مصاحبه با جواد هاشمی (اپلیکیشن اتوچک)

اپلیکیشن اتوچک مصاحبه با جواد هاشمی اپلیکیشن اتوچک اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

به نام خدا. سلام عرض میکنم خدمت همراهان همیشگی سایت پازلی، من داوود عباسی در خدمت جناب آقای هاشمی( اپلیکیشن آموزشی اتوچک) یکی دیگه از کاربرای خوبمون هستم. امیدوارم این مصاحبه هم مثل مصاحبه های قبلی براتون جذاب باشه.

دعوت میکنم این مصاحبه رو در بلاگ پازلی دنبال کنید:

فایل صوتی مصاحبه




_ سلام وقتتون بخیر. خیلی خوشحالم که در خدمتتون هستم. لطفا خودتون رو به صورت کوتاه معرفی کنید؟

+ بنده هم سلام و عرض ادب دارم خدمت شما. جواد هاشمی هستم در خدمتتونم.

_ جناب هاشمی میتونم بپرسم، شغل اصلی تون در حال حاضر چی هست؟

+ خواهش میکنم. من شغل اصلیم الکترونیک خودرو هست، در واقع برق اتومبیل کار میکنم، و هم کارای آموزشی، یعنی در واقع مدرس الکترونیک خودرو هستم.

_ چی شد که این ایده ساخت اپلیکیشن اتوچک به ذهنتون رسید؟

+ خوب یکی از مهمترین دلایلش سوالاتی بود که مکررا از من می شد. هم از طریق تلگرام، هم از طریق تلفن، و هر کسی که به من مراجعه میکرد، یک سوال از من داشت، میگفت من این علائم رو دیدم، معنی اش چیه؟ مفهوم اش چیه؟ این مشکلات رو من داشتم. چون خیلی وقتم رو میگرفت در واقع این ایده به ذهنم رسید که اپلیکیشن اتوچک رو بسازم هم دوستام به نتیجه کلی تری برسن، هم یه مقدار من شرمنده دوستان نشم.

_ خوب، خیلی هم عالی. چرا تصمیم گرفتید خودتون اپلیکیشن اتوچک رو بسازید و چرا از اپلیکیشن سازها استفاده کردید؟

+ خوب یکی از مهمترین دلایلش این بود که من با هر دوستی که در واقع کار ساخت اپلیکیشن انجام میداد، در واقع کار اندروید انجام میده، باهاشون صحبت میکردم، نهایتا به این نتیجه میرسیدم که باید من خودم اونجا حضور داشته باشم و تمام مفهوم ها و معنی ها و توضیحاتش رو بدم تا متوجه بشه. دیدم این خیلی وقت من رو میگیره و یه سری هزینه ها هم باید بکنم. تصمیم گرفتم خودم اینکار رو شروع کنم. تحقیق کردم توی اینکار نهایتا با اپلیکیشن سازها شروع کردم و این کار رو انجام دادم.

_ بسیار عالی جناب هاشمی. همینطور که میدونید سرویس های زیادی هستن که در زمینه ساخت اپلیکیشن دارن کار میکنن. شما چرا پازلی رو انتخاب کردید و کلا از چه طریقی با پازلی آشنا شدید؟

+ خوب درسته. این سرویس ها زیاد هستن.اما من چرا پازلی رو انتخاب کردم، خوب این انتظارات من رو پازلی برآورده میکرد، من تو سرویس های دیگه چنین امکاناتی رو نداشتم و اون انتظاری که از سرویس داشتم فقط پازلی تونست جواب من رو بده. اینکه از کجا آشنا شدم، پازلی رو من یه روز توی تلویزیون دیدم از اونجا وارد سایت شدم. دیدم اون چیزی من دنبالش هستم همین پازلی هست.

_ خیلی خوشحالیم که دارید با سایت پازلی کار می کنید و اپلیکیشن تون رو با سایت پازلی ساختید. در زمینه بازاریابی و جذب مشتری برای اپلیکیشن تون چه اقداماتی انجام دادید و اگر توصیه دارید برای اونایی که میخوان تازه وارد این حوزه بشن، اونها رو مطرح کنید؟

+ خواهش میکنم. من برای بازاریابی و جذب مشتری برای اپلیکیشنم، همون روشی رو استفاده کردم که توی جذب کارآموزام استفاده میکردم. با سایت های مرتبط من ارتباط دارم، تو زمینه ماشین، و بنرها همیشه هستن اونجا. میومدن تو سایت خودم و تو سایت خودمم این تبلیغ رو کردم. یه تبلیغ دیگه ای هم توی کانال های خودن و کارآموزامون که مرتبط هستن با تعمیرات و در واقع اون خدمات و پشتیبانی خودرو ها، اونجاها تبلیغات کردم. قبل از اینکه من اپلیکیشنم رو منتشر کنم تصاویرش و کارآیی اون اپ رو اطلاع رسانی کردم و بعد اپ رو منتشر کردم. بعد از اینکه من اپلیکیشن رو منتشر کردم، از طریق نوتیفیکیشن، کسایی که نوتیفیکیشن ارسال میکردن یا پاپ آپ کار میکنن، از طریق اونها کار کردم. به نظرم پاپ آپ و کسایی که پاپ آپ ارسال میکنن و اپلیکیشن های پربازدید دارن، از طریق اونها جواب بهتری میگیره کسی که بخواد  اپلیکیشن تولید کنه.

_ میتونم بپرسم بزرگترین چالشی که تو تمام مراحل ایده، ساخت و عرضه اپلیکیشن داشتید چی بوده و چطور اون رو حل کردید؟

+ یکی از چالش های مهم من در واقع اون اطلاعاتی بود که میخواستم کاربر به راحتی به اون برسه، اون این بود که مفهوم هر عکسی تو کل ماشین های دنیا موجوده، اما توی هر ماشینی مفهومش فرق میکنه. مثلا تو ماشین های ژاپنی یک مفهومی داره، تو ماشین های آلمانی یک مفهومی داره. من تقریبا دو سال تحقیق میکردم که بفهمم ژاپنی ها از چه استانداردی طبعیت میکنن، آلمانی ها چه استانداردی دارن. چالش اصلی توی محتوا بود. چالش های بعدی این میشه که توی سرویس های اپلیکیشن ساز چطور اپ رو بسازی.

_ اپلیکیشن دیگه ای هم توی برنامه ساخت تون هست یا نه؟

+ بله. اپلیکیشن دیگه ای هم دارم مفاهیم اولیه اش رو جمع آوری میکنم و بعدش اون رو میسازم.

_ میخواستم بپرسم از ساخت اپلیکیشن اتوچک به درآمدی هم رسیدید و آیا اون چیزی بوده که شما توی برنامه تون داشتید یا نه؟

+ والا من برای این نساختم که یه درآمدی از کنارش کسب کنم. من هدفی که داشتم این بود که میخواستم سوالات اطرافیانم رو پاسخ بدم و به اون هدفم هم رسیدم. هدف دیگه ام این بود که میخواستم اپلیکیشنم دست مردم باشه و بتونم با اونها در ارتباط باشم.

_ گرافیک و رابط کاربریه اپلیکیشن چقدر در موفقیت اون میتونه موثر باشه؟

+ به نظر من یکی از مهم ترین قسمت های قضیه همون گرافیک اپلیکیشن هست. کار گرافیکی و ساده بودن به همراه کیفیت بالای اپلیکیشن هست. که اون هم با گرافیک مهیا میشه.

_ بسیار عالی جناب هاشمی. پیشنهاداتتون برای بهتر شدن پازلی چیه؟

+ پازلی الان خوب داره عمل میکنه. اون بستر مناسبی که درست کرده برای کاربران خیلی عالیه. فقط من به نظرم اون چیزی که در واقع من باهاش برخورد کردم، این بود که اپلیکیشنم در واقع آنلاین و آفلاین بودنش رو در اختیار کاربر قرار بدیم.

_ به عنوان سوال آخرم جناب هاشمی، میخواستم بپرسم پازلی رو برای ساخت اپلیکیشن به کس دیگه ای پیشنهاد میدید یا نه؟

+ صد در صد. شاید الان هم بعضی از دوستان توی آموزشگاه یا دوستان دیگه میپرسن که اتوچک رو چجوری ساختی، پازلی رو معرفی میکنم و خودم هم راهنمایی شون میکنم تا جایی که ممکنه، به خاطر اینکه نتیجه رو گرفتم.

_ خیلی ممنون از وقتی گذاشتید و زمانی که صرف کردید بابت پاسخ به سوالات. اگر که حرف یا نکته خاصی هست من در خدمتتون هستم؟

+ خواهش میکنم. من هم تشکر میکنم به خاطر وقتی که در اختیار من گذاشتید. حرف دیگه ای نداریم. آرزوی موفقیت دارم براتون. خدانگهدار!

_ سپاس از شما جناب هاشمی. خدانگهدارتون!

شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی شما را در ساخت اپلیکیشن خدماتی؛ طراحی اپلیکیشن سوپر مارکت؛ اپلیکیشن نوبت دهی و … یاری میکند. همچنین می توانید با خرید اپ های آماده مانند خرید اپلیکیشن فروشگاهی به سرعت اپ خود را راه اندازی کنید. برای جهت اطلاع از هزینه طراحی اپ می توانید به صفحه هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل مراجعه کنید.

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن