بلاگ پازلی

همکاری پازلی و فونت ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

اپلیکیشن ساز آنلاین موبایل پازلی همواره طرفدار قانون کپی رایت بوده است. هم چنین به دلیل درخواست شما کاربران عزیز، برای استفاده از فونت های زیبای فارسی در اپلیکیشن های موبایل، تیم پازلی و تیم فونت ایران همکاری خود را شروع کردند.

از این پس، فونت اپلیکیشن هایی که با اپلیکیشن ساز پازلی ساخته میشه، فونت ایران سنس ۴ خواهد بود.

فونت ایران سنس Iran Sans4 (خانواده فونت ایران سن سریف)

همکاری پازلی و فونت ایران

فونت ایران سن‌سریف یا همان ایران سنس پرطرفدارترین فونت فارسی در سال ۹۴ بوده است. اکثر طراحان حرفه‌ای ایران جدید ترین طراحی‌های خود را به کمک این فونت انجام داده اند.

کافه بازار ، دیجی‌کالا ، آٍپارات ، میهن بلاگ ، بامیلو ، شیپور ، شاتل ، ایرانسل  و صدها وب سایت و اپلیکیشن برتر ایرانی در سال ۹۴ فونت خود را به ایران سنس تغییر داده اند.

اپلیکیشن ساز آنلاین موبایل پازلی دارای لایسنس تجاری از تیم فونت ایران می باشد.

همکاری پازلی و فونت ایران

 

پشتیبانی و به‌روزرسانی

فونت ایران‌ سن سریف به طور پیوسته در حال بهینه شدن و پیشرفت است. مسلم ابراهیمی طراح این مجموعه فونت ازٌ طریق وبسایت Fontiran.com تعامل کاملی با کاربران دارد و سعی می کند در هر بروزرسانی عملکرد این مجموعه فونت را ارتقاء دهد. در حالی که بسیاری از فونت‌های فارسی رایج متولی خاصی ندارند و سال‌هاست که تغییر و پیشرفتی نداشته‌اند.

استاندارد بودن

فونت‌های ایران به نسبت دیگر فونت های فارسی کارکترهای کامل تر و استانداردی دارد. جالب است بدانید اغلب فونت‌های رایگان موجود توسط افراد مختلف دستکاری شده است و کارکترهای آٍن‌ها جابه‌جا شده است. این غیر استاندارد بودن اگرچه در برخی موارد کار شما را آسان می‌کند اما ممکن است پس ازٌ انتقال متن به فضای دینامیک متوجه شوید که اشتباهات تایپی زیادی داشته اید و متوجه آن‌ها نشده‌اید.

سن‌سریف چیست؟

واژه سن‌سریف در تایپوگرافی لاتین به تایپ فیس هایی گفته می‌شود که فاقد زوائد تزیینی فونت های کلاسیک باشند. در فارسی هم هنگامی که یک تایپ فیس از حال و هوای خوشنویسی و سنتی دور می شود و فونتی طراحی می‌شود که تقریباً ضخامت یکسانی دارد را می توان سن‌سریف خطاب کرد. فونت‌هایی مانند یکان، ترافیک، رویا و ایران سن‌سریف ازٌ این قبل هستند.

فونت‌های سن سریف برای استفاده در محیط های دیجیتال (صفحه نمایش) انتخاب مناسب تری هستند.

به نسبت رسانه های چاپی فونت‌ها در محیط های دیجیتال شرایط متغییری دارند. تیرگی روشنی، تراکم پیکسلی و اندازه صفحه نمایش برای هر کاربر متغییر است. در این شرایط ممکن است ظرافت ها و جلوه‌های تزئینی فونت به خوبی نمایش داده نشود. فونت های سن سریف سعی می کنند تا حد ممکن ساده باشند تا خطر تغییر شکل در صفحه نمایش‌های مختلف را به حداقل برسانند.

علاوه بر سادگی ساختار، حس و حالی مدرن و امروزیِ فونت‌های سن سریف باعث می‌شود که طراحان رابط کاربری رسانه های دیجیتال تمایل بیشتری به استفاده ازفونت‌ های سن سریف داشته باشند تا فونت‌های سنتی سبک خوشنویسی. مطمئناً محیط گرافیکی یک نرم افزٌار موبایل باید تفاوت هایی با صفحات یک کتاب یا روزٌنامه چاپی داشته باشد!

نمونه‌هایی از استفاده فونت ایران سن سریف در محصولات گرافیکی

اپلیکیشن کافه بازار

اپلیکیشن کافه بازاراپلیکیشن کافه بازار

اپلیکیشن مترو تهران (راست) اپلیکیشن سایت دیجی‌کالا (چپ)

اپلیکیشن سایت دیجی‌کالا اپلیکیشن سایت دیجی‌کالا اپلیکیشن سایت دیجی‌کالا اپلیکیشن سایت دیجی‌کالا

به ترتیب از راست اپلیکیشن هدفون، کافه اینستاگرام و سیمای همراه

اپلیکیشن هدفوناپلیکیشن هدفون اپلیکیشن هدفون اپلیکیشن هدفون

همکاری اپلیکیشن ساز پازلی و فونت ایران

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

2 دیدگاه در “همکاری پازلی و فونت ایران

    1. حمیدرضا قادری گفت:

      مخلصیم دوست خوبم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن