قوانین انتشار در کافه بازار

محتوای غیر مجاز -قوانین-انتشار-در-کافه-بازار--اپلیکیشن-ساز-آنلاین-پازلی
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

قوانین انتشار در کافه بازار در راستای حمایت از طراحان و برنامه نویسان برنامه های موبایل و همچنین افزایش رضایت مشتریان و جلب اعتماد آنها و از همه مهمتر بهبود تجربه کاربری اپلیکیشن ارائه شده است. چنانچه به ساخت اپلیکیشن و انتشار آن در کافه بازار علاقه مند هستید لازم است این قوانین را به خاطر داشته باشید. زیرا عدم رعایت این دستورات نه تنها باعث عدم تایید انتشار محصول شما خواهد شد بلکه در صورت انتشار نیز امکان تعلیق یا حذف برنامه وجود خواهد داشت.  طبق قوانین کافه بازار در صورتی که برنامه ای تعلیق شود امکان بازبینی و انتشار مجدد آن وجود خواهد داشت اما برنامه هایی که حذف می شوند دیگر اجازه انتشار مجدد ندارند. این در حالیست که ممکن است وقت و هزینه زیادی را صرف ساخت آن برنامه نموده باشید اما به دلیل بی توجهی به قوانین تمام زحمات شما به هدر برود. به دلیل اهمیت توجه به این موضوع، در این مطلب قصد دارم قوانین انتشار در کافه بازار و به صورت موردی محتوای غیر مجاز رو براتون توضیح بدم. دعوت میکنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید:

محتوای برنامه

از مهمترین قوانین انتشار اپلیکیشن در کافه بازار می توان به قوانین مربوط به محتوای برنامه اشاره کرد که نباید غیر مجاز باشد.

هرگاه از محتوای غیر مجاز حرف می‌زنیم منظور تمام متعلقات برنامه شامل:
پایگاه داده‌، کدهای برنامه (Source Code)، نام بسته، نام و توضیحات برنامه، متن و عکس، صدا و فیلم، تبلیغات داخل برنامه، محصولات درون برنامه‌ و دیگر موارد ممکن است. همچنین اطلاعات حساب توسعه‌دهنده که برای کاربران نمایش داده می‌شود نیز بخشی از محتوا به شمار می‌آید. محتوای اپلیکیشن باید مطابق با کلیهٔ قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران از جمله «فهرست مصادیق محتوای مجرمانه» باشد.

محتوای مجرمانه: برنامه‌ها نباید به هیچ شکلی رفتار مجرمانه را آموزش یا نمایش دهند یا خواستار و تشویق‌کنندهٔ جرم و جنایت یا رفتار بی‎قید و بند باشند.

قوانین انتشار اپلیکیشن در کافه بازار
چند نمونه از محتوای غیر مجاز را نام ببرید

– استفادهٔ غیرقانونی یا بی‎ ملاحظه از سلاح
– ایده‌های خودکشی و اعمال خشونت‌آمیز
– استعمال دخانیات، مصرف الکل یا مواد غیرقانونی
– آموزش‌های مخربِ رایانه‌ای مانند روش‌های نفوذ، هک و جاسوسی اطلاعات
– برنامه‌ها و آموزش‌های عبور از فیلترینگ، VPN، نصب آنتن و راه اندازی ماهواره یا اینترنت ماهواره‌ای
– قمار و شرط‌بندی
– آموزش ساخت برنامه‌های بدافزار و جاسوسی
– آموزش ایجاد اختلال در عملکرد سایر برنامه‌ها
– روش‌های کسب درآمد از راه‌های غیرقانونی مانند شرکت‌های هرمی
– امکان جعل اطلاعات
– عرضه تجاری آثار سمعی و بصری بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قوانین انتشار در کافه بازار  مربوط به محتوای خلاف اخلاق عمومی: محتوای برنامه‌ها نباید مخالف با اخلاق عمومی یا ارزش‌های جامعه باشند.

برای نمونه محتوای غیر مجاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– هرگونه توهین، افترا، تمسخر نسبت به اقوام، گروه‌ها، دولت‌ها، ادیان، مذاهب، زبان‌ها و گویش‌ها، اشخاص، نژادها و دیگر موارد
– هر محتوایی که موجب تبعیض، اختلاف یا جدایی میان دستهٔ خاصی از مردم شود مانند تبعیض نژادی و قومیتی
– ترویج خرافات، باورهای نادرست و دامن زدن به شایعات برخلاف قوانین انتشار در کافه بازار است.
– تشویق یا آموزش تخریب شخص و مجموعه‌
– هر گونه محتوای تهدیدآمیز
– امکان یا آموزش تقلب
– هر محتوایی با هدف آزار و اذیت دیگران

قوانین انتشار در کافه بازار

صدمه و خشونت: امکان انتشار هر گونه محتوای خشونت‌آمیز که نقص عضو، آسیب‌دیدگی و آثار شکنجه  را نمایش می‌دهد. یا تشویق به صدمه زدن، آزار و اذیت دیگران و رفتار خشونت‌آمیز می‌کند در کافه‌بازار وجود ندارد. در نتیجه، موجب عدم در رابطه با انتشار اپلیکیشن در کافه بازار خواهد شد.

برای نمونه محتوای غیر مجاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نمایش یا آموزش خشونت علیه کودکان و سوءاستفاده از آن‌ها
– هر آموزشی که ممکن است باعث صدمه رسیدن به دیگران شود مانند آموزش ساخت مواد محترقه خلاف قوانین انتشار در کافه بازار است.

ایجاد ترس و وحشت: محتوا یا کاربرد اصلی برنامه‌ها نباید در جهت ایجاد ترس و وحشت در دیگران باشد. مانند روایت حوادث جنایی واقعی. البته در مواردی که محتوای برنامه جنبهٔ داستانی و سرگرمی دارد و واقعیتی را گزارش نمی‌کند، احتمالاً مشکلی وجود نخواهد داشت.

محتوای حساسیت‌زا:
در رابطه با قوانین انتشار اپلیکیشن در کافه بازار قصد ما حمایت از برنامه‌های جانبی موبایل است و از جنجال دوری می‌کنیم. اگر شما می‌خواهید از سیاست، دین یا مذهب صحبت کنید یا از آن‌ها انتقاد نمایید، می‌توانید کتاب بنویسید.
محتوای برنامه‌ها نباید حساسیت‌زا، مشکوک یا شبهه‌آمیز در مورد ادیان و مذاهب، فرهنگ‌ها، قوم‌ها، ملیت‌ها و دولت‌ها باشد و باید طبق قوانین انتشار در کافه بازار باشد.
همچنین موضوعاتی مانند توصیف روابط جنسی، مسائل زناشویی، فراماسونری، شیطان‌پرستی و بسیاری مسائل حساسیت‌زای دیگر در کافه‌بازار جایی ندارند و در لیست ممنوعه های قوانین انتشار اپلیکیشن در کافه بازار قرار گرفته اند.

برای نمونه محتوای غیر مجاز می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:

– «دشمنان» در داخل بازی نباید به طور مشخص اشاره به فرهنگ، گروه، دولت، گروهک، حکومت، رژیم و شرکت خاصی داشته باشند

محتوای مخرب و خطرناک: برنامه و محتوای آن نباید به دستگاهِ کاربر آسیب برساند یا در کارکرد سایر برنامه‌ها اختلال ایجاد کند.

محتوای ایجاد شده توسط کاربر برنامه: برنامه‌هایی که کاربر می‌تواند در تولید محتوای آن مشارکت نماید، لازم است ساختار مشخصی برای نظارت بر محتوا پیش از انتشار آن و امکان گزارش محتوای نامناسب توسط کاربران را داشته باشند.

به‌روزرسانی محتوا: تغییر در برنامه پس از انتشار آن نباید به گونه‌ای باشد که ماهیت محتوا یا کاربرد برنامه عوض شود.

قوانین انتشار در کافه بازار

کیفیت برنامه چگونه است؟

توجه کنید که کاربران انتظار دارند برنامه هایی که در کافه بازار ارائه می شود دارای بالاترین کیفیت ممکن باشند. هر چه برنامه کیفیت بالاتری داشته باشد کاربران تمایل بیشتری به استفاده طولانی مدت از برنامه مورد نظر دارند. بعلاوه، توجه به کیفیت ساخت، پیش از انتشار اپلیکیشن در کافه بازار باعث می شود  کاربران به برنامه امتیاز بیشتری بدهند و بازخوردهای مثبتی دریافت کند که یک مزیت رقابتی خواهد بود. توجه به این موضوع به ویژه برای آن دسته از برنامه هایی که دارای پرداخت درون برنامه ای هستند ضروری است.

یکی از شروط انتشار اپلیکیشن در کافه بازار این است که برنامه باید چه از نظر جامعیت و کمیت و چه از نظر کیفیت با سایر برنامه هایی که کاربران از سایت های دیگر می توانند به راحتی دانلود کنند متفاوت باشد. برنامه هایی که از کیفیت پایینی برخوردار می باشند در کافه بازار منتشر نخواهند شد. پیش از ارائه درخواست انتشار برنامه خود به کافه بازار ابتدا قوانین انتشار در کافه بازار را به دقت مرور کنید تا مطمئن شوید که تمامی موارد  به ویژه بخش کیفیت برنامه رعایت شده باشد.

قوانین انتشار در کافه بازار

سطح ایمنی چگونه است؟

یکی دیگر از نکات مهم ساخت اپلیکیشن توجه به سطح ایمنی است. حفظ حریم خصوصی و ایمن بودن برنامه ها در کافه بازار اهمیت بسیار زیادی دارد و از دغدغه های همیشگی بازار بوده است. به همین دلیل کافه بازار به برنامه هایی که امنیت اطلاعات کاربران را به خطر بیندازند یا حاوی کدهای مخربی باشند اجازه انتشار نخواهد داد. اگر اپلیکیشن شما دارای پرداخت درون برنامه ای است لازم است برای پرداخت اینترنتی از درگاه های ایمن و مورد تایید بانک مرکزی استفاده شود.

برای انتشار اپلیکیشن در کافه بازار، نسخه بروز رسانی برنامه هایی که در بازار قرار داده می شود تنها باید از طریق بازار ارائه شود. همچنین توسعه دهندگان ملزم هستند همواره جدیدترین نسخه برنامه را در اختیار کاربران قرار دهند.

برنامه تنها در صورتی می تواند اطلاعات شخصی کاربران را درخواست نماید که این درخواست مستقیما مرتبط با کارکرد برنامه باشد. در غیر این صورت مجاز نخواهد بود. در صورتی که اجرای برنامه نیازمند اطلاعات شخصی فرد نباشد توسعه دهنده باید شرایطی را فراهم سازد که کاربران بتوانند بدون نیاز به ورود اطلاعات شخصی خود در برنامه ثبت نام و از امکانات آن استفاده کنند.

منبع: کافه بازار

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن