روش های درست قیمت گذاری اپلیکیشن

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

همه ما هنگام انتشار اپ در بازار، دنبال بهترین قیمت گذاری هستیم. فرآیند قیمت گذاری اپلیکیشن کار آسانی نیست و به آمار هزینه های نگهداری نرم افزار، هزینه های اولیه،  تبلیغات، پرداخت های درون برنامه ای، تجربه کاربران و فاکتورهای بسیار دیگری بستگی دارد. اگر شما شناخت مناسبی از بازار داشته باشید عالی است، اما در غیر این صورت چطور؟ در ادامه تلاش می کنیم تا کمی فرآیندhttps://puzzley.net/ساخت-اپلیکیشن-فروشگاهی-2/ قیمت گذاری درست نرم افزار ها را روشن تر کنیم.

رقبا را چک کنید

گاهی اوقات ما درک درستی نسبت به بازار اپلیکیشن خود نداریم. در این مواقع می­ توانیم با چک کردن رقبا، قیمت معقول و مستدل برای نرم افزار های مشابه را پیدا کنیم. معمولا بهتر است شما به نحوی، مقدار کمی ارزان تر بفروشید. اما نه آنقدر ارزان تر که مردم نرم افزار شما را بی ارزش تر به حساب بیاورند.

نرم افزارهای iOS گران ترند

باور بر این است که تولید و انتشار نرم افزار های iOS پیچیده تر است، بنابراین کاربران iOS حاضرند پول بیشتری نسبت به کاربران اندروید به ازای نرم افزارها بپردازند. پس در قیمت گذاری اپلیکیشن های iOS می توانند اندکی گران تر باشند. به همین دلیل است که اغلب در مارکت ها می بینیم که به عنوان مثال هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید کمتر از هزینه ساخت آن در iOS هست.

سیاست های آینده قیمت گذاری اپلیکیشن تان را مدنظر بگیرید

اغلب توسعه دهندگان، به نرم افزارهایشان به چشم یک منبع درآمد نگاه می­ کنند و این هدف اصلی محصول شان است. در این حالت نباید فقط هزینه های اولیه ساخت محصول را در نظر بگیریم، بلکه باید نیم نگاهی هم به اینده سیاست های  قیمت گذاری مان داشته باشیم. سیاست گذاری درست، برای شما درآمد قابل توجهی به همراه خواهد داشت، حتی اگر دانلود نرم افزارتان رایگان باشد. در واقع، انتشار رایگان یک نرم افزار و آمیختن آن با تبلیغات حتی می تواند سود بهتری از یک نرم افزار پولی داشته باشد. در کنار آن، افراد بیشتری نرم افزار های رایگان را دانلود خواهند کرد! در کنار قرار دادن تبلیغات، مدل های قیمت گذاری می توانند بر اساس هزینه ی به روز رسانی ها، ورژن های آزمایشی، درآمد پرداخت های درون برنامه ای و … باشد.

با تمام این ها، کلید قیمت گذاری درست، شناخت مشتریان تان و سلایق شان است.  همچنین، در مورد قیمت نرم افزارتان به یک ترکیب از مدل های مختلف فکر کنید و در آینده بیشتر فکر کنید.

هنوز اپ خود را نساخته اید؟! همین الان از پازلی که یک شرکت طراحی اپلیکیشن است کمک بگیرید و آنچه که در ذهنتان میگذرد را پیاده سازی کنید. با پازلی می توانید ساخت اپلیکیشن خدماتی؛ اپلیکیشن نوبت دهی؛ طراحی اپلیکیشن سوپر مارکت و از این قبیل را به راحتی به سرانجام برسانید.

اگر نیاز به اطلاعات درباره تعرفه  ساخت اپ ها دارید؛ به این مطلب ( هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل دارید) مراجعه کنید.

بیشتر در مورد استراتژی قیمت گذاری در فروش اپلیکیشن ها بخوانید.

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

1 Comment

  1. نودی گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن