دانلود اپلیکیشن
دانلود اپلیکیشن
۱۴ مهر، ۱۳۹۴
نمایش همه

سونامی هوشمند: ضریب نفوذ موبایل در ایران، از ۱۵۰ درصد عبور کرد- سال ۱۴۰۰

ضریب نفوذ موبایل
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در این مطلب که گزارش جدیدی از ضریب نفوذ موبایل در ایران است به این موضوع می‌پردازیم که افزایش مخاطبین موبایل هوشمند چه تاثیری بر کسب و کارها دارد و اینکه چطور باید از این فرصت استفاده کرد و کسب و کارها را در بستر موبایل آماده استفاده این جمعیت کرد.

با گسترش ضریب نفوذ موبایل در ایران رسیدن به ضریب بیش از ۱۵۰ %، جامعه کوچک اما روبه‌رشد موبایل‌داران سال‌هاست تبدیل به یک بازار گسترده برای ارایه‌ی محصولات و خدمات و جذب مخاطبین شده‌است. هر روز در پیرامون خود شاهد افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند هستیم. این امر تا جایی پیش می رود که گوشی‌های هوشمند را در دست میانسالان، پدران و حتی مادربزرگ های خود نیز می‌بینیم! این فرصت باعث رونق گرفتن بازار اپلیکیشن‌های موبایل شده است.

ضریب نفوذ موبایل

براساس آخرین آخرین گزارش آماری از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و به نقل از ایرنا، با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تغییر سبک زندگی مردم جهان، استفاده از تلفن همراه به ویژه در یک و نیم سال گذشته و به واسطه شیوع کرونا، شدت گرفت. اکنون در کشور ۱۳۱ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۴۶ نفر مشترک تلفن همراه هستند که ضریب نفوذ موبایل در کشور را به ۱۵۵.۴ درصد رسانده‌اند.

تلفن‍های هوشمند، بخش حیاتی از زندگی روزمره ما شده‍اند! ما عاشق موبایل‍هایمان هستیم. موبایل یکی از قیمتی‌ترین وسایل‍مان به حساب می آید، بهترین دوست‍مان است، کالایی که همیشه با خود حمل می‍کنیم و بیشتر وقت‌مان را با آن سپری می‍کنیم.

blog-1-3

فرصتی برابر برای جذب مخاطب

این آمار شگرف از ضریب نفوذ موبایل در ایران، حکایت از فرصتی برابر دارد، فرصتی که از کوچک‌ترین واحد‌های تجاری، نویسندگان خرد تا بزرگ‌ترین شرکت ها و نشریات و بنگاه‌های تجاری را به جنب و جوش واداشته است. با با بالارفتن میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند و افزایش نسبی سرعت اینترنت در کشور و گسترش پوشش شبکه‌های همراه، روستاهای کشور که تا چندی پیش از امکانات اینترنتی مناسب بهره‌ی چندانی نداشتند، برای معرفی خود و جذب مخاطب از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

blog-1-5

چرا باید اپلیکیشن‌های موبایل را جدی بگیریم ؟

بدون شک، موبایل یکی از بزرگترین انقلاب‌های تکنولوژی از ابتدای ظهور اینترنت تاکنون است و در عرض مدت کوتاهی تبدیل به معنی اول ارتباطات خواهد شد. با افزایش ضریب نفوذ موبایل امروزه می‌توان آن را یکی از فراگیرترین رسانه‌ها شمرد و قطعا افرادی که خود را با آن هم‌سو کنند می‌توانند از مزایای بی‌شمار آن استفاده بهره ببرند.

با نگاهی اجمالی به ضریب نفوذ موبایل در ایران، متوجه می‌شویم، امروز افراد بیشتر از همیشه به تلفن های هوشمند خود وابسته شده اند. از طرفی مانند گذشته، ساخت نرم افزارهای موبایل دیگر نیاز به صرف زمان و هزینه گزافی ندارد. به طوری که تمامی شرکت‌ها، کسب‌وکارها و یا تولیدکنندگان محتوا، در تمامی سطوح به راحتی استطاعت تهیه اپلیکیشن خود را دارند. سونامی هوشمند، برای تمامی صاحبان کسب و کار و یا توسعه دهندگان، فرصتی برابر و عاملی حیاتی در ساختن و یا نابودی کسب و کار خود به حساب می‌اید.


منابع اصلی:

– اکوسیستم ایران، بازیگران و بخش ها، پروفسور علی نقی مشایخی، کنفرانس آی.بریج برلین، آلمان

https://en.wikipedia.org/wiki/Communications_in_Iran

– http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_mobile_phones_in_use

– http://www.innovationiseverywhere.com/iran-mobile-market-connectivity-in-2014/

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *