آخر از موارد قبلی کمی پیچیده‎‌تر است. شما برای اینکار نیاز دارید کمی دست به کد شوید یا از کارشناسان برنامه‌نویسی خود بخواهید این‌کار را انجام دهند.

در قسمت goal details باید به گوگل بگویید چه زمانی goal را ثبت کند:

آموزش نحوه تعریف goal روی گوگل آنالتیکز-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 5در این بخش باید به گوگل بگویید چه زمانی هدف شما را ثبت کند. اگر در قسمت قبل destination را انتخاب کرده باشید در این بخش گوگل از شما یک لینک دریافت می‌کند. به‌عنوان‌مثال لینک صفحه نهایی بعد از خرید را وارد می‌کنید تا زمانی که کاربر پرداختی انجام داد این هدف ثبت شود.
برای اینکه متوجه شوید کاربری که یک goal ثبت کرده‌است از کجا به سایت شما آماده می‌توانید از utmها استفاده کنید.

برای مطالعه مطالب مرتبط می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

آموزش ایجاد کمپین با یوتی‌ام

واژه‌نامه گوگل آنالتیکز

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.