آموزش پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه بازار

1-1
پرداخت درون برنامه ای
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

از پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه‌بازار در افزونه‌های متفاوتی در پازلی استفاده می‌شود که افزونه‌ی ارتقا به پلن ویژه یکی از آن‌ها است. با پرداخت درون‌برنامه‌ای ، می‌توانید بخش‌هایی از اپلیکیشن‌تان را به‌صورت پولی (غیررایگان) بسازید و از اپلیکیشن کسب درآمد کنید. در این آموزش می‌خواهیم در مورد پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه‌بازار صحبت کنیم و به شما یاد بدهیم که چطور از آن در اپلیکیشن‌هایتان استفاده کنید. دعوت می‌کنیم با ما در بلاگ پازلی همراه باشید.

آموزش پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه‌بازار

برای شروع به وب‌سایت کافه‌بازار بروید و وارد پنل توسعه‌دهنده‌ خود بشوید. اگر به‌عنوان توسعه‌دهنده هنوز در کافه‌بازار ثبت‌نام نکرده‌اید، آموزش روبه‌رو را مطالعه کنید: آموزش قراردادن اپلیکیشن در کافه‌بازار

آموزش پرداخت درون برنامه ای کافه بازاراز اپلیکیشن‌تان در پازلی خروجی بگیرید و به پنل‌‌کاربری‌تان در کافه‌بازار بروید، فایل apk برنامه‌تان را آپلود کنید ولی درخواست انتشار آن را ندهید.
برای اطلاع از دانلود اپلیکیشن آموزش روبه‌رو را مطالعه کنید: آموزش دانلود اپلیکیشن
در پنل پرداخت کافه‌بازار به بخش « پرداخت درون‌برنامه‌ای » بروید.آموزش پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه‌بازار- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 1کلید RSA را کپی کنید و در افزونه‌ای که قصد دارید درگاه کافه‌بازار را ست کنید قرار بدهید. دقت داشته باشید که بعد از کپی این کلید، کاراکترهای اضافه مثل فضای خالی و… خصوصا در اطراف آن کپی نمی‌شود.آموزش پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه‌بازار- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 2حالا روی گزینه‌ی “محصول جدید” کلیک کنید.آموزش پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه‌بازار- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 3

لیست زیر را مشاهده می‌کنید.آموزش پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه‌بازار- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 4۱- در این قسمت شناسه‌