تا حالا کسی از یه اپلیکیشن میلیونر شده؟

تا حالا کسی از یه اپلیکیشن میلیونر شده؟
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

شاید برای شما هم این سوال پیش اومده باشه که تا حالا کسی از یه اپلیکیشن میلیونر شده؟ خب همونطور که احتمالا میدونید جوابش مثبته، تا حالا افراد زیادی از اپلیکیشن موبایل به ثروت رسیدن. خب ما هم میخوایم یه اپلیکیشن بسازیم و ازش پول دربیاریم، اما آیا برای این کار باید ایده داشته باشیم؟ خب معلومه که باید داشته باشیم. هر کسی یه ایده برای ساخت اپلیکیشن موبایل داره، حتی مادربزرگ من، با اینکه تفاوت کلیک با دابل‌کلیک رو هم نمیدونه، ایده‌های زیادی داره. شاید بخواید از اپلیکیشن‌تون پول دربیارید مثل پسر ۱۷ ساله‌ای به نام نیک دایلوسویو، که با فروش اپلیکیشن Summly به شرکت یاهو با قیمت حدود ۱۸ میلیون پوند به ثروت بالایی رسید. خب چیکار باید بکنیم؟ اگر دنبال پاسخ این سوال هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما ادامه مطلب رو با من در بلاگ پازلی(شرکت طراحی اپلیکیشن) دنبال کنید.

قدم اول : ایده

این قسمت خیلی مهمه: باید خیلی سریع بفهمید ایده‌تون بدرد بخور هست یا نه. بگردید و اگه قبلا اجرایی شده پیداش کنید. کاملا مشخص کنید چه کسی قراره بجز شما از اپلیکیشن استفاده کنه. خیلی راحت از مردم بپرسید که اپلیکیشن واسشون مفید بوده یا نه. به طور کلی، اپلیکیشن‌های موفق در دو دسته قرار میگیرن، یا سرگرم‌کننده هستن مثل angry birds یا مشکلی رو حل میکنن مثل Summly که اخبار روز رو به صورت خلاصه‌وار در اپلیکیشن نمایش میده. اگه اپلیکیشن شما هیچکدوم از این کارها رو انجام نمیده لازمه نگران بشید.

قدم دوم : مشخصات

با کسی که قبلا یه اپلیکیشن ساخته یا حداقل فرآیند ساخت اپ رو میدونه صحبت کنید. لازمه بدونید ساخت اپلیکیشن‌تون تا چه اندازه مشکله. اگه مثلا شامل واقعیت‌افزوده یا چیزی شبیه اون میشه، دردسرهاتون شروع شده ولی به این معنی نیست که دارید مسیر اشتباهی رو میرید پس ادامه بدید.

قدم سوم : پول

اکثر استارتاپ‌ها با کمک دوستان و خانواده و البته یه قلک پول نقد شروع به کار میکنن. اگه بتونید ارائه خوبی از ایده‌تون داشته باشید، میتونید نظر سرمایه‌گذارها رو برای سرمایه‌گذاری روی ایده‌تون جلب کنید. خیلی‌ها امیدوارانه بر این باورند که با آوردن یه برنامه‌نویس به تیم، همه مشکلات مالی اون‌ها حل خواهد شد، اما اون‌ها یه قانون خیلی ساده رو فراموش کردن: ۱۰ درصد چیزایی که توی تیم نداریم برامون هیچ ارزشی ندارن. در مورد سرمایه‌گذارها و شتاب دهنده‌ها کاملا بی‌فایده ست که روی چیزی ناشناخته سرمایه‌گذاری کنند، چیزی که مشخصه هیچ سودی براشون نخواهد داشت.

قدم چهارم : ساخت

این قسمت هم یه کم سخته: آموزش‌های بدردنخور در حوزه کامپیوتر و فناوری‌ اطلاعات گردابی از مهارت ایجاد کرده. توسعه‌دهنده‌ها یا به عبارتی مهندس‌های کامپیوتری که اپ رو میسازن، تعدادشون کمه و تقاضا زیاده، به همین دلیل هزینه زیادی رو روی دستتون میذارن و درواقع هزینه ساخت اپلیکیشن فقط بخشی از آن است. خب شما به یه نوع خاص از برنامه‌نویس نیاز دارید، کسی که Objective-C بلد باشه تا بتونه نسخه IOS اپلیکیشن مورد نظرتون رو بسازه یا جاوا که پایه برنامه‌نویسی اندروید هست رو بدونه.

راه دیگه‌ای هم هست و اون اینه که خودتون اپلیکیشن رو بسازید. اگه دانشش رو ندارید، میتونید از سرویس اپلیکیشن‌ ساز آنلاین پازلی استفاده کنید و هر اپی که مدنظرتون هست رو بسازید مثل یک اپلیکیشن فروشگاه؛ اپلیکیشن بیمه و… . اینجوری با وقت و هزینه کمتر و ریسک حداقلی، دقیقا همون چیزی که میخواد رو خودتون می‌سازید. اگر اپلیکیشن‌تون شکست هم بخوره، می‌تونید برای ساخت یه اپ دیگه دست بکار بشید، کاری که دیگه دانشش رو قبلا به دست آوردید و هر وقت بخواید می‌تونید اون رو به کار ببندید.

قدم پنجم : بازاریابی

اگه ممکنه ۱۷ ساله باشید، درست مثل همون پسری که بالا در موردش گفتم. این موضوع باعث میشه جلب توجه کنید و تمام حواس مردم رو به سمت خودتون منعطف کنید. حتی می‌تونید انتظار این تیتر رو از روزنامه‌ها داشته باشید: “مارک زاکربرگ دیگری ظهور کرد”. همینطور چیزایی مثل بمباران خبری و توئیتری، تیزرهای ویدئویی که میگن اپلیکیشن شما دنیا رو عوض خواهد کرد و به تبع اون، انگیزه خیلی خوبی برای مردم ایجاد میشه که از اپلیکیشن شما استفاده کنن مثل اسنپ که به عنوان یک اپلیکیشن حمل و نقل؛ با ورودش دنیای دیگری را وارد عرصه تاکسیرانی کرد و از طرفی هم مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت.

با طراحی اپلیکیشن موبایل قوی و خلاقانه، ایده‌های نوآورانه و کمی شانس، می‌توان از طریق اپلیکیشن‌ها به ثروت و موفقیت رسید.

چیزی که در مسیر ساخت یه اپلیکیشن و بعد از اون خیلی مهمه اینه که بدونید شکست جزئی از قاعده بازیه، اکثر کسایی که با ساخت اپلیکیشن موبایل میلیونر شدن قبلا تجربه شکست توی ساخت و ارائه اپلیکیشن‌های دیگه‌ای رو داشتن. پس دست به کار بشید و ایده‌هاتون رو به اپلیکیشن تبدیل کنید، تمام تلاشتون رو بکار ببندید و از شکست نترسید.

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن