رد نشویم: شش نکته کاربردی

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

شما اولین نرم افزار هیجان انگیز خودتون رو ساخته اید و آماده اید تا توی بازار منتشرش کنید. نگران رد شدن نرم افزارتون توی مارکت ها هستید؟

اگر نرم افزارتون برای آی.او.اس هست، احتمالا باید بدونید که خطوط قرمز زیادی دارید. هرچند گوگل پلی ممکنه تایید اپتون رو آسون تر بگیره، اما اگر مواردی که در ادامه گفتیم رو رعایت نمی کنید، همچنان باید نگران باشید.

به علاوه، همونطور که می‌تونید تصور کنید، دوباره فرستادن نرم افزارتون برای تایید، میتونه زمانبر و پر هزینه باشه ( مخصوصا اگه لازم باشه طراحی رو تغییر بدید).

خب، اصلا چرا بازار ها اپلیکیشن هارو رد می‌کنند؟ در این مقاله ما می‌خواهیم به شما شگردهایی رو بگیم که بتونید از رد شدن اپتون به خاطر معمول ترین دلایل جلوگیری کنید.

حتی اگر می خواهید اپلیکیشنتون رو توی بازاری قرار بدید، ولی قصد دارید شخصا منتشرش کنید، خیلی از این نکات همچنان به دردتون میخوره. لذت ببرید:

  1. با کرش کردن مبارزه کنید

کرش کردن اپتون اصلا خوب نیست. اغلب اوقات هم پیدا کردن دلیلش پدر آدم رو در میاره. برای جلوگیری، با تست کردن برنامه روی دستگاه های مختلف از عملکردش مطمعن بشید. (آیفون، آیپد و… برای اپل مثلا). دلیل کرش کردن نرم افزار ها میتونه به خاطر باز کردن اپلیکیشن های زیادی در یک زمان باشه یا قرار دادن تصاویر زیاد توی منو ها و…

  1. دروغ نگو!

در توصیف اپ تون مبالغه نکنید: همه امکانات و عملکردی که یوزر می تونه پیدا کنه رو توی توضیحات اپتون لیست کنید، و به این که چطور می تونن مفید باشند و چرا مفیدن اشاره کنید. درج کردن امکاناتی که بعدا قصد دارید اضافه کنید، به عنوان امکانات فعلی ممنوعه، پس مطمعن بشید که در این مورد صادقید.

  1. از قوانین(طراحی) پیروی کنید

با پیروی کردن از اصول اولیه طراحی و راهنما های بازار ها، می تونید مطمعن باشید که تایید نرم افزارتون توی هیچ بازاری به مشکل بر نمی خوره.

راهنمای طراحی واسط کاربری انسانی برای iOS و راهنما برای برنامه نویسان اندروید گوگل، اصول پایه ای برای طراحی مناسب و کاربرپسند واسط کاربری رو توضیح میدن.

هر دوی این راهنماها، در مورد تضمین یک کیفیت بالا در طراحی نرم افزارهاشون، جددی هستند. پس انتخاب های زیبایی شناسیتون مثل رنگ و فونت و آیکون و سایر موارد گرافیکی رو دست کم نگیرید.

  1. براش عرق بریزید

وقتی که اپ استور برای اولین بار آماده شده بود، خیلی از شرکت ها نرم افزار های خیلی ضعیف و محدودی رو ثبت میکردن. در واقع، خیلی از این نرم افزار ها تنها قابلیتی که داشتن، باز کردن وبسایت شرکت بود!  عجیب و دیوانه واره، اینطور نیست؟ این مدل اپلیکیشن ها، در حال حاضر ۱۰۰ %  رد میشن، یا به هر صورت در دریایی از اپلکیشن‌ها، گم خواهند شد. برای ساخت اپتون زمان بزارید. محتوای غنی و ارزشمند و امکاناتی که به چشم بیان در اپ قرار بدید. پشیمون نمی‌شید…

  1. کپی‌رایت را رعایت کرده‌اید؟

شما باید مالکیت و یا مجاز بودن محتوای اپلیکیشن تان را ثابت کنید. این محتوا می تونه یک اثر هنری، یک قطعه کد و یا یک مطلب باشه. شاید بازار ها درمورد محتوای شما شک داشته باشند. بناراین شما باید آماده ارایه اثبات این موارد باشید. همچنین ذکر منابع تا مقدار زیادی به سرعت دادن به این پروسه کمک و از شک جلوگیری می کنه.

  1. انسان خوبی باشد

اگر اپلیکیشن شما نظرات نژاد پرستانه، غیر اخلاقی، مستهجن، خشن یا هجو آمیز داره، قطعا رد خواهد شد. البته من مطمئن هستم که خودتون این رو می‌دونستید.

خب، به همین راحتی! کافی است این ۶ قانون ساده رو رعایت کنید و انتشار نرم افزارتون در کافه بازار، مایکت، گوگل پلی، اپ ستور وهرجای دیگه ای، به راحتی آب خوردن میشه. اگر نرم افزارتون رو با پازلی می سازید، خوشبختانه ما کمک زیادی می تونیم بهتون بکنیم. کافیه با پشتیبانی ما در تماس باشید.  با این حال به یاد داشته باشید، تصمیم گیرنده انتشار یا عدم انتشار در مورد هر نرم افزار ، در نهایت همان مرکز انتشار بازار است. این نقل قول از اپل همه چیز را توضیح خواهد داد :

“ما اپ ها را برای هر محتوا و یا رفتاری که فکر کنیم خارج از خطوط قرمز رفته اند، رد خواهیم کرد. اگر می پرسید چه خطوط قرمزی؟ خب، همانطور که یک قاضی معروف یک بار گفت: “وقتی ببینم اش، خواهم دانست” و ما فکر می کنیم شما نیز وقتی خطوط قرمز را رد کنید، متوجه خواهید شد.”

شما هم میتوانید با استفاده از پازلی به سرعت اپ خود را پیاده سازی کنید. هنگامی که نرم افزارتان به خوبی روی بازارها قرار گرفت، زمان ترویج دادن آن فرا رسیده است! در مورد ترویج اپلیکیشن ها بیشتر بخوانید.

برای اطلاع از هزینه طراحی اپلیکیشن با استفاده از اپلیکیشن ساز پازلی وارد لینک شوید.

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

2 Comments

  1. بیسیک گفت:

    سلام
    نحوه بارگذاری دوباره برنامه ایکه رد شده بود و هم اکنون اصلاح شده رو چطور بارگذاری کنیم؟
    ممنون

    • برای این مورد اول نیاز هست ورژن جدیدی از اپلیکیشن خودتون رو آماده کنید. بعد از انجام این کار می‌تونید در صورت وجود امکان از سمت مارکت مربوطه، آپلود نسخه جدید اپلیکیشن خودتون رو انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن