Inbound Marketing یا بازاریابی داخلی چیست؟
۱۲ دی، ۱۴۰۰
آشنایی با سنجه‌های رشد استارتاپ-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 4
آشنایی با سنجه‌های رشد استارتاپ
۱۲ دی، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چطور دل مخاطبین را با یک متن تبلیغاتی به دست بیاوریم؟ فروش را متوقف کنید و کمک‌کردن را شروع کنید. قطعا همه ما این جمله را زیاد شنیده‌ایم. دوره فروش مستقیم تمام شده و شما باید به مشتری یک راه‌حل مناسب ارائه دهید. رپورتاژ به‌عنوان یک شیوه تبلیغاتی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در یک لباس مناسب با مخاطب خود صحبت کنیم و او را ترغیب به استفاده از خدمات خود کنیم. به‌عنوان یک بازاریاب باید از روش‌های متنوعی به جذب کاربر بپردازیم و نیاز است که هر روش را به خوبی بشناسیم. در ادامه به ویژگی‌های یک رپورتاژ موفق می‌پردازیم.رپورتاژ به‌عنوان یک مطلب مهمان در یک وب‌سایت دیگر منتشر می‌شود و می‌توانیم با ارائه یک راه‌حل مناسب مخاطبین آن وب‌سایت را به سمت خود جذب کنیم و در نهایت به افزایش فروش کمک کند. متن رپورتاژ نباید تبلیغاتی باشد، یا بهتر است بگوییم کمتر تبلیغاتی باشد. یک رپورتاژ مناسب ۷۰ درصد به حل یک مشکل می‌پردازد و فقط ۳۰ درصد آن را محتوا تبلیغاتی تشکیل می‌دهد.

از تیتر رپورتاژ به‌عنوان قلاب استفاده کنید.

عنوان مطلب شما باید مثل قلاب عمل کند. طوری که کاربر مشتاق شود وارد مطلب شما شده و آن را مطالعه کند.

مشکل را مطرح کنید.

محتوای رپورتاژ شما باید در ابتدا یک مشکل را مطرح کند. مشکلی که مخاطب با آن درگیر است و به دنبال راه‌حل آن می‌گردد.

راه‌حل را ارائه کنید.

از جمله ویژگی‌های یک رپورتاژ موفقی ارائه راه‌حل به مخاطب است. بعد از طرح مشکل، شما باید به بهترین شکل ممکن راه‌حل آن را مطرح کنید، راه‌حلی جز سرویس یا محصول خودتان. کاربر باید به محتوای شما اعتماد کند. بخش راه‌حل قطعا یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در فرآیند جلب اعتماد مخاطب است.

محصول خود را معرفی کنید.

محصول یا سرویس شما می‌تواند به‌عنوان یک راه‌حل جایگزین علاوه بر راه‌حل‌های بالا مطرح شود. در این بخش باید تمایز محصول خود را با راه‌حل بالا مشخص کنید. در طرح تمایز محصول اغراق نکنید. زیرا اغراق باعث شکسته‌شدن اعتماد می‌شود.

به‌جای ویژگی‌ها روی مزایا تمرکز کنید.

قطعا هر کسی دوست دارد در مورد ویژگی‌های محصول خودش صحبت کند. یک لحظه به محصول خود فکر نکنید و به دنبال ارائه مزیت باشید. سعی کنید اگر می‌خواهید ویژگی‌های محصول را مطرح کنید آن‌ها را به مزایا مرتبط کنید. هر ویژگی چه مزیتی برای مخاطب ایجاد می‌کند.

کاربران را دعوت به یک اقدام کنید.

در نهایت مخاطب را به یک اقدام دعوت کنید. از مخاطب بخواهید کاری که در نظر دارید را انجام دهد. این اقدام می‌تواند سرزدن به سایت شما، تماس با شما یا پرکردن یک فرم باشد.

فضای جذابی را ایجاد کنید.

با استفاده از فایل‌های چندرسانه‌ای مانند تصاویر ثابت و متحرک و فایل‌های ویدئویی متن رپورتاژ جذاب‌تری را ایجاد کنید تا حوصله کاربر در حین مطالعه سر نرود و تا انتها همراه شما باشد.

بهینه‌سازی کنید.

برای اندازه‌گیری میزان موفقیت یک رپورتاژ یک معیار در نظر بگیرید. می‌توانید از utm استفاده کنید و روی گوگل آنالتیکز بررسی کنید که آیا میزان مناسبی کلیک روی لینک‌های شما شده‌است یا خیر. با فیدبک گرفتن به بهینه‌سازی متن‌های رپورتاژ خود کمک کنید و آن‌ها را آنگونه که به موفقیت بیشتر برسد در نظر بگیرید.
برای یادگیری نحوه استفاده از UTM مطلب زیر را مطالعه کنید.
ایجاد UTM روی لینک‌ها

در این مطلب به اهمیت استفاده از رپورتاژ پرداختیم و اینکه ویژگی‌های یک رپورتاژ موفق چیست؟ با استفاده از این نکات می‌توانید یک متن تبلیغاتی مناسب ایجاد کنید و برای اهداف مختلف از آن استفاده کنید.

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *