استراتژی های قیمت گذاری در فروش اپلیکیشن

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

قبلا در مطلب سه قدم تا فروش اپ به مشتریان در مورد نحوه ورود به بازار ساخت اپلیکشن های موبایل با کمک پازلی آشنا شدیم. حال بعد از اینکه تصمیم به فروش اپلیکیشن ها گرفتیم، موقع آن است که دلیل اصلی این تلاش را هم مد نظر بگیریم: پول، هم درآمد و هم مخارج. امروز در کنار تمرکز بر روی مسایل قبلی، نکاتی که شما قبل از تعیین استراتژی مناسب قیمت گذاری در فروش اپلیکیشن تان، باید در مورد آن ها فکر کرده باشید را بیشتر توضیح می دهیم.

اغلب اوقات اولین چیزی که مشتری آینده شما، حین تحقیقات در مورد خدمات شما، می پرسد قیمت است. راه های مختلفی برای فاکتور کردن خدمات ساخت اپلیکیشن تان وجود دارد.

فروش قسطی یا اشتراک خدمات

مزایای قیمت گذاری به صورت فی دوره ای سالیانه یا ماهیانه، از سمت مشتری واضح است، هیچ قیمت ترسناک و هزینه اولیه سنگینی در کار نیست. هیچ تعهدی در صورتی که از سرویس دهی راضی نبودند بر دوش آن ها نیست. همچنین این روش برای افرادی که هنوز کاملا مطمعن برای سرمایه گذاری در یک اپلیکیشن نیستند، امن تر است.

خروجی برای شما هم همین طور است. (اگر مشتری تا نقطه سر به سر شدن هزینه و درآمد، همراه شما باقی بماند.) از طرفی مدل فروش حق اشتراک خدماتتان در مدت زمان های طولانی، سودآوری بسیار بیشتری از فروش یکباره خواهد داشت. هرچند آن هایی که اشتراک خود را بعد از صرفا چند ماه آغازین باطل می کنند، به شما کمکی در جبران هزینه هایتان نخواهند کرد؛ و روابط کم عمر با مشتری برای شما هزینه بردار است. پس برای سودکردن تنها، شما باید یک تخمین مطالعه شده بزنیدکه میانگین طول عمر یک مشتری معمولی برای شما چه میزان خواهد بود و این می تواند کمک بزرگی در تعیین هزینه های مدل فی دوره ای برای شما باشد.

در صورت صرف نظر کردن از سناریو مشتری های کوتاه عمر، پیشنهاد دادن مدل های حق اشتراکی را مدنظر بگیرید که با گذر زمان تخفیف می گیرند. مثلا یک شش ماهه که شامل یک ماه رایگان است. یا فی های ارزان تر ماهیانه برای مشتریان وفادار. مشتری شما از صرفه جویی در هزینه ها خوشحال خواهند شد، در عین حال شما هم درآمد تضمین شده و پایداری خواهید داشت.

قیمت گذاری یکسان برای انواع اپلیکیشن

در این قسمت ما در مورد دادن گزینه “خرید و مالکیت” یک اپلیکیشن به شیوه سنتی که توسعه دهندگان و برنامه نویس ها انجام می دهند، صحبت میکنیم؛ اما هنگامی که شما از یک اپلیکیشن ساز استفاده می کنید، مسایل می تواند کمی پیچیده شود. اگر شما زمانی تصمیم به ترک اپلیکیشن ساز خود بگیرید،  بر طبق قرارداد فروش شما، احتمالا مشتری تان هنوز حقوق اپلیکیشن خود را دارد، پس شما باید راهی برای رساندن این حقوق پیدا کنید. شما همیشه می توانید با آن ها در مورد استفاده از اپلیکیشن ساز شفاف باشید و توافق می تواند اینگونه باشد که آن ها اپلیکیشن شان را در اکانتی به نام خودشان نگه داری کنند.

بسیاری از شرکت های اینترنتی، عادت دارند به مشتریان شان بگویند که وب سایت هایشان را از هیچ می سازند، در حالی که در واقعیت از پلتفرم هایی مانند وردپرس استفاده می کنند. اما زمان در حال تغییر است، آژانس های تبلیغاتی متوجه شده اند که هیچ شرمی در باز بودن در روابط با مشتری در مورد حقیقت این که از یک تکنولوژِی وسیع ساخته و تایید شده استفاده می کنند، وجود ندارد. و خدمتی که مشتری برای آن هزینه پرداخت می کند، درواقع خلاقیت و کار اختصاصی است توسط آن ها انجام میگیرد.

این نکته را در هنگام دادن حق مالکیت تام به مشتریتان با یک نرخ یک دست در ذهنتان داشته باشید.

قیمت گذاری بر اساس ارزش

یک گزینه دیگر برای نرخ دادن به مشتریان( چه از طریق فی دوره ای یا فروش معمولی و یکباره) توجه به امکانات و نیازمندی های اپلیکیشن شان است. برای مثال، نرخ گذاری بر اساس تنوع و تعداد بخش ها، میزان شخصی سازی کردن ومیزان زمان مورد نیاز برای توسعه و تولید و …

همه اپلیکیشن ها به طور یکسانی ساخته نمی شوند و شما حق دریافت هزینه زحمات خود را برای آن هایی که پیچیده تر از دیگران هستند، دارید. مشتریانی که به اپلیکیشن های پایه نیاز دارند هم از پرداخت کردن هزینه ای فقط به اندازه نیازشان ممنون خواهند شد.

آیا همه یک مقدار پرداخت میکنند؟

برخی مواقع شما مشتریانی دارید که می خواهند روی قیمت چانه زنی کنند. بهتر است برای تشخیص اینکه چه کسانی می توانند تخفیف دریافت کنند، چه مقدار می توانند تخفیف بگیرند و خطوط شما کجا هستند، آمادگی داشته باشید.  چانه زنی ها بر سر قیمت معمولا شامل اپلیکیشن های غیر تجاری، اموزشی، موسسه ها و استارتاپ هاست. و بیشتر اوقات بدون دادن یک پیشنهاد ویژه، آنها توان استفاده از خدمات شما را به هیچ وجه ندارند.  درآمد کم تر بهتر از بی درآمدی است ( کاچی بهتر از هیچی). پس برای این موارد، آماده باشید که یک پیشنهاد شگفت انگیز برای جلوگیری از دست دادن مشتریان بدهید.

اگر شما مرددید که برای قیمت گذاری در فروش اپلیکیشن خود از کجا شروع کنید، به این نکته توجه کنید: نرخ شما باید حداقل، هزینه تکنولوژی را شامل شود( به بیانی دیگر، هزینه های عضویت در پازلی). بعد از آن، باقی نرخ شما باید بازتابی از ارزش کار شما باشد، به همان مقداری که محصول شما در بازار ارزشمند است. با توجه به این که رقبای محلی شما چه نرخی دارند و اینکه در رقابت با آن ها شما چه چیز هایی بیشتر یا کم تر برای ارایه دارید، یک نرخ امن، میتواند قیمتی برابر میانگین نرخ بازار باشد.

دو مثال برای نحوه قیمت گذای در فروش اپلیکیشن

اگر هنوز موفق به ساخت اپ خود نشده اید؛ از شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی کمک بگیرید و ایده خود را به راحتی پیاده سازی کنید. اگر یک اپ فروشگاهی نیز مدنظرتان است با خرید اپلیکیشن فروشگاهی از پازلی(اپلیکیشن‌ آماده) کارتان به سرعت پیش میرود و در کسری از زمان اپتان آماده می شود. همچنین می توانید ساخت اپلیکیشن خدماتی؛ اپلیکیشن آموزشی؛ اپلیکیشن نوبت دهی و ازاین قبیل را به پازلی بسپارید. برای اطلاع از هزینه ساخت اپلیکیشن به صفحه مربوطه مراجعه کنید و یا با پشتیبانی تماس بگیرید.

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن