اپلیکیشن شما شانسی برای موفقیت ندارد

شانسی برای موفقیت
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در دنیای امروز که اپلیکیشن‌های موبایل تقریبا حرف اول را در بسیاری از فعالیت‌های روزمره ما می‌زنند و هر روز هم به تعدادشان افزوده می‌شود، رقابت برای داشتن جایگاه برتر در مارکت‌ها و زندگی افراد بسیار شدید است و اپلیکیشن آماده شما ممکن است شانسی برای موفقیت نداشته باشد. پس داشتن یک اپلیکیشن موفق متاثر از عوامل بسیار زیادی است که رعایت آن‌ها شانس شما را در این رقابت تنگاتنگ افزایش یا کاهش خواهد داد. در ادامه مطلب با من بلاگ پازلی همراه باشید تا نکاتی در زمینه موفقیت اپلیکیشن‌ها را بررسی کنیم.

امروزه برای هرچیزی یک اپلیکیشن موبایل وجود دارد، از بازی‌های مسخره گرفته تا اپلیکیشن‌هایی که ضربان قلبتان را نمایش می‌دهند یا لیست کارهای روزانه را برایتان مدیریت می‌کنند یا حتی اپلیکیشن‌هایی که امکان جاسوسی همسرتان را به شما می‌دهند! فروش گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بیش از سه برابر کامپیوترهای رومیزی است و نشانه‌های این تغییر رویه به وضوح قابل مشاهده است. امروزه بسیاری از افراد مشاهده اولین صفحه وب عمرشان را به جای کامپیوتر با گوشی هوشمند تجربه می‌کنند.

نتیجه موارد فوق کاملا مشخص است. اگر به دنبال کسب و کار آنلاین هستید باید تمرکز زیادی بر اپلیکیشن کسب و کارتان داشته باشید، پس از همان ابتدای شروع کسب و کار درباره داشتن اپلیکیشن موبایل بحث کنید مثلا اگر یک فروشگاه دارید؛ داشتن اپلیکیشن فروشگاهی شما را یک گام جلوتر از رقبایتان قرار میدهد و یا اگر در حوزه آموزش کار می کنید؛ ساخت اپلیکیشن آموزشی می تواند تاثیرگزاری آموزشتان را دوبرابر و جذابتر کند. اما توجه داشته باشید شاید همان ابتدای کار نیاز به داشتن اپلیکیشن نباشد، می‌توانید ابتدا یک وبسایت ریسپانسیو راه‌اندازی کنید، وبسایتی که سازگار با مرورگر تلفن‌های همراه باشد. طراحی ریسپانسیو راهی موثر برای بهینه سازی تجربه‌کاربری در تمام گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوترهاست بدون اینکه نیاز باشد برای هر سیستم‌عاملی، اپلیکیشن مجزا و سیاست‌های متفاوتی برای مدیریت کاربران موبایلی داشته باشید.

اما طراحی ریسپانسیو هم حلّال همه مشکلات نیست. اپلیکیشن موبایل می‌تواند اطلاعاتی منطبق بر سرعت و امنیت را در اختیار کاربران قرار دهد و همچنین تجربه بصری بهتری داشته باشد. علاوه بر این، اپلیکیشن موبایل می‌تواند دریچه‌ای باشد به روی مجموعه جدیدی از مشتریان. اما قبل از اینکه منابعی را صرف توسعه اپلیکیشن خود کنید، بایستی بدانید چگونه می‌توانید اپلیکیشنی بسازید که مشتریان موجود را در اختیار شما قرار دهد. برای این این کار می توانید از پازلی که یک شرکت طراحی اپلیکیشن است کمک بگیرید و اپلیکیشنتان را بسازید.

براساس آمار، حدود ۹۰ درصد نصب برنامه‌ها تنها مربوط به ۱۰ درصد از اپلیکیشن‌های موجود است. این بدین معنی است که شانس شما برای شناخته شدن توسط کاربران به شدت پایین است. اغلب اوقات، اشخاص بدون در نظر گرفتن اینکه یک اپلیکیشن تا چه حد خوب است و با علم به اینکه تعداد افراد کمی آن را نصب خواهند کرد، اقدام به ساخت اپلیکیشن می‌کنند. اینجاست که اهمیت بازاریابی و وجود پلن توزیع مشخص می‌شود.

به عنوان مثال، در iTunes ، رنکینگ اپلیکیشن‌ها براساس سرعت نصب می‌باشد بنابراین برای به دست آوردن رتبه بالا بایستی به تعداد نصب بالای برنامه در زمان کوتاه برسید. در بیشتر موارد، دست‌یابی به این مهم بدون کمک گرفتن از مواردی مانند تبلیغات، روابط عمومی و… سخت است. علاوه براین، هرچند داشتن رنکینگ بالا می‌تواند سرعت نصب را تضمین کند اما موفقیت دراز مدت را تضمین نمی‌کند. براساس تجربه می‌توان تشخیص داد کدام اپلیکیشن‌ها موفق و کدام یک شکست می‌خورند؛ از اپلیکیشن‌های بزرگی مانند Candy Crush تا نام‌های شناخته نشده‌ای مثل Klooff . آیا رموز خاصی برای تضمین موفقیت یک اپلیکیشن وجود دارد؟ مسلما پاسخ منفی است. اما توجه به نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا اپلیکیشن خود را در مسیر درست قرار دهید، مسیری که به شانسی برای موفقیت بدل می‌شود.

۱- محصول عالی تولید کنید

بهترین اپلیکیشن‌ها فقط یک کار انجام می‌دهند اما از پس همان یک کار به بهترین شکل بر می‌آیند. بسیار مهم است که اپلیکیشن عملکرد بهتری نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مشابه داشته باشد، مشکلی را حل کند یا سرگرم‌کننده باشد. طراحی خوب از مهمترین اصول است و زمانی کامل می‌شود که طراحی رابط‌کاربری و تجربه‌کاربری درکنار هم به خوبی انجام شده باشد.

۲- کارتان را همه گیر کنید

چند مکانیزم جذاب را در عملکرد اصلی اپلیکیشن ادغام کنید، بدین صورت هر کسی از اپلیکیشن لذت ببرد می‌تواند به صورت بالقوه شبکه‌ای از کاربران را جذب کند، و این بدین معنی است که اپلیکیشن به قدری جذاب است که افراد ترغیب می‌شوند دوستان خود را به استفاده از آن دعوت کنند. اینستاگرام و واتس‌اپ را در نظر بگیرید: هر دوی این اپلیکیشن‌ها سرگرم کننده هستند اما وقتی دوستانتان را به استفاده از آنها دعوت می‌کنید سرگرم کننده‌تر و جذاب‌تر هم خواهندشد.

۳- هر دو سیستم‌عامل اندروید و IOS را در نظر داشته باشید

برای کاربرد بیشتر، هر دو سیستم‌عامل اندروید و IOS را در نظر داشته باشید؛ لازم است بدانید، در حال حاضر اندروید، در بیشتر بازارها با بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار، پلتفرم غالب است. با ساخت اپلیکیشن اندروید شروع کنید اما گوشی‌های آیفون هم بایستی جزئی از نقشه راهتان باشند.

۴- بازارهای کوچک را هم در نظر بگیرید

هرکسی می‌خواهد در بین ۱۰ رتبه برتر بازار جهان باشد اما گاهی شروع در یک بازار کوچک‌تر مانند ایران یا آسیا راحت‌تر است. تعداد نصب موردنیاز اپلیکیشن برای رسیدن به ۲۵ رتبه برتر بازار جهان چند ده برابر بازارهایی مانند آسیا و خاورمیانه است.

۵- بازاریابی موضوعی کلیدی است

اطمینان حاصل کنید که برای پیشرفت اپلیکیشن بودجه مناسبی درنظر گرفته‌اید. گروهی از کاربران را برای تست معیارهایتان جذب کنید و قبل از ادامه هرکاری، سعی کنید ارزش واقعی هر کاربر را بوسیله کمپین‌های سیستماتیک درک کنید.

۶- پیگیری و اندازه‌گیری همه چیز

از ابزارهای ردیابی استفاده کنید تا بفهمید درون اپلیکیشن چه اتفاقاتی درحال انجام است (کاربران بر روی چه چیزی کلیک می‌کنند و از چه چیزی استفاده می‌کنند)، منابعی که منجر به بازدید اپلیکیشن می‌شوند چه هستند و کدامیک بهترین کاربران را جذب می‌کنند.

۷- اپلیکیشن را رایگان کنید

برای کاربران بالقوه اپلیکیشن، تفاوت بسیار زیادی بین صفر تومان و ۹۹ تومان وجود دارد، پس می‌توان به جای فروش اپلیکیشن از قابلیت پرداخت درون‌برنامه‌ای استفاده کرد، اما دقت داشته باشید برای رشد نمایی کاربران خود کافی است در ابتدا از یک کلمه جادویی استفاده کنید : رایگان.

توسعه اپلیکیشن آسان نیست، اما کلید ساخت یک کسب و کار آنلاین پایدار در بین تمام پلتفرم‌هاست. این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا در رنکینگ‌ها حرفی برای گفتن داشته باشید. اما توجه داشته باشید همه چیز به خودتان بستگی دارد، پس بایستی براساس ایده‌های زیرکانه موفقیت را به چنگ آورید.

برگرفته از: forbes

در نهایت اگر نیاز به راهنمایی در رابطه با طراحی اپ موبایل داشتید و یا برای اطلاع از هزینه ساخت اپلیکیشن می توانید با تیم پشتیبانی پازلی تماس بگیرید.

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

مطالب پر بازدید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن