نام گذاری درست اپلیکیشن: بهترین راه برای موفقیت جهانی

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

نام گذاری درست نقش مهمی در رسیدن به پتانسیل های نصب و درآمد اپلیکیشن‌ آماده شما بازی می کند. نام گذاری اشتباه میتواند به پتانسیل موفقیت اپلیکیشن تان زیان بزند. یک اسم خوب، نه تنها در  بهینه سازی و دسترسی بهتر به اپلیکیشن شما در بازارها کمک می کند، بلکه برند اپ تان را پایه ریزی می کند. شما با بهبود مداوم اسکرین شات ها، آیکون ها و لغات اپلیکیشن تان، می توانید نرخ تبدیل را افزایش دهید. اما با این حال در ابتدا نیاز به یک نام خوب و هنرمندانه برای اپلیکیشن خود دارید.

اسم اپ شما برای دیده شدن و بهینه سازی دسترسی در بازار ها، بسیار مهم است. یک اسم خوب می تواند یک ارتباط عاطفی با برندتان ایجاد کند و به عنوان سلاح مخفی شما، در برابر رقبا عمل کند. در این مطلب، ما اسم ها، نحوه انتخاب اسم عالی، ترفند های بومی سازی و دام ها را روشن می کنیم.

مزیت های کلیدی اپلیکیشن تان را توصیف کنید

نام های عالی، مخصوصا آن هایی که هنوز یک برند قدرتمند برای تکیه نساخته اند، دقیقا کار اپلیکیشن را توضیح می دهند. برای مثال، تلوبیون ترکیب لغات تلوزیون و وب را می رساند، یا خبرگردی، هدفون و یا فست دیکشنری ایده هایی در مورد کاربردشان به کاربران می دهند.

درس اصلی چیست؟ زیرک باشید، اما واضح باشید. وقتی کاربران در اولین برخورد، بتوانند حس کنند اپ شما چه کاری می کند، شانس بیشتری در تبدیل  این احساس به دانلود و نصب موفق خواهید داشت.

نام گذاری درست اپلیکیشن - تلویبیون

تلوبیون یک نام کوتاه است و عملکرد های اصلی اپ را تداعی میکند:

تماشای تلوزیون به طور زنده از طریق وب

نام عالی باید بتواند مستقل از اسکرین شات ها، توضیحات و یا آیکونی که در بازار قرار می دهید، در رساندن منظور، روی پای خودش بایستد.

با یک نام جهانی کاربران بیشتری جذب کنید

وقتی رونمایی ابتدایی تان موفق آمیز بود، ممکن است زمان یک رونمایی جهانی رسیده باشد. بازارهایی مانند گوگل پلی و یا اپ استور شرکت اپل، مستنداتی در مورد نحوه بومی سازی، برای صد زبان در دسترس روی هرکدام از ان ها، دارند.

یک لغت ممکن است اسم فوق العاده ای برای نرم افزاری ایرانی باشد، اما معنی آن در زبان های دیگر شاید نا مفهوم باشد. پس برای نام گذاری درست ، دقت داشته باشید که کلمات عامیانه و یا مرسوم می تواند نقش مهمی در این اشتباه تفسیر کردن ویژگی های اصلی اپلیکیشن تان داشته باشد.

مثلا در اغلب کشور های انگلیسی زبان، اگر بگویید لباس خود را با برف شسته اید، مردم از شما فرار خواهند کرد. پس اگر می خواهید با کمک نام گذاری درست به سرنوشت این پودر رخت شویی دچار نشوید، مطمئن باشید که نام محصول تان ( که در اینجا اپلیکیشن است) در زبان دیگری،معنی بدی ندارد!نام گذاری درست - پودر برف

وگرنه شاید مجبور شوید مانند برند فرانسوی پنیر و لبنیات کیبی، حتی اسم برند خود را برای ورود به بازاری جدید، تغییر دهید.

برای یک نام گذاری درست ، علاوه بر ترجمه ی نام نرم افزارتان، تفاوت الفبای زبان های دیگر را نیز درذهن داشته باشید.

اسم اپلیکیشن شما قدرت زیادی دارد و می تواند تاثیر گسترده ای در استقبال از اپلیکیشن تان داشته باشد. نام گذاری درست اپ تان از روی استراتژی، می تواند روی رتبه شما در نتایج جست و جو تاثیر بگذارد. (اگر حضور داشته باشید).

در ادامه کلیتی از نکات گرد آوری شده برای جلب کاربران به نصب اپلیکیشنتان را نام می بریم:

  • یک اسم گیرا انتخاب کنید که مزیت های اصلی برنامه تان را پر رنگ تر می کند.
  • از ذکر کردن متناوب اسم اپلیکیشن در اسکرین شات ها، آیکون ها و مکررا در توضیحات خود داری کنید.
  • از سردرد ها و حملات قبلی آینده جلوگیری کنید- معنی اسم اپلیکیشن تان را در زبان های دیگر هم چک کنید.
  • طول اسم اپلیکیشن تان را در الفباها و سیستم های نوشتاری دیگر نیز چک کنید.

بهینه سازی رتبه نمایش در بازار ها، یک مبحث عمیق و پهناور است، و با وجود بررسی یک نام گذاری درست ، همچنان راه زیادی تا رسیدن به پایان این مبحث داریم. با عضویت در خبرنامه و دنبال کردن بلاگ پازلی، شما می توانید اطلاعات لازم برای گرفتن تصمیمات درست برای اپلیکیشن تان را کسب کنید.

پازلی یک شرکت طراحی اپلیکیشن است که به شما در پیاده سازی ایده ها و ساخت اپ مدنظرتان کمک می کند. بنابراین شما می توانید با استفاده از امکانات آن هر اپی نظیر اپلیکیشن آموزشی؛ اپلیکیشن حمل و نقل و… را بسازید. جهت اطلاع از هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل با پشتیبانی تماس بگیرید.

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

1 Comment

  1. کاربر مهمان گفت:

    وواقعا همین چیزای ریزه که یه برند قوی رو میسازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن