آموزش انتخاب نام پکیج یکتا برای اپلیکیشن

انتخاب نام پکیج یکتا برای اپلیکیشن
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

برای نام پکیج(نام بسته اپلیکیشن) هم شما باید یک اسم سه سیلابیِ یکتا انتخاب کنید؛ مانند اپلیکیشن حمل و نقل اسنپ. ممکن است یک اپلیکیشن بسیار موفق در کافه بازار داشته باشید و قصد کنید این برگ برنده را روی گوگل پلی نیز منتشر کنید. اگر اپلیکیشنی با نام پکیج شما روی گوگل‌پلی وجود داشته باشد، آن را از شما نخواهد پذیرفت. چون در دنیای مثال شبیه آن می‌ماند که در یک آدرس دو مغازه وجود داشته باشند. در نتیجه مجبور می‌شوید یک نسخه از اپلیکیشن خودتان را با یک نام پکیج متفاوت از قبلی منتشر کنید و این شروع دردسرهایتان خواهد بود.

 آنچه باید قبل از انتخاب نام پکیج بدانیم

برای اینکه از دردسرهای بعدی جلوگیری کنیم بهتر است قبل از انتخاب نام‌ پکیج، از یکتا بودن آن مطمئن شویم. برای این کار می‌توانید در چند گام ساده، نام پکیج خود را در مارکت‌هایی مثل کافه‌بازار و گوگل‌پلی جست‌وجو کنید.

جست‌وجوی نام پکیج اپلیکیشن در گوگل‌پلی:

نام پکیج انتخابی شما باید سه بخش داشته باشد که با نقطه از هم جدا شده‌اند. به طور مثال:

test.test.test

همچنین باید مطمئن شویم که فقط از حروف کوچک در نام پکیج استفاده کنید. حالا برای این که بفهمید اپلیکیشنی با این نام در گوگل‌پلی وجود دارد یا نه کافی است لینک زیر را کپی کرده و نام پکیج خودتون را به انتهای آن اضافه کنید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=test.test.test

در صورتی که یک اپلیکیشن با نام پکیج انتخابی شما در گوگل پلی باشد، به صفحه همان اپلیکیشن هدایت خواهید شد. اما اگر نام پکیج انتخابی شما توسط کسی قبلا استفاده نشده باشد، همانطور که در تصویر زیر نیز می‌توانید ببینید، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که پیغام خطای “آدرس مدنظر شما در این سرور پیدا نشد” را نشان می‌دهد.

آموزش انتخاب نام پکیج یکتا برای اپلیکیشن

‌تست یکتایی نام بسته اپلیکیشن در کافه‌بازار:

تست یکتایی اسم انتخابی‌مان در کافه‌بازار نیز از همان قاعده پیشین پیروی می‌کنید. کافی است نام پکیج انتخابی خود را در انتهای آدرس زیر جایگزین کنید و لینک ایجاد شده را باز کنید:

https://cafebazaar.ir/app/test.test.test

در صورتی که قبلا کسی یک اپلیکیشن با نام پکیج انتخابی شما در کافه‌بازار منتشر نکرده باشد، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن پیغام ” متأسفانه برنامه مورد نظر شما یافت نشد.” نمایش داده می‌شود.

آموزش انتخاب نام پکیج یکتا برای اپلیکیشن

این فرمول را می‌توانید به راحتی روی تمام مارکت‌های ایرانی و خارجی اندرویدی تعمیم دهید. به طور مثال در مایکت هم لینک زیر را می‌توانید تغییر دهید:

https://myket.ir/app/com.mobiliha.badesaba

اگر تا به حال ایمیل ساخته باشید یا ثبت شرکت کرده باشید با این مفاهیم آشنا هستید. اسم‌های عجیب سه سیلابی که به زبان فارسی سخت نوشته شده‌اند؛  مثل شرق آوران غربی، سخت نویسان پارس و …

یکتا بودن اسم گاهی مجبورمان می‌کند که قدم‌هایی اضافه‌تری را برداریم. زیرا اگر نام انتخابی شما یکتا نباشد، مثل آن می‌ماند که شماره ملی‌تان یکتا نباشد. نام پکیج هم ازین قاعده استثنا نیست. اما در کنار یکتا بودن، فاکتورهای دیگری هم در نام‌گذاری وجود دارد توجه به آن‌ها برای موفقیت در بازارهای جهانی الزامی است. برای آگاهی از این فاکتورها می‌توانیم مطلب “نام‌گذاری درست اپلیکیشن: بهترین راه برای موفقیت جهانی” را مطالعه کنید. همچنین برای خواندن نکات تکمیلی انتخاب نام پکیج می‌توانید مطلب آموزش “نام‌گذاری و نسخه‌ی اپلیکیشن” را بخوانید.

شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی به شما کمک می کند تا بتوانید ایده های خود را به سرعت و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی پیاده سازی کنید.  طراحی اپلیکیشن سوپر مارکت یا اپلیکیشن فروشگاه؛ ساخت اپلیکیشن خدماتی؛ اپلیکیشن آموزشی و … ازجمله کارهایی است که با استفاده از پازلی می توانید انجام دهید.

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

2 Comments

  1. امیرمحمد گفت:

    سلام خسته نباشد . من یه فروشگاه سیسمونی نوزاد دارم . میخوام اپلیکیشن فروشگاه رو بسازم . این مقاله ای که خوندم خوب بود ولی بازم اگر براتون امکانش هست بیشتر در موردش توضیح بدین یا ویدئو یا چند تا سایت خوب معرفی کنید . ممنونم از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن