بازاریابی محتوایی بهعنوان یکی از مؤثرترین روشهای جذب مخاطب، افزایش آگاهی برند و افزایش فروش، توسط بسیاری از کسبوکارها مورد استفاده قرار گرفته است. در این مطلب میخواهیم به مزایای تولید محتوای باکیفیت بپردازیم اینکه هر کدام چه تاثیری بر کسب وکار ما دارد. براساس گزارشی، تولید محتوا در اولویت اصلی ۵۳درصد از بازاریابان است. علاوهبراین، به طور متوسط بازاریابی محتوایی ۲۹ درصد بودجه بازاریابی B2B را تشکیل میدهد.
محتوای عالی یک دارایی باارزش و مهم است. این توانایی را دارد که تجربه مثبتی برای مشتریان بالقوه شما ایجاد کند و آنها را مجبور به بازگشت به سایت شما کند تا از محتوای دیگرتان هم استفاده کنند. محتوا برگ برنده شما برای جلبتوجه مخاطبان و تقویت شناخت برند است.
افزایش فالوورهای شبکههای اجتماعی یک مسئله جدا از تولید محتوا نیست. اگر دنبالکننده زیادی دارید ولی آنطور که باید موردتوجه قرار نمیگیرید، وقت آن است که از بازاریابی محتوا استفاده کنید. تولید محتوای باکیفیت به کسبوکار شما در جذب دنبالکننده جدید کمک میکند.
ایجاد محتوا به کسبوکار شما کمک میکند تا با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و بهواسطه آن اعتماد آنها را بهدست آورید. شما میتوانید با پرسش سؤالات مختلف با مشتریان تعامل داشته باشید. وقتی ارزشی برای مخاطب خود ایجاد میکنید ولی در ازای آن چشمداشتی ندارید حس اعتماد مخاطب را به دست میآورید.
بازاریابی محتوایی میتواند منجر به جذب لید شود. وقتی مخاطبی به محتوای شما مراجعه میکند، میتوانید با استفاده از Call To Action او را به یک عمل خاص دعوت کنید. محتوا یک روش عالی برای هدایت کاربران به یک لندینگپیج است و از آن طریق میتوانید آنها را به فرآیند فروش وارد کنید.
وقتی مخاطب محتوای شما را مطالعه کند، احتمال استفاده از خدمات شما بیشتر میشود. محتوای با کیفیت و مخاطبپسند کمک میکند تا مخاطبین با آن ارتباط برقرار کنند و شما میتوانید با هدایت آنها به فرآیند فروش، نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
هر چه محتوای با کیفیت بیشتری تولید کنید، به سئو سایت شما کمک میکند. بهعنوانمثال وقتی محتوای شما در نتایج جستجو نمایش داده شود، حس اعتماد بیشتری را به دست میآورد.
ایجاد محتوای با کیفیت به اعتبار شما کمک میکند. مشتریان شما از روی تولید محتوا به این موضوع پی میبرند که شما در آن موضوع متخصص هستید. از طریق تولید محتوا میتوانید این تخصص را نشان دهید.
بهطورکلی بازاریابی محتوایی مهم است و روی ابعاد مختلف کسبوکار تأثیر میگذارد. اما چهطور موفقیت آن را ارزیابی کنیم؟
با من در بلاگ پازلی همراه باشید تا در مورد راههای ارزیابی موفقیت بازاریابی محتوایی صحبت کنیم.
اگر به دنبال مطالبی با موضوع محتوا هستید توصیه میکنم مطالب زیر را مطالعه کنید: