برند شما نیاز به یک اپلیکیشن دارد؟ پنج راه فهمیدن.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

فعالیت اصلی برند و کسب و کارتان دیجیتالی باشد یا نباشد، تا الان دیگر اهمیت موبایل را دیده اید. و نیاز به حضور در دنیای موبایل را کشف کرده اید. پیامک های تبلیغاتی هرساعته هم این موضوع را یادآوری می کنند: موبایل به عنوان کانال ارتباطی و تبلیغاتی قدرتمند.

اما آیا این موضوع یعنی شما به اپیکیشن نیاز دارید؟ یا یک وبسایت ریسپانسیو کافی است؟

کنار اینکه نرم افزار های موبایل خودشان را به عنوان یک کانال قدرتمند بازریابی ثابت کرده اند، سرمایه گذاری وقت و هزینه برای تولید و پشتیبانی یک نرم افزار موبایل کار ارزانی نیست. داشتن یک نرم افزار موبایل به معنی سرمایه گذاری در تولید یک –یا چند نرم افزار در صورتی که بخواهید هم اندروید و هم ios داشته باشد-  و همچنین خرج منابع برای ترغیب مردم به دانلود آن است.

در اینجا هفت نشانه وجود دارد که برند شما نیاز به نرم افزار موبایل دارد:

۱- بیشتر از ۲۵ در صد از مشتریان شما، از طریق موبایل تبلیغات شما را می بینند.

اگر بیش از یک چهارم مشتریان شما از طریق موبایل با شما آشنا می شوند، به این معنی است که دسترسی به آن ها روی موبایل برای شما آسان تر است.

این موضوع مقدار زیادی به مخاطبین شما، محصول شما و کانال های ارتباطی شما بستگی دارد. می توانید برای فهمیدن این موضوع، به صورت تصادفی از مشتریان خود نظر سنجی کنید. آیا از طریق پیامک تبلیغاتی، اینستاگرام، تلگرام و … با شما آشنا شدند؟ اگر جواب شان بله بود، وقت آن رسیده که برندتان اپ داشته باشد مثل داشتنن یک اپلیکیشن فروشگاه یا اپلیکیشن آموزشی و یا حتی یک اپلیکیشن بیمه که این روزها شاهد تبلیغاتشان در رسانه ها هستیم.

با یک برنامه موبایل به آسانی می توانید پیغام درست را در لحظه مناسب به افراد برسانید و کاربران تان را هدف بگیرید. با این روش می توانید نرخ تاثیر گذاری خود را بالا ببرید.

 

۲- کم تر از ۳۵ درصد از بازدیدکنندگان وبسایت شما، برمی گردند

اگه هدف شما داشتن مخاطبین وفاداری است که بار ها و بارها برای دیدن محتوای جدید، خواندن به روز رسانی ها و یا تعامل با برند شما برمی گردند، اپلیکیشن های موبایل بهترین انتخاب برای شما هستند.

در حالی که برای برگشتن کاربران به وبسایت تان، هر بار نیاز به عملی کردن برنامه ای روی شبکه های اجتماعی و یا سرمایه گزاری و نمایش تبلیغات به کاربر دارید، اپلیکیشن های موبایل فقط کافی است تا یک بار دانلود شوند. بعد از آن دیگر مهم نیست که کاربر، شما را در اینستاگرام دنبال کند یا نکند، و یا تبلیغات پرهزینه شما را دیده باشد. هر موقع که دلتان خواست کاربر برگردد، فقط کافی است که یک نوتیفیکشن ارسال کنید. پیام درست در زمان درست آن ها را به طرف تان می کشاند و دیگر نیازی به خرج هزینه در تبلیغات نیست.

۳- رقبای شما اپلیکیشن های موبایل دارند

اگر در حال حاضر رقبایتان اپلیکیشن دارند، نشانه ی فوق العاده ای است. این یعنی آن ها کار سخت آموزش مخاطبین هدف تان را انجام داده اند. مخاطب شما آموخته است که ارتباطات و تعامل در صنعت شما، کنار  کانال های دیگر ارتباطی، از طریق اپلیکیشن هم انجام می شود و به آن عادت کرده است.

حالا تمام کاری که شما باید بکنید، بررسی اپلیکیشن رقبایتان است، تا بفهمید چه چیزهایی برای آنها جواب داده است و چه مواردی نه. به این ترتیب می توانید بدون اتلاف هزینه، نرم افزار کارآمدی بسازید که مخاطبین هدفتان را وسوسه به دانلود کند. آن ها احتمالا  پیش از این انتظار چنین حرکتی داشته اند، پس مطمعن شوید که نا امیدشان نمی کنید. تحقیقات تان را هرچه سریع تر انجام دهید تا برند شما عقب نماند. یادتان نرود، نرم افزار شما باید ارزش واقعی و تجربه کاربری مناسب به مخاطبین اش ارایه دهد.

۴- جامعه هدف تان، جوان است.

اگر شنونده های شما بیشتر از پنجاه سال سن دارند، احتمالا نیازی به اپلیکیشن ندارید. اغلب این دوستان هنوز تلوزیون می بینند و فقط درصد کمی از آن ها حتی تلفن همراه هوشمند دارند. اما از سوی دیگر، مخاطبین جوان بین ۱۶ تا ۳۸ سال قسمت زیادی از وقت خود را در موبایل سپری می کنند. طبق تحقیقات نزدیک به ۹۰ درصد این دسته تلفن همراه هوشمند دارند.

علاوه بر این، از هر ده نفر، نه نفر با گوشی و یا تبلت خود اینترنت می روند و طبق یافته ها، اپلیکیشن ها را به مرورگر گوشی ترجیه می­دهند.

۵-در تجارت الکترونیک فعالیت می کنید.

اگر در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کنید، آمار زیر می تواند برای تان  مفید باشد:

“با بالارفتن میزان استفاده از گوشی های هوشمند و افزایش نسبی سرعت اینترنت همراه(نسل سوم و اینطور که میگن شاید چهارم اینترنت) در ایران شاهد پیشرفت های زیادی در میزان استفاده از تلفن های هوشمند هستیم. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید تعداد کل پرداخت های خرد رشد ۷۰% به دنبال داشته است.”

نمودار افزایش سهم پرداخت موبایل

با توجه به این آمار که به نقل از وبسایت کانون کارآفرینی ایران، توسط بانک مرکزی منتشر شده است، باید موبایل را محور و پایگاه اصلی فعالیت های خود قرار دهید.

اگر برند شما شامل یک یا چند مورد از شرایط بالا می شود، زمان آن رسیده است که شروع به تحقیقات و تهیه یک استراتژی برای ساختن اپلیکیشن خودتان کنید. در مورد اینکه بهتر است برای ساختن اپلیکیشن، خودتان آستین بالا بزنید و یا اینکه شرکتی را استخدام کنید در مطلب مزایای اشتراک عضویت به خرید یک باره اپلیکیشن  بحث خواهیم کرد.

برند شما در حال حاضر اپلیکیشن دارد؟ با ما درمیان بگذارید که چطور به این نتیجه رسیدید؟ از اپلیکیشن تان راضی هستید؟ من از یادگرفتن تجربه های شما بسیار خوشحال خواهم شد.

اگر با خواندن این مطلب به این نتیجه رسیدید که کسب وکار شما هم نیاز به یک اپلیکیشن دارد می توانید از خدمات ما در شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی بهره ببرید و برای اطلاع از هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل هم به صفحه تعرفه ها مراجعه کنید.

 

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن