فروشگاه موبایل: شیوه ای جدید برای خرید

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

الگوی خرید ما از فروشگاه ها طی چند دهه اخیر به کلی تغییر کرده است. این حقیقتی آشکار است. فرآیند خریدی که پدربزرگ و مادربزرگ هایمان و یا حتی والدین مان  خود تجربه کرده اند، دیگر مناسب و مربوط به عصرحاضر نیست.

قوانین و نیاز های ما تغییر کرده اند. با پیشرفت ارتباطات، ما بیشتر از پیش، به یکدیگر متصل شده ایم، و در نتیجه بیشتر از قبل، تقاضا، پیگیری_حتی ایرادگیری_ داریم و همیشه به دنبال درست ترین و مناسب ترین گزینه هستیم. انفجار تجارت الکترونیک نتیجه ای از این تکامل است. صنعت تجارت باید با نیاز های مشتریان پیش برود، نمونه های این تلاش را در دنیای فیزکی با سرویس های تحویل درب منزل و … می توانید ببینید.

اما این تکامل باعث ظهور دو دسته از مشتریان شده است:

سنتی ها، آن دسته ای هستند که از جنبه های فیزیکی و اجتماعی تجربه خرید دستی لذت می برند و گذران وقت در فروشگاه برای شان مهم نیست.

دیجیتالی ها، کسانی که راحتی، انتخاب و رضایت فوری را بالای همه چیز قرار می دهند.

خب، واقعا چه فرقی در رفتار های این دو مشتری وجود دارد؟ آیا به رقابت و تضاد  ابدی محکوم اند؟ یا رسیدن به یک همخوانی ممکن است؟

فروشگاه های فیزیکی در برابر تجارت الکترونیک

واضح است که هر دو شیوه خرید، سود و زیان هایی دارند، که اساس تصمیم نهایی مشتری را می سازند.

فروشگاه های سنتی به ما اجازه می دهند تا ببینیم، لمس کنیم و محصولات را تست کنیم. در حالی که برخی مصرف کنندگان در مورد این تجربه فیزیکی اهمیتی نمی دهند، سایرین این بخش از پروسه خرید را حیاتی می بینند. و به خوبی از عدم وجود آن درتجارت الکترونیکی خبر دارند.

از دیگر مشخصه های فروشگاه های فیزیکی، جنبه ی روابط اجتماعی آن هاست. شاید برایتان عجیب باشد، اما با وجود پیشرفت در دنیای دیجیتال، مصرف کنندگان خواهان ارتباط انسانی و روابط اجتماعی بیشتر و بیشتری از همیشه هستند. حتی خود من هم، در مقایسه با سفارش دادن دریک واحد عمومی و مکانیکی، تمایل بیشتری به خرید خواربار از خواربارفروشی محل مان که توسط یک هم محلی اداره می شود دارم. با این وجود محصولات در هردو مکان یکسان هستند، گاهی این راحتی، به اندازه ای است که در مورد جنبه های اجتماعی خرید فیزیکی فراموش می کنم و مزیت های تجارت الکترونیکی برایم بیشتر جلوه می کنند. ( در بیشتر اوقات، صرفه جویی در زمان)

در دست دیگر، باید اعتراف کنیم که تجارت الکترونیک مزیت هایی قابل توجه  ارایه می دهد که فروشگاه های سنتی نمی توانند.  قیمت، مستندات کامل، دامنه انتخاب وسیع، و نمایش آنی نظرات مشتریان و تمام جنبه های جلوه گری که ما، به عنوان مصرف کننده، درفروشگاه های فیزیکی نمی توانیم بیابیم. اعتراف میکنم، خود من به صرف ساعت ها زمان در خرید آنلاین شناخته شده هستم. جست و جو بین صدها و صدها محصول و دنبال بهترین قیمت گشتن.

باید اقرار کنیم، حتی اگر شما نظرتان با خرید در فروشگاه های “واقعی” باشد، گشت و گذاری هم در اینترنت برای مقایسه قیمت ها، خواندن نظرات مشتری ها، و کسب اطلاعات در مورد محصول، جذاب و اجتناب ناپذیر است.

و بعضی از افرادی که کباده ی تخصص در دنیای دیجیتال به دوش می کشند، به مغازه می روند و محصول را تست می کنند و از فروشندگان خوش اخلاق، توصیه و نصیحت هایشان را می شنوند، فقط برای اینکه به خانه بیایند و آنلاین دنبال محصول منتخب با قیمت پایین تری بگردند. مادقیقا می دانیم چه برنامه ای دارید. مخفی کردن بی فایده است.

نگران نباشید، ما اینجا نیستیم تا شما را قضاوت کنیم، در نهایت همه ما مثل هم هستیم. طبیعت ما طوری است که هم خدا را می خواهیم و هم خرما؛ می خواهیم از مزیت های اینترنت و تجارت فیزیکی هم زمان بهره ببریم!

اما دوره موشکافی کردن و انتخاب برنده در تقابل تجارت الکترونیک و فیزیکی گذشته است. در عوض، امروزه به عنوان شروع عصر جدیدی به شمار می رود. عصری که از تمرکز برای یافتن یک راه حل نشانی دارد. و راه حلی که خبر از آشتی و همخوانی دنیای سنتی و دیجیتال می دهد.

در این عصر، برند ها شروع به فهمیدن این کرده اند که راه حل در گرو روشی است که یک همخوانی و هماهنگی بین دنیای دیجیتال و فیزیکی به وجود بیاورد. و این همان نقطه ای است که اپلیکیشن های موبایل، نقش موثری ایفا می کنند. به طور قطع، هدف ساخت تعاملی ترین و راحت ترین تجربه برای مشتری است. و به طور واضح، امکانات زیادی برای این کار وجود دارد: فرستادن اخبار و رویداد ها برای حضور حداکثری مشتریان، برنامه های وفاداری برای بازگشت آن ها به فروشگاه فیزیکی شما که از کانال دیجیتال پایه ریزی می شوند، تولید محتوا مناسب، به اشتراک گذاری اجتماعی ، ارسال نوتیفیکشن ها و… به راستی که امکانات بی شمار برای رشد و پاسخی برای نیازی در آن هست. در حالی که امروزه با کمک پازلی دیگر مثل قدیم سد بزرگی برای داشتن این مزیت ها بر سر راه نیست.

شما می توانید بدون منظور کردن بودجه، داشتن یک تیم متخصص برنامه نویسی و یا یک مدرک مهندسی کامپیوتر، به آسانی فروشگاه موبایلی خودتان را داشته باشید.

درمورد امکاناتی که پازلی برای فروشگاه شما ارایه می دهند کنجکاو هستید؟ تست کنید و در تماس باشید.

 

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

مطالب پر بازدید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن