مصاحبه با علی لاسمی (نمایندگی پازلی)

مصاحبه با علی لاسمی (نمایندگی پازلی)-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی -puzzley
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

به نام خدا. سلام عرض میکنم خدمت همراهان همیشگی سایت پازلی، من داوود عباسی در خدمت جناب آقای لاسمی یکی دیگه از نمایندگی های خوبمون هستم و امیدوارم این مصاحبه هم مثل مصاحبه های قبلی براتون مفید باشه.

دعوت می کنم این مصاحبه و مصاحبه های دیگه رو در بلاگ پازلی دنبال کنید:

فایل صوتی مصاحبه

 

_ سلام خیلی خوشحالم که در خدمتتون هستم، لطفا خودتون رو به صورت کوتاه معرفی کنید؟

+ سلام، من علی لاسمی هستم، متولد آبان ۱۳۷۶، و دانشجوی لیسانس دانشگاه تهران هستم در رشته کامپیوتر و همینطور در حال حاضر مشغول به کار در شرکت آرشیتا وب هستم و حوزه اصلی فعالیتم برنامه نویسی اندروید هست.

_ خوب خیلی عالی، میتونم بپرسم از چه طریقی با پازلی آشنا شدی؟

+ بله خوب، از اونجایی که من کارم در واقع طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن ها هست، یکی از مشتقات کار ما انتشار تو مارکت هاست و تبلیغات اونها. یکی از گزینه هایی که برای انتشار وجود داره مارکت بازار هستش و من اونجا اپلیکیشن های زیادی رو دیدم که یکیش مربوط به تیم پازلی بود و واسم جالب بود بدونم این تیم داره دقیقا چطور و چیکار انجام میده.

_ منم خیلی خوشحالم علی جان باهات آشنا شدم. قبل از اینکه با پازلی آشنا بشی، به چه کاری مشغول بودی و الان در کنار پازلی چه کار دیگه انجام میدی؟

+ برای جواب دادن به این سوال یه توضیح مختصری رو باید در رابطه با نحوه کارمون بدم. توی کار ما دو دسته مشتری وجود داره. یه دسته مشتری هست که در واقع برای کاری که میخواد بکنه هم زمان لازم رو داره و هم هزینه لازم رو. یه دسته دیگه مشتری هم ممکنه، یا وقت لازم رو نداشه باشن یا هزینه لازم رو. برای دسته اول که خودمون کارشون رو با برنامه نویسی انجام میدیم و برای دسته دوم هم از سرویس های اپلیکیشن ساز استفاده میکنیم.

_ خوب شما یه سوال دیگه ای که من میخواستم بپرسم رو هم پاسخ دادی. میخواستم بپرسم که چرا استفاده از اپلیکیشن ساز ها رو به برنامه نویسی ترجیح میدی که خوب اون رو جواب دادی، اگر توضیح خاصی هست بازم مطرح کن، و اینکه پس کار شما تولید اپلیکیشن بوده قبلا و الان هم باز تولید اپلیکیشن میکنید در کنار پازلی آره؟

+ بله درسته در حال حاضر هم کار تولید اپلیکیشن رو انجام میدم و همونطور که گفتم به هر دو دسته از مشتری ها خدمات رو ارائه میدم.

_ بسایر عالی، همینطور که میدونی سرویس های زیادی هستن که تو این حوزه دارن فعالیت میکنن و قطعا شما هم بررسی کردی، میخواستم بدونم پازلی چه ویژگی متمایزی رو در اختیار شما قرار میده که شما اون رو انتخاب کردید؟

+ خوب بله دقیقا این بحثی که فرمودید بسیار بحث به جا و درستیه. ببینید پازلی نسبت به سایر سرویس های رقیبش، یه سری امتیاز ها داره و اون امتیازها اینه که پازلی قیمتی که نسبت به سایر سرویس ها داره یه مقدار منصفانه تره. جدای از بحث قیمت هم بحث امکانات و سرویس دهیه.

_ خیلی ممنونم از توضیحی که دادی، میخواستم بپرسم کلا چی شد که به سمت تولید و فروش اپلیکیشن های موبایل رفتید و کسب و کار تولید اپلیکیشن رو شروع کردید؟

+ خوب در این رابطه باید یه خورده مفصل تر توضیح بدیم. ولی اگر بخوایم این توضیح رو کوتاهش بکنیم باید اینجوری بگم که ببینید من زمانی که میخواستم وارد بازار کار بشم خوب با توجه به تحصیلاتی که داشتم و اون دانش ابتدایی که از برنامه نویسی داشتم، ترجیح میدادم یا برم سراغ طراحی سایت، یا سراغ طراحی اپلیکیشن، علت تصمیمم این بود که خوب طراحی سایت که مشخصه چه در داخل و چه در خارج از ایران کاربرد زیادی داره،  اما تولید و توسعه اپلیکیشن ها یه بازار کار نو ای هست که در واقع با توجه به اینکه توی ایران و خود شهر تهران، اون نیروی کارآمدی که بتونه کار برنامه نویسی اندروید رو انجام بده، کم هستش. موضوع اینه که خیلی ها هستن که میان میگن ما برنامه نویس اندروید هستیم. اما در حال حاضر اپلیکیشن چیزی هستش که خیلی بازار کار داره و اینکه خیلی مورد استقبال قرار گرفته و توی ایران جا افتاده.

