کسب درآمد با اپلیکیشن ها: چطور اپلیکیشن مان را بفروشیم?

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

راه های مختلفی برای کسب درآمد با اپلیکیشن ها وجود دارد: ساخت و فروش اپ برای مشتریان، از طریق تبلیغات، و یا به فروش گذاشتن به طور مستقیم در بازار ها. در این مقاله، به دو سوال اصلی کسانی که می خواهند با انتشار نرم افزار خود در بازار ها، به کسب درآمد با اپلیکیشن خود برسند، پوشش میدهیم:

۱/ کاربران مایل به خرید چه نوع اپ هایی هستند؟

۲/چه کارهایی لازم است انجام دهم؟

کی می تونم برای اپلیکیشن ام هزینه بگیرم؟

اپلیکیشن ها، حتی اگر هیچ هزینه ای برای کاربران نداشته باشند، ساخته شده اند تا برای کسب و کار ها سود آور باشند. با این حال، وقتی اپلیکیشن چیزی را ارایه میدهد که کاربران نمی توانند به آسانی از طریق یک رقیب و یا جایگزین دیگر، رایگان دریافت کنند، زمان  مناسبی است برای در نظر گرفتن بهای آن؛ مانند یک اپلیکیشن آموزشی یا اپلیکیشن بیمه.

مختصرا، در ادامه چند مدل از اپلیکیشن های محتوا محوری که می توانند در فروش موفق باشند را نام می بریم:

  • موارد پر مخاطب و ادامه دار؛ این مورد می تواند یک مجله ی فوق تخصصی، روزنامه و یا حتی ژورنال باشد. برای مثلا ژورنال های تجارت و یا نشریات علمی.
  • محتوایی که به یک نیاز بارز و واقعی اشاره می کند که تا به حال پاسخ داده نشده و به آسانی قابل جانشین شدن نیست. اپلیکیشن های آماده سازی آزمون ها مثال خوبی می توانند باشند.

برنامه قانون - کسب درآمد با اپلیکیشن

اپلیکیشن قانون مثال خوبی دراین باره می تواند باشد. قانون با قیمت ده هزار تومان به فروش می رسد در حالی که هیچ ویژگی و امکانات عجیبی و غریبی ندارد. پس چرا مردم حاضر می شوند چنین قیمتی را برای اپ بدهند ؟ این اپ چون منبع ارزشمندی برای به دست آوردن یک مهارت و دانش دشوار ارایه می دهد، می تواند قیمتی برای خود تعیین کند. همچنین، داشتن متنی یکپارچه و نبود منابع مناسب دیگر در این زمینه را می توان از دیگر دلایل این موفقیت دانست. قانون تاکنون بیش از دویست میلیون تومان فروش فقط در کافه بازار داشته است.

اگر شما یک دانشجوی آزمون وکالت باشید، قانون می تواند یک راه موثر برای مطالعه هر جا و همه جا باشد، و اگر شغل آینده شما به این مطالعه بستگی داشته باشد، هزینه زیاد هم بالا به نظر نمی آید.  این نشان میدهد که فروش و قیمت گذاری یک اپلیکیشن چقدر به زمینه اش وابسته است!

ساختار قیمتی متناوب

بسیاری از توسعه دهنده ها از ساختار دوگانه رایگان/ پولی اپلیکیشن ها اجتناب می کنند، در حالی که بیشترین شتاب در رشد متعلق به همین گروه است گروهی که فریمیوم به حساب می آیند. این ها اپلیکیشن هایی هستند که در ابتدا به طریقی مجانی، و سپس در یک نسخه ی پولی که می تواند محتوا و یا امکانات بیشتری بدهند، ارایه می شوند.  استفاده از تبلیغات درون برنامه ای یکی از پر کاربرد ترین روش های این مدل است.

شما باید آگاه باشید که گذاشتن قیمت برای اپلیکیشن تان می تواند به طور چشم گیری تعداد دانلود ها را کاهش دهد، پس نگاه کردن به این استراتژی ها ممکن است ارزشمند باشد. وقتی که تصمیمتان را گرفتید، خوب است نگاهی به بازارها بیاندازید تا اگر اپ مشابهی با محتوایی مانند شما وجود دارد، ببینید چطور قیمت گذاری می کند و می فروشد.

برای مشاهده تعرفه ها و هزینه ساخت اپلیکیشن به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

تبلیغات در اپلیکیشن

یکی از راه های کسب درآمد با اپلیکیشن ها، استفاده از تبلیغات درون برنامه ای است. روشی که در آن برای کسب درآمد شما، کاربران نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای برای برخورداری از خدمات شما ندارند. در نتیجه شما هم تعداد دانلود بالای خود را حفظ کرده و هم از این طریق درآمد بالای خود را تضمین می کنید.

شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی در حال حاضر با دو سرویس مگنت و ادپلی برای ارایه تبلیغات درون برنامه ای همکاری می کند. شما به راحتی از بخش آموزش ها، می توانید این روش کسب درآمد با اپلیکیشن تان را در بخش آموزش تبلیغات مگنت و یا آموزش ماژول تبلیغات ادپلی یاد بگیرید.

هنگامی که تصمیم به قیمت گذاری گرفتید، با مراجعه به بخش آموزش ها می توانید نحوه قرار دادن اپلیکیشن را در کافه بازار، مایکت و ایران اپس، مرحله به مرحله یاد بگیرید.

حرف آخر

یکی از دلایلی که بازار و اپلیکیشن های موبایل، این چنین بین توسعه دهندگان پر طرفدار شده اند این حقیقت است که تقریبا هیچ راه دیگری برای توسعه و بازاریابی یک محصول در دنیا وجود ندارد که به راحتی و ارزانی گوگل پلی ، اپ استور و یا بازار و مایکت ایرانی خودمان و … باشد.

با این حال، همیشه عاقلانه تر این است که قبل از تصمیم گیری در مورد فروش و قیمت اپلیکیشن، در انتخاب روش، جامعه هدف و عملکرد دقت کنید.  استراتژی های قیمت گذاری در حال حاضر موضوع داغی هست. به همین خاطر ما علاقه مندیم تا نظر شما را هم بدانیم: تجربیات شما در فروش اپلیکیشن ها در بازار ها چطور بوده است؟

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

مطالب پر بازدید:

10 Comments

  1. کاربر مهمان گفت:

    مزسی از سایت خوبتون

  2. وحید گفت:

    باسلام
    من یک اماتور هستم وهیچ اموزشی تابحال ندیدم لطفا منو راهنمایی کنید که برای ساختن اپم از کجا باید شروع کنم وچطوری واسه فروش درکافه بازار وکسب درامد استارت بزنم.؟؟
    ممنون از راهنماییتون

  3. هادی گفت:

    سلام.وقتی برنامه رو میسازیم چطور براش حساب بانکی درست کنیم.دوم لینکشو چطور بسازیم.من مبتدی هستم خاهش میکنم راهنماییم کنین

    • داوود عباسی گفت:

      سلام دوست عزیزم
      وقتتون بخیر

      از طریق پشتیبانی سایت سوالاتتون رو میتونید بپرسید، و از راهنمایی همکارانم در بخش پشتیبانی استفاده کنید.

      سپاس از همراهی شما

  4. محمد گفت:

    تبلیغات هیچ پولی توش نیست

  5. امین گفت:

    سلام تازه دارم کم کم با سایت نوع خدماتتون آشنا میشم داره جالب میشه یک سوال امکان تبلیغ مستقیم گویا تو امکانات ماژولهاتون نیست یا من ندیدم اگر که نیست اضافه میشه منظورم تبلیغ مستقیم یعنی خدو کاربر یه بنر گیف طراحی کنه و بعدش خود شتو برنامه بزاره که اون تبلیغ فرض مثال تبلیغیه فروشگاه باشه و اون اپلیکیشن هم مسلما مربوط اون شهر باشه

    ممنون میشم منظر جوابتونم

  6. امیر حسین گفت:

    سلام مرسی از سایت عالی تون خب الان من چطوری تبلیغ بزارم تو اپلیکیشنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن