آموزش نحوه تعریف goal روی گوگل آنالتیکز-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 6
آموزش نحوه تعریف goal روی گوگل آنالتیکز
۱۵ اسفند، ۱۴۰۰
چهار-کتاب-از-نگاه-بیل-گیتس-اپلیکیشن‌ساز-آنلاین-موبایل-پازلی-puzzley
چهار کتاب برتر دنیا از نگاه بیل گیتس
۱۵ اسفند، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش‌ها و داده‌های زیادی در گوگل آنالتیکز وجود دارد، اما هرکدام به چه معنا است؟ من قصد دارم به شما واژه‌نامه گوگل آنالتیکز و مهم‌ترین اصلاحاتی که در گوگل آنالتیکز به آن برمی‌خورید را معرفی کنم. همچنین می‌توانید از طریق لینک زیر به لیست کاملی از اصطلاحات گوگل آنالتیکز دسترسی داشته باشید.
Google Analytics Glossary

Acquisition:

این بخش از واژه‌نامه گوگل آنالتیکز به شما می‌گوید که افراد چگونه وب‌سایت را پیدا می‌کنند. گزارش‌ها این بخش براساس منبع و کانال مختلف به همراه سایر پارامترهای اکتساب است. گزارش‌هایی که نشان‌دهنده میزان ورودی تبلیغاتی google ad، ترافیک ارگانیک و شبکه‌های اجتماعی می‌باشند.

Active Users:

گزارش‌های لحظه‌ای به شما نشان می‌دهند که چه تعداد از افراد در حال مشاهده محتوای وب‌سایت شما هستند. این گزارش‌ها به‌صورت لحظه‌ای در بخش RealTime قابل‌مشاهده است.

Average Session Duration:

این آیتم مدت زمانی که کاربران در وب‌سایت شما وقت می‌گذرانند را ارائه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال اگر شما دو کاربر داشته باشید که یکی ۳ دقیقه و یکی ۱ دقیقه در وب‌سایت شما حضور داشت، این پارامتر عدد ۲ را نشان می‌دهد.

Bounce Rate:

نرخ پرش در واژه‌نامه گوگل آنالتیکز، درصد تعداد بازدیدکنندگانی است که فقط یک صفحه از وب‌سایت شما را مشاهده کرده‌اند. این نرخ می‌تواند یک دید مناسب از عملکرد محتوایی شما ارائه کند.

Conversion:

هر زمان کاربر در طول مدت‌زمانی حضور روی وب‌سایت هدفی را انجام دهد، به‌عنوان‌مثال انجام یک خرید، یک Conversion یا تبدیل، گزارش می‌شود.

Event:

یک رویداد زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر یک کار خاص را انجام دهد. این رویداد توسط شما روی سایت با هدفی خاص تعریف می‌شود و گوگل آنالتیکز در زمان رخ‌دادن آن رویداد گزارشی ارائه می‌کند.

Goal:

اهداف در واژه‌نامه گوگل آنالتیکز برای ردیابی اقدامات موردنظر در وب‌سایت تعریف می‌شوند. به‌عنوان‌مثال عضویت در خبرنامه می‌تواند یک هدف باشد و برای مشاهده عملکرد آن روی گوگل آنالتیکز یک هدف تعریف کرد.

Lifetime Value (LTV):

معیار ارزش هر مشتری، براساس ارزشی است که برای ما فراهم کرده‌است. گوگل آنالتیکز با ارائه این گزارش به شما در پیداکردن بهترین نقطه تمرکز کمک می‌کند.

Organic:

ارگانیک از واژه‌نامه گوگل آنالتیکز، به ترافیکی گفته می‌شود که از نتایج جستجو و به‌صورت رایگان وارد سایت شما شده باشد.

Pages Per Session:

این یک معیار عالی برای سنجش میزان تعامل کاربر با وب‌سایت شما است و نشان‌دهنده این است که در هر بازدید چند صفحه از سایت شما نمایش داده شده‌است.

Referral:

ارجاع زمانی گزارش داده می‌شود که فردی از یک وب‌سایت دیگر به شما مراجعه کرده باشد. این پارامتر به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌هایی که ترافیک مناسبی را برای شما فراهم می‌کنند شناسایی کنید.

Users Flow:

در واژه‌نامه گوگل آنالتیکز user flow به شما یک نمایش تصویری از مسیر کاربر در سایت شما نمایش می‌دهد. اینکه کاربر در مسیر خود به ترتیب از چه صفحاتی بازدید کرده‌است.

برای مطالعه مطالب مرتبط می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

آموزش ایجاد کمپین با یوتی‌ام

آموزش نحوه تعریف goal روی گوگل آنالتیکز

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.