_ روش بازاریابی و جذب مشتری تون چیه و چجوری اپلیکیشن رو به فروش میرسونید و اگر راهنمایی یا ترفند خاصی هست که بخواین اون رو با افرادی که تازه وارد این حوزه میخوان بشن درمیون بذارید، اون ها رو مطرح کنید؟

+ اگر بخوام به عنوان توصیه، صحبتی رو مطرح بکنم، این موضوع رو من سعی میکنم در موردش صحبت کنم که ببینید شما برای چی میخواین وارد این بازار کار بشید. اگر میخواین واقعا از طریق این راه کسب درآمدی داشته باشید، و به صورت مداوم کسب درآمد واقعی داشته باشید و به صورت حرفه ای کار کنید. من پیشنهادم به شما اینه که اندروید و سرور رو با هم یاد بگیرید. برای اینکه شما بتونید درآمد خوبی رو به دست بیارید باید زمان کافی رو برای آموزش خودتون در نظر بگیرید.

_ ممنونم از وقتی که میذارید و سوالات رو به صورت کامل پاسخ میدید، میخواستم بپرسم تا حالا به عنوان کسی که داره به صورت نمایندگی با یه شرکت دیگه ای کار میکنه تا حالا با چه مشکلاتی مواجه شدید و چجوری اون مشکلات رو برطرف کردید؟

+ بله قطعا توی بحث نمایندگی مشکلات زیادی وجود داره، ولی خوب باید اونهارو دسته بندی کرد و ببینیم کدوم قابل حله و کدوم قابل حل نیست. و خوب تا جایی که میشه باید سعی کرد که مشکلات رو حل کرد. ولی با توجه به اینکه مشتری هم نیازی که داره متفاوته و گاهی اوقات پیش میاد که من راه جل جایگزینی ارائه میدم ولی مشتری نمیپسنده. بله ما هم خیلی وقت ها پیش اومده که مشکل داشتیم و من مشکل رو به پازلی ارائه دادم و خوب یا تو اون زمان مطرح نشده که انجام بشه یا بحث هزینه بوده که مشتری زیر بار هزینه نرفته.

_ خیلی عالی، امیدوارم ما توی مجموعه پازلی بتونیم بهترین سرویس رو برای شما ارائه بدیم و مشکلات رو خیلی سریع برطرف کنیم. به عنوان سوال بعدیم میخواستم بپرسم که تا حالا با چه جاهایی برای ساخت اپلیکیشن همکاری کردید و کلا برای چه مجموعه هایی  اپلیکیشن ایجاد کردید؟

+ دسته بندی های مختلفی که ما میتونیم توی کارمون داشته باشیم زیاد هست. اما دسته بندی هایی که من تا الان با اونها سروکار داشتم بیشتر اپلیکیشن های فروشگاهی بوده. بعد از اون اپلیکیشن های خبری بودن و بعد هم اپلیکیشن های معرفی بودن.

_ سوال بعدیم سوالیه که جواب میتونه برای خیلی ها جذابیت داشته باشه، برای اونایی که میخوان وارد این حوزه بشن، و اپلیکیشن تولید کنن. میخواستم بپرسم که از درآمد خودتون و کلا کار تولید اپلیکیشن راضی هستید یا نه؟

+ خوب در این رابطه باید بگم که بله، من از درآمد خودم راضی هستم. اما باید توجه کرد که شما دقیقا تو کدوم بخش این موضوع دارید کار میکنید. شما یک برنامه نویس فول هستید یا نه. یا با اپلیکیشن ساز ها دارید کار میکنید. درآمد های اینها کاملا با هم فرق میکنن. اما برای یک کسی که فول باشه، درآمد فوق العاده ای میتونه داشته باشه. ولی خوب برای رسیدن به این درامد باید پشتکار قوی ای داشته باشه.

_ انشاالله که درامد خوبتون روز به روز ادامه داشته باشه و بتونیم با هم همکاری بیشتری داشته باشیم، میخواستم بپرسم آینده بازار اپلیکیشن ها رو چجوری تصور میکنید؟

+ خیلی ممنون از لطف تون. به نظرم آینده بازار اپلیکیشن ها توی ایران، خیلی آینده خوب و درخشانی داره. همینطور که در جریان هستید هر روز داره یک تکنولوژی جدید رو نمایی میشه و مستمر هستند که بیارن اون رو روی موبایل. و از نظر کاری خیلی جای کار و رشد داره.

_ پیشنهادتون برای بهتر شدن پازلی چیه و کلا چه کمبودهایی حس میکنید؟

+ حقیقت پیشنهادم برای پازلی، شاید یه خورده ای سنگین باشه. شاید بتونم بگم که بهترین پیشنهادی که میشه داد، اینه که یک قابلیت اضافه بشه با این عنوان که بشه توی پازلی سورس نوشت خیلی شرایط بهتر میشه.

_ سوال آخرم اینه که پازلی رو برای کار به کس دیگه ای پیشنهاد میدید یا نه؟

+ بله قطعا. پازلی رو معرفی میکنم. چرا که نه!

_ خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید و زمانی که صرف کردید بابت این مصاحبه اگر نکته خاصی یا حرف خاصی هست، من در خدمتتون هستم.

+ من هم ممنونم از شما و از اینکه این وقت رو گذاشتید و این مصاحبه رو انجام دادید. امیدوارم که مطالب ذکر شده توی این مصاحبه هم مفید بوده باشه و هم برای دوستانی که میخوان وارد این عرصه بشن کاربردی باشه. ممنونم!

_ قطعا همینطوره علی جان، باز هم متشکرم ازت و خدانگهدار!

+ من هم خیلی ممنونم و خسته نباشید!

برای اطلاع از جزئیات پنل نمایندگی میتونید به این لینک مراجعه کنید.https://puzzley.net/

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن