بلاگ پازلی

چند نکته برای طراحی یک اپلیکیشن عالی و کاربرپسند

چند نکته برای طراحی یک اپلیکیشنِ عالی-puzzley.net-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

رعایت چند نکته برای طراحی یک اپلیکیشنِ عالی، ضروری است. به خاطر اینکه تجربه و رابط کاربری خوب برای اپلیکیشن می‌تواند دقیقا باعث موفقیت یا شکست اپلیکیشن‌ آماده شما شود، پس این مطلب در مورد موضوعی فراتر از طراحی اپلیکیشن است و در آن موضوع قابل استفاده بودن و جذابیت اپلیکیشن را بررسی می‌کنیم.

تو این مطلب قصد دارم در مورد چند نکته برای طراحی یک اپلیکیشنِ عالی صحبت کنم، پس اگر می‌خواهید در این مورد بدونید دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

چند نکته برای طراحی یک اپلیکیشنِ عالی

۱. استفاده از قواعد طراحی تعاملی

حتی اگر صفحه نمایش بسیار کوچک است، بازهم قواعد طراحی تعاملی اعمال می‌شود. طراحی تعاملی یکی از مهمترین اجزا طراحی تجربه کاربری است. طبق گفته وب‌سایت DesignModo: “طراحی تعاملی فرآیندی است که در آن طراحان تمرکز خود را روی ایجاد یک رابطِ وب جذاب با توجه به رفتار و واکنش‌ها قرار می‌دهند. طراحی تعاملی موفق با استفاده از فناوری‌ها و اصول ارتباطی به دنبال خلق تجربه کاربری مطلوب است”. بنابراین زمانی که شروع به ساخت اپلیکیشن می‌کنید ۵ رکن طراحی تعاملی را مد نظر داشته باشید:

  • طراحی هدف‌محور: تحقیق کاربران، مانند مصاحبه و نظرسنجی‌ها، به شما کمک می‌کند تا آنچه حق کاربر است طراحی کنید. بررسی حالات کاربران برای ایجاد یک تصویر کامل از تجربه آنها، این اجازه را به شما خواهد داد که عملکرد اپلیکیشن را درخور نیاز کاربران طراحی کنید.
  • قابلیت استفاده: اپلیکیشن شما باید برای همه قابل استفاده باشد. قابلیت استفاده باعث مفید بودن یک محصول می‌شود که اولین گام در مطلوب بودن است. مثل اپلیکیشن حمل و نقل اسنپ که هم کاربران زیادی را جذب کرده و هم برای همه قابل استفاده است.
  • کارایی و نشانگر‌ها: کارآیی تابع است؛ نشانگر نکاتی در کارآیی. به عنوات مثال رنگ آبی متنی که زیر آن خط دارد نشانگر این است که قابلیت کلیک دارد و شما را به یک صفحه مرتبط منتقل می‌کند. نشانگرها باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند، بنابراین نیازی به فکرکردن برای شناخت UI توسط کاربر نیست.
  • قابل یاد گرفتن: کاربران باید قادر باشند به طور مستقیم یاد بگیرند و با اپلیکیشن آشنا شوند و در آن حرکت کنند. اپلیکیشن باید مانند هوای جدیدی باشد که فرد با آن خو می‌گیرد.
  • بازخورد و پاسخ به آنها: انتقادات و پیشنهادات به کاربران اجازه می‌دهند تا اپلیکیشن را آنگونه گه می‌خواهند تغییر دهند. اینکار باید به ساده‌ترین شکل و پاسخ‌ها باید کاربرپسند باشد.
۲. نیازی به اختراع چیز جدیدی نیست

برای طراحی رابط کاربری نیازی نیست کار خارق‌العاده‌ای انجام بدید، فقط کافی است اپلیکیشن‌های موفق و مشهور دنیا را بررسی کتید و شبیه به رنگ‌ها و آیکون‌های آنها داخل اپلیکیشن خود هنگام طراحی استفاده کنید.

۳. طراحی متناسب با انگشت

برای همه ما ممکن است اتفاق افتاده باشد که دکمه‌ای را اشتباه زده باشیم، یا صفحه به اشتباه باز یا بسته شده باشد. دقت کلیک توسط انگشت به مراتب کمتر از کلیک موس است، پس فضای کلیک را برای دکمه متناسب با انگشت در نظر بگیرید.

۴. رنگ های خود را بشناسید

رنگ‌های مختلف انتقال معانی و احساسات مختلف دارند، پس انتخاب یکی از آنها متناسب با اپلیکیشن بسیار موضوع مهمی است. به عنوان مثال رنگ آبی به معنای اعتماد و قدرت و رنگ نارنجی به معنای شادی و اعتماد به نفس می‌باشد. البته در انتخاب رنگ باید رنگ شرکتی خود را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال معمولا یک اپلیکیشن بیمه را به رنگ آبی طراحی می کنند.

یک اپلیکیشن زرق‌ و برق‌دار با UX ضعیف، به هیچ‌وجه جلوه‌ای ندارد و محکوم به نابودی است”
  • امیدوارم این مطلب بتونه به شما در ساخت یک اپلیکیشن عالی و کاربرپسند کمک کنه و در نهایت منجر به موفقیت بشه.
  • اگر هم هنوز اپ خودتون رو نساختید از امکانات شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی کمک بگیرید و شروع به طراحی کنید. درباره هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل هم با پشتیبانی تماس بگیرید.

منبع: biznessapps

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

مطالب پر بازدید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن