کتاب ایده‌ عالی مستدام-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
کتاب ایده‌ عالی مستدام
۷ بهمن، ۱۴۰۰
پنج نوع از مربیان که در زندگی نیاز داریم؟-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
۵ مربی که در زندگی نیاز داریم؟
۷ بهمن، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ایمیل‌مارکتینگ چطور به کسب‌وکار ما کمک می‌کند؟ به‌عنوان یک بازاریاب، ممکن است شنیده باشید که بازاریابی ایمیلی از بین رفته‌است. این نگرانی برای بسیاری از بخش‌های بازاریابی وجود دارد. در این مطلب می‌خواهیم این نگرانی را برطرف کنیم و به این موضوع بپردازیم که ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) هنوز هم اثرات مثبتی دارد.

۴۰ درصد از بازاریابان B2B می‌گویند که خبرنامه‌های ایمیلی مهم‌ترین عنصر موفقیت در بازاریابی محتوایی است. علاوه‌بر این، درصد زیادی از افراد هر روز ایمیل خود را چک می‌کنند. ما نمی‌توانیم این آمار را نادیده بگیریم و باید حتما به دنبال تدوین استراتژی ایمیل مارکتینگ باشیم. در ادامه به بررسی ۱۰ مزیت ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم.

۱. ایجاد محتوای شخصی‌سازی‌شده:

با استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌توانیم، کمپین‌های خود را شخصی‌سازی کرده و محتوای هدفمندی ایجاد کنیم. شخصی‌سازی گاهی اوقات می‌تواند فقط به‌اندازه استفاده از نام مخاطب باشد. ایمیل‌هایی که نام مخاطب در آن استفاده می‌شود از میزان کلیک بالاتری برخوردار هستند.
همچنین می‌توانیم محتوای ایمیل خود را براساس دسته‌بندی مخاطبین تغییر دهیم. براساس نیاز یک گروه خاص می‌توانیم محتوای مناسبی را ارسال کنیم.

۲. انجام نظرسنجی و جمع‌آوری بازخورد:

اگر می‌خواهیم مشتریان به تعامل و خرید از کسب‌وکار ما ادامه دهند، بهبود تجربه مشتری بسیار ارزشمند است. ایمیل مارکتینگ می‌تواند به ما در این راه کمک کند. به‌عنوان‌مثال می‌توانیم نظرسنجی برای دریافت بازخورد از مشتریان ارسال کنیم.

۳. بهبود فروش:

درحالی‌که ایمیل مارکتینگ یک ابزار عالی برای بازاریابی است، به فروش ما هم کمک می‌کند. ۵۹ درصد بازاریابان می‌گویند ایمیل بزرگ‌ترین منبع بازگشت سرمایه آن‌ها است و بازاریابانی که از کمپین‌های تقسیم‌بندی‌شده استفاده می‌کنند تا ۷۰۰ درصد رشد درآمد را تجربه کرده‌اند.
کمپین‌های ایمیل مارکتینگ می‌توانند محصولات یا خدمات را به مشتری نمایش دهند، مشتریان را ترغیب به خرید کنند یا پیشنهادهای ویژه‌ای برای مشتریان ارسال کنند.

۴. برقراری ارتباط با مخاطبان خود:

به‌عنوان یک بازاریاب، همیشه مهم است که به فکر بهبود ارتباط با مخاطبین باشیم. وقتی مخاطبین این ارتباط را درک کنند و بتوانند راحت با شما صحبت کنند، به‌احتمال زیاد به برند شما وفادار می‌شوند.
با استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌توانید به مخاطبین بیشتری برسید و به‌راحتی با سفیران برند خود ارتباط برقرار کنید.
مخاطبین شما از پیگیری اخبار و جدیدترین ویژگی‌ها خسته نمی‌شوند و این ارتباط حس ارزشمندی به آن‌ها منتقل می‌کند.

۵. ورود ترافیک به سایت ما:

وقتی محتوای عالی تولید می‌کنیم و آن‌ها را از طریق ایمیل برای کاربران خود ارسال می‌کنیم، حجم زیادی ترافیک به سایت خود وارد می‌کنیم و مخاطب را با برند خود درگیر می‌کنیم.
هنگامی‌که در حال ایجاد ایمیلی هستیم که به محتوایی لینک شده است، باید حتما از Call To Action استفاده کنیم تا خوانندگان ترغیب به ورود به سایت شما شوند.

۶. ارسال به‌موقع کمپین‌ها:

تفاوت عمده ایمیل مارکتینگ با سایر روش‌های سنتی بازاریابی در این است که زمان زیادی برای ایجاد و ارسال آن‌ها نیاز نیست. ما می‌توانیم در کم‌ترین زمان کمپین ایمیلی خود را ایجاد کنیم. علاوه‌بر این می‌توانیم با دسته‌بندی مخاطبین خود در بهترین زمان ایمیل را به دست آن‌ها برسانیم.

۷. افزایش لید:

ما می‌توانیم به روشی دیگر از طریق ایمیل مارکتینگ به بهبود فروش خود کمک کنیم. می‌توانیم با جمع‌آوری لید (سرنخ) به بهبود نرخ تبدیل کمک کرده و افراد بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنیم.
کمپین‌های ایمیلی لید‌های مطمئن‌تری تولید می‌کنند و به تیم فروش ما کمک می‌کنند تا وقت خود را برای لیدهای بی‌کیفیت هدر ندهند.

۸. رسیدن به افراد مناسب در زمان مناسب:

برای داشتن یک کمپین بازاریابی موفق، باید در زمان مناسب به مشتریان مناسب برسیم. بله این مورد تکراری است ولی بسیار مهم است. پس باید دوباره مطرح شود.
با ایمیل مارکتینگ دسترسی به افراد آسان‌تر است زیرا آن‌ها همیشه ایمیل خود را چک می‌کنند. دسترسی به ایمیل از روی دستگاه‌های مختلف امکان‌پذیر است. هر شخصی در بهترین زمان ممکن خودش ایمیل را چک می‌کند.

۹. مقرون به‌صرفه‌ بودن:

کمپین‌های ایمیل مارکتینگ در مقابل سایر روش‌ها بسیار مقرون و به‌صرفه هستند. به نسبت حجم مخاطبین در ایمیل مارکتینگ هزینه آن ناچیز است و حتی می‌توان آن را نادیده گرفت. مخصوصا زمانی که این هزینه را با نرخ بازگشت سرمایه مقایسه می‌کنیم.
کمپین‌های ایمیلی از نظر زمانی هم مقرون و به‌صرفه هستند و برای ایجاد یک کمپین زمان زیادی نیاز نیست.

۱۰. لیست مخاطبین مختص خودمان:

در روش‌های دیگر بازاریابی، مخاطبین برای خودمان نیستند و ممکن است نرخ تبدیل مناسبی نداشته باشیم. اما در ایمیل مارکتینگ لیست مخاطبین برای خود ما است و بهترین گزینه‌ها را داریم.
پس باید از طریق سایت یک لیست برای ایمیل مارکتینگ ایجاد کنیم. افراد این لیست داوطلبانه در این لیست قرار گرفته‌اند و بهتر با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند.

اگر به دنبال توسعه مهارت‌های بازاریابی و فروش خود هستید توصیه می‌کنم مطالب زیر را مطالعه کنید:

چطور بازاریابی محتوایی به کسب‌وکار ما کمک می‌کند؟

نکاتی برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل

۱۹ راه جذب مشتری – قسمت اول

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.