مجوزهای موردنیاز برای اپلیکیشن

مجوزهای موردنیاز برای اپلیکیشن-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.net 1
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

همیشه یکی از دغدغه‌های ما هنگام ساخت اپلیکیشن و طراحی وب اپلیکیشن حفظ و نگهداری ایده‌مان است. ممکن است ما برای ساخت اپلیکیشن با یک برنامه‌نویس همکاری کنیم یا اینکه خودمان با یکی از سرویس‌های اپلیکیشن‌ساز مثل شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی؛ برنامه موردنظرمان را بسازیم. در هر حالتی نگران سرقت ایده‌مان هستیم. مجوز‌ها و قرارداد‌های مختلفی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد اما باید دقیق آن‌ها را بشناسیم و هر کدام را به درستی استفاده کنیم. در ادامه به معرفی مجوزهای مورد نیاز اپلیکیشن در زمان تولید یا انتشار آن می‌پردازیم.

قرارداد NDA چیست ؟

NDA قرارداد عدم افشا اطلاعات است. این قرارداد می‌تواند هم به‌صورت مستقل و هم ضمیمه قرارداد دیگر به‌عنوان حفظ محرمانگی اطلاعات مورداستفاده قرار بگیرد. اگر قصد واگذاری انجام پروژه را به یک برنامه‌نویس دارید توصیه مهم این است که از این قرارداد برای حفظ محرمانگی اطلاعات استفاده کنید. این قرارداد به شما کمک می‌کند تا در صورت افشای هرگونه اطلاعات مندرج در متن قرارداد بتوانید مراتب را از مراجع قانونی پیگیری کنید.

کد شامد:

کد شامد در واقع مجوز نیست. این کد به‌صورت یک گواهی نشان‌دهنده اطلاعات صاحب اپلیکیشن است. دریافت کد شامد فرآیند بسیار ساده‌ای دارد و شما می‌توانید طبق آموزش زیر کد شامد را برای اپلیکیشن خود دریافت کنید.

کد شامد عموما در زمان انتشار در مارکت‌ها موردنیاز است و برخی مارکت‌های ایرانی انتشار اپلیکیشن را ملزم به داشتن کد شامد می‌دانند.

مجوز نشر محتوا دیجیتال :

یکی دیگر از مجوزهای مورد نیاز اپلیکیشن مجوز نشر محتوای دیجیتال است. این نوع مجوز مربوط به زمانی است که شما محتوای خاصی را در اپلیکیشن خود منتشر می‌کنید. به عنوان مثال محتوای پزشکی.
این مجوز را وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه می‌کند و مجوز انتشار محتوای دیجیتال است. برای مطالعه جزئیات بیشتر و دریافت مجوز به لینک زیر مراجعه کنید.
نشر محتوای دیجیتال

گواهی ثبت، نشر و تکثیر نرم‌افزار چیست ؟

مطابق قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای (مصوب دهم دی‌ماه ۱۳۷۹) مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مواد ۲ و ۱۷ قانون مذکور شماره ۲۱۱۸۵/ت ۲۶۰۸۹ه مورخ ۱۳۸۳/۴/۲۴ و ضوابط و مقررات تاسیس مراکز، مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آن‌ها مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۳۷۵/۸/۸ و آیین‌نامه اجرایی آن مورخ ۷۵/۱۱/۲۹ مصوب وزیر ارشاد، شما با دارابودن این گواهی می‌توانید خیال خود را بابت سرقت ایده‌تان راحت کنید.
گواهی ثبت نرم‌افزار یکی دیگر از خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد است که مختص نرم‌افزار بوده و تماما اختیارات یک نرم‌افزار را برای پدیدآورنده آن حفظ می‌کند.
دریافت گواهی ثبت نرم افزار

ثبت اختراع (حق patent) اپلیکیشن موبایل در ایران

اگر نرم‌افزاری ابداع کرده و فکر می‌کنید دارای شرایط ثبت اختراع است باید به پورتال اداره مالکیت صنعتی (iripo.ssaa.ir) مراجعه  و اقدامات لازم قانونی را انجام دهید. این وب‌سایت متعلق به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد. یکی از خدمات کاربردی این سازمان گواهی ثبت اختراع است. اگر ایده شما قابلیت ثبت به‌عنوان یک اختراع را دارد از این گواهی می‌توانید استفاده کنید.

مواردی که در بالا ذکر شد مهم‌ترین قرارداد‌ها، گواهی‌ها و مجوزهای مورد نیاز اپلیکیشن برای تولید و انتشار آن است. شما می‌توانید اگر ایده‌ای برای تولید اپلیکیشن دارید همین الان امکانات اپلیکیشن‌ساز پازلی را تست و بررسی کنید.

پنل کاربری پازلی

اگه اپت رو نساختی همین الان از پازلی کمک بگیر و ایده تو پیاده سازی کن. با پازلی میتونی اپ هایی مثل اپلیکیشن فروشگاهی؛ اپلیکیشن آموزشی؛ اپلیکیشن نوبت دهی و از این قبیل رو بسازی. همچنین با خرید یک اپلیکیشن‌ آماده می تونی سریعتر اپت رو به مرحله انتشار برسونی. 

امیدوارم مطالب مطرح‌شده مفید و کاربردی باشد.

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن