رهایی از بند پروژه های تکراری
دی ۱۸, ۱۳۹۴
نمایش همه

سونامی هوشمند: ضریب نفوذ موبایل در ایران، بیش از ۱۳۰%!

با گسترش ضریب نفوذ موبایل در ایران رسیدن به ضریب بیش از ۱۳۰ %، جامعه کوچک اما روبه‌رشد موبایل‌داران سال‌هاست تبدیل به یک بازار گسترده برای ارایه‌ی محصولات و خدمات و جذب مخاطبین شده‌است.هر روز در پیرامون خود شاهد افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند هستیم. این امر تا جایی پیش می رود که گوشی‌های هوشمند را در دست میانسالان، پدران و حتی مادربزرگ های خود نیز می‌بینیم!

blog-1-4

بر اساس تخمینی که در سال ۹۰ انجام شده است ایران با دارا بودن حدود ۹۶ میلیون دستگاه موبایل در رده ۱۳ ام جهان قرار دارد. اما داستان به این امار ختم نمی‌شود! در سال ۹۴ تعداد گوشی‌های هوشمند در ایران ۳۰ میلیون دستگاه ثبت شده که نسبت به سال پیش از آن، شاهد رشد چشم‌گیر ۲٫۵ برابری هستیم! 

blog-1-2

تلفن‍های هوشمند، بخش حیاتی از زندگی روزمره ما شده‍اند! ما عاشق موبایل‍هایمان هستیم. موبایل یکی از قیمتی‍ ترین وسایل‍مان به حساب می آید، بهترین دوست‍مان است، کالایی که همیشه با خود حمل می‍کنیم و بیشتر وقت‌مان را با آن سپری می‍کنیم. 

با یک حساب سرانگشتی درمی‌یابیم که بیش از حدود ۴۰ % جمعیت ایران از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند. ( برای اطمینان از درستی، حداقل‌ها در نظر گرفته شده اند، حال انکه بسیاری از منابع دیگر تعداد تلفن های هوشمند را تا ۴۰ میلیون، معادل ۵۱ % جمعیت، اندازه گرفته اند)

blog-1-3

فرصتی برابر برای جذب مخاطب

این آمار شگرف از ضریب نفوذ موبایل در ایران، حکایت از فرصتی برابر دارد، فرصتی که از کوچک‌ترین واحد‌های تجاری، نویسندگان خرد تا بزرگ‌ترین شرکت ها و نشریات و بنگاه‌های تجاری را به جنب و جوش واداشته است. با با بالارفتن میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند و افزایش نسبی سرعت اینترنت در کشور و گسترش پوشش شبکه‌های همراه، روستاهای کشور که تا چندی پیش از امکانات اینترنتی مناسب بهره‌ی چندانی نداشتند، برای معرفی خود و جذب مخاطب با همراه شده‌اند . 

blog-1-5

چرا باید موبایل را جدی بگیریم ؟

بدون شک، موبایل یکی از بزرگترین انقلاب‌های تکنولوژی از ابتدای ظهور اینترنت تاکنون است و در عرض مدت کوتاهی تبدیل به معنی اول ارتباطات خواهد شد. امروزه می‌توان موبایل را یکی از فراگیرترین رسانه‌ها شمرد و قطعا افرادی که خود را با آن هم‌سو کنند می‌توانند از مزایای بی‌شمار آن استفاده بهره ببرند.

با نگاهی اجمالی به ضریب نفوذ موبایل در ایران، متوجه می‌شویم، امروز افراد بیشتر از همیشه به تلفن های هوشمند خود وابسته شده اند. از طرفی مانند گذشته، ساخت نرم افزارهای موبایل دیگر نیاز به صرف زمان و هزینه گزافی ندارد. به طوری که تمامی شرکت‌ها، کسب‌وکارها و یا تولیدکنندگان محتوا، در تمامی سطوح به راحتی استطاعت تهیه اپلیکیشن خود را دارند. سونامی هوشمند، برای تمامی صاحبان کسب و کار و یا توسعه دهندگان، فرصتی برابر و عاملی حیاتی در ساختن و یا نابودی کسب و کار خود به حساب می‌اید.


منابع اصلی:

– اکوسیستم ایران، بازیگران و بخش ها، پروفسور علی نقی مشایخی، کنفرانس آی.بریج برلین، آلمان

– https://en.wikipedia.org/wiki/Communications_in_Iran

– http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_mobile_phones_in_use

– http://www.innovationiseverywhere.com/iran-mobile-market-connectivity-in-2014/

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *