سه راهکار برای نجات مستندات از خطر پاک‌شدن
۲۶ دی، ۱۴۰۰
۴ مزیت استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
۴ مزیت استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
۲۶ دی، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تجربه مشتری ، درک او از برند شما در تمام جنبه‌های سفارش است. تجربه مشتریان در یک فرآیند شکل می‌گیرد. شما باید بدانید در سفر مشتری با کسب‌وکار شما چه فرآیندهایی وجود دارد و مشتری در هر مرحله با چه مواردی مواجه است.

چرا تجربه مشتریان مهم است؟

یک تجربه مشتری مناسب، برای رشد هر کسب‌وکاری حیاتی است. تجربه مثبت مشتریان باعث وفاداری می‌شود، به شما در حفظ مشتری کمک می‌کند و مشتری را به سفیر برند شما تبدیل می‌کند.

چطور تجربه مشتریان را اندازه‌گیری کنیم؟

بعد از اینکه اهمیت تجربه مشتریان مشخص شد و با تعاریف آن آشنا شدید باید بدانید که این تجربه چگونه اندازه‌‌گیری کنید و برای بهبود آن چه کارهایی می‌توان انجام داد.

۱. نتایج نظرسنجی رضایت مشتری را تحلیل کنید:

قطعا اولین راه‌حلی که به ذهن ما می‌رسد، درنظرگرفتن نظرسنجی سنجش رضایت مشتری است. شما می‌توانید در هر مرحله از سفر مشتری یک بازخورد مناسب دریافت کنید. این بازخوردها موانع سفر مناسب مشتری را مشخص می‌کند.

۲. میزان و دلایل ریزش مشتری را مشخص کنید:

ریزش مشتری اتفاق می‌افتد و این بخشی از کسب‌وکار است. اما مهم این است که ما هنگام ریزش مشتری یاد بگیریم و تا می‌توانیم سعی کنیم از تکرار آن جلوگیری کنیم.
سعی کنید به‌صورت منظم رفتار مشتریانی که کسب‌وکار شما را ترک کرده‌اند تجزیه‌وتحلیل کنید و سعی کنید دلایل ریزش را پیدا کنید و با تیم خود برنامه‌ریزی کنید تا از اتفاقات مشابه جلوگیری کنید.

۳. از مشتریان پیشنهادهای توسعه محصول یا ویژگی‌ها را دریافت کنید:

برای مشتریان خود یک بستر ایجاد کنید تا محصولات یا ویژگی‌هایی که درخواست دارند را بیان کنند. این بستر می‌تواند یک انجمن، یک گروه در شبکه‌های اجتماعی، نظرسنجی یا یک فرم باشد. وقتی ویژگی یا محصولی تعداد دفعات زیاد ثبت می‌شود ارزش پیاده‌سازی دارد.

۴. تیکت‌های مشتریان را تجزیه‌وتحلیل کنید:

با بررسی تیکت‌های مشتریان و پاسخ کارشناسان خود می‌توانید مشکلاتی که به‌صورت مکرر رخ می‌دهد را شناسایی کنید و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. این به شما کمک می‌کند تا مشکلات را کاهش دهید و تیکت‌های مشتریان کم‌تر شود.

۴ راه‌حل برای اندازه‌گیری تجربه مشتری-اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 1

مدیریت تجربه مشتری چیست؟

مدیریت تجربه مشتری (CXM) فرآیند نظرسنجی، تجزیه‌وتحلیل و افزایش تعاملات مشتری با کسب‌وکار شما است. CXM نقاط حساس سفر مشتری را کنترل می‌کند و ارزیابی می‌کند که چگونه می‌توانید تجربه هر بخش را بهبود دهید.
مدیریت تجربه مشتری یکی از مؤلفه‌های اساسی استراتژی تجربه مشتری است، زیرا بهترین سرمایه‌گذاری همین تجربه مشتری است. شما با مدیریت تجربه مشتریان می‌توانید مشتری خود را به سفیر برند تبدیل کنید. سفیر برند کار تبلیغات شما را انجام می‌دهد و هزینه‌های شما را در بخش تبلیغات هم کاهش می‌دهد.

برای مطالعه مطالب دیگر به بلاگ پازلی مراجعه کنید:

۵ استراتژی ایجاد برند موثر در جذب مشتری
۶ راه محافظت از مشتریان در برابر رقبا
چرا مشتریان شاکی می‌شوند و چه باید کرد؟

می‌توانید از پنل‌کاربری‌ پازلی برای ساخت اپلیکیشن اقدام کنید.
پنل‌کاربری پازلی

شکیبا قهوه‌چی
شکیبا قهوه‌چی
همیشه شکیبا هستم با یک لبخند بزرگ روی لبم :) اکثر اوقات کارها،افکار و احساساتم رو می‌نویسم و از نوشتن خسته نمیشم برای همین وارد پازلی شدم که از این استعدادم استفاده کنم و محتوا تولید کنم :) به طراحی UI/UX علاقه دارم و توی این زمینه درحال یادگیریم.همیشه سعی میکنم که کاری که بهم سپرده می‌شه رو درست و دقیق انجام بدم.کتاب خوندن رو دوست دارم مخصوصا خوندن شعرهای فاضل نظری :) عاشق نقاشی، شنا و موسیقیم و از رنگ‌ها انرژی می‌گیرم برای همین هر چیزی که رنگی باشه رو دوست دارم و چشم قلبی میشم.دست من باشه همینجوری اینجا براتون از خودم می‌نویسم :d ولی اینجا کاراکترهاش محدوده هاهاهااااا :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.