سه بلاگ برای برنامه‌نویسان-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 5
سه بلاگ که باید برای کسب درآمد از گوگل‌پلی خوانده باشید.
۲ دی، ۱۴۰۰
استفاده از بورد و جدول در نوشن-اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley.ir 15
استفاده از بورد و جدول در نوشن (Notion)
۲ دی، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چطور یک لندینگ‌پیج (صفحه فرود) می‌تواند به در جذب کاربر کمک کند؟ شکی نیست که صفحات لندینگ یکی از مهم‌ترین عناصر جذب لید (سرنخ) هستند. بدون آن بازاریابان توانایی تبدیل بازدیدکننده به سرنخ را نخواهند داشت. به این دلیل که صفحات فرود این امکان را می‌دهد تا بازدیدکننده را به سمت اهداف خود حرکت دهیم. البته صفحات فرود به‌راحتی این تبدیل را انجام نمی‌دهند و باید یک سری نکات را رعایت کنیم تا بتوانیم درصد بیشتری از بازدیدکنندگان را به سرنخ تبدیل کنیم؛ بنابراین در این مطلب چند نکته و ایده برای ساخت لندینگ‌پیج موثر را مرور می‌کنیم.

۱. تمام عناصر مهم یک لندینگ‌پیج را در نظر بگیرید.

صفحات لندینگ که گاهی اوقات صفحات جذب لید هم نامیده می‌شوند، برای تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ استفاده می‌شوند. برای این هدف مهم است که اجزای زیر را شامل شود:

  • عنوان و عنوان فرعی
  • شرح مختصری از پیشنهاد که به‌وضوح بر ارزش آن تأکید می‌کند.
  • حداقل یک آیکون پشتیبانی
  • سایر علامت‌های پشتیبانی مانند امنیت بالا و گواهینامه‌ها
  • یک فرم برای گرفتن اطلاعات بازدیدکنندگان

۲. منوی بالای سایت را حذف کنید.

به‌محض ورود بازدیدکننده به سایت، وظیفه شما است که آن‌ها را در آن‌جا نگه دارید. پس اگر لینک‌هایی وجود دارد که حواس بازدیدکننده را پرت می‌کند و باعث می‌شود که از صفحه لندینگ شما خارج شوند آن‌ها را حذف کنید. یکی از بهترین کارها حذف منوی سایت است که امکان جابه‌جایی بین صفحات سایت را از بازدیدکننده می‌گیرد.

۳. عنوان صفحه را با CTA مربوطه مطابقت دهید.

پیام اصلی خود را هم در دعوت به اقدام (call to action) و هم در تیتر صفحه ثابت نگه دارید. اگر کاربر را با یک پیشنهاد رایگان، دعوت به یک اقدام می‌کنید باید در صفحه مقصد آن پیشنهاد را به کاربر نشان دهید، در غیر اینصورت اعتماد بازدیدکننده را از دست خواهید داد.

۴. به یاد داشته باشید: هر چه کمتر بهتر است.

همین فلسفه را در مورد لندینگ‌پیج خود اعمال کنید. یک صفحه پر از محتوا منجر به حواس‌پرتی بازدیدکننده می‌شود. به فضای سفید عشق بورزید و تصاویر را ساده و دقیق نگه دارید.

۵. بر ارزش پیشنهاد تأکید کنید.

با یک جمله کوتاه یا چند نکته مهم مزایای پیشنهاد را برجسته کنید. شما باید انگیزه قانع‌کننده‌ای به بازدیدکننده بدهید تا تبدیل به سرنخ شود. در مورد مزایای محصول صحبت کنید به جای ویژگی‌های آن. برای افراد توضیح دهید که ویژگی‌های یک محصول چطور به مزایا تبدیل می‌شود.

۶. تشویق به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی کنید.

زمان ساخت لندینگ‌پیج فراموش نکنید که حتما از دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و کاربر را تشویق کنید که این کار را انجام دهد. به‌عنوان‌مثال به کاربر بعد از اشتراک‌گذاری یک کد تخفیف برای استفاده از محصولات یا خدمات خود، هدیه بدهید.

۷. صفحات فرود بیشتری ایجاد کنید تا سرنخ‌های بیشتری جذب کنید.

طبق گزارش وب‌سایت HubSpot، شرکت‌ها با افزایش لندینگ‌پیج از ۱۰ به ۱۵، با افزایش ۵۵ درصدی سرنخ‌ها روبه‌رو می‌شوند. این محاسبه ساده‌ای است. هر چه تعداد پیشنهادهای متنوع بیشتری داشته باشید، سرنخ‌های بیشتری را جذب می‌کنید.

۸. اطلاعاتی از بازدیدکننده دریافت کنید که واقعا نیاز دارید.

هر چه تعداد کمتری اطلاعات از کاربر بخواهید، احتمال ثبت لید بیشتر می‌شود. بازدیدکنندگان ممکن است وقت کمی داشته باشند و سریعا به دنبال جواب خود باشند. پس اطلاعات کمتری از کاربر دریافت کنید تا سرنخ‌های بیشتری داشته باشید.

۹. عنوان مناسبی برای دکمه ثبت فرم در نظر بگیرید.

عنوان‌های کلیشه‌ای مثل ارسال یا ثبت رغبت کمتری را ایجاد می‌کند سعی کنید عنوانی را پیدا کنید که منجر به افزایش ثبت فرم شود و سرنخ‌های بیشتری را بتوانید جذب کنید.

۱۰. نگرانی را در بازدیدکننده کاهش دهید.

این روزها افراد در خصوص اطلاعات خود نگرانی بیشتری دارند. سمان ساخت لندینگ‌پیج باید سعی کنید با علامت‌ها و پیام‌های مختلف این نگرانی را در کاربر کمتر کنید.
می‌توانید از پیام حفظ حریم خصوصی استفاده کنید و به کاربر بگویید که ایمیل یا شماره تلفن او به اشتراک گذاشته نمی‌شود و فقط برای همان کاربری که فرم را تکمیل می‌کند استفاده خواهد شد. نظرات سایر مشتریان خود را قرار دهید تا ارتباط و اعتماد بیشتری شکل بگیرد.

۱۱. فرم را کوتاه‌تر نشان دهید.

کاربر در مواجهه با فرم‌های طولانی عموما گزینه پر‌نکردن را انتخاب می‌کند. اگر به اطلاعات زیادی نیاز دارید، بهتر است فرم را با تکنیک‌های مختلف مثلا چند مرحله‌ای‌کردن کوتاه‌تر نشان دهید.

۱۲. از فایل‌های چندرسانه‌ای استفاده کنید.

استفاده از فایل‌های مفید چندرسانه‌ای مانند ویدئو، گیف و تصاویر تعاملی متحرک به بهترشدن تجربه سفر بازدیدکننده در لندینگ‌پیج شما کمک می‌کند.

۱۳. به کپی‌رایتینگ توجه کنید.

مهم‌ترین مؤلفه یک لندینگ‌پیج داشتن یک کپی‌رایت مناسب است که به کاربر القا می‌کند پیشنهاد شما را قبول کند. سعی کنید کپی‌رایت‌هایی با هدف مخاطب خود در نظر بگیرید. هر صفحه ورود را خاص‌تر و دقیق‌تر و متناسب با نیاز بازدیدکننده آماده کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

ساخت صفحات فروش همیشه کار دشواری است و فرآیند بهینه‌سازی زیادی باید روی آن‌ها انجام شود تا بهترین نتیجه را بگیرید. با استفاده از این ۱۳ نکته ساده برای ساخت لندینگ‌پیج موثر می‌توانید مسیر ساخت صفحات فرود را سریع‌تر طی کنید.

اگر به دنبال توسعه مهارت‌های بازاریابی و فروش خود هستید توصیه می‌کنم مطالب زیر را مطالعه کنید:

چطور بازاریابی محتوایی به کسب‌وکار ما کمک می‌کند؟

نکاتی برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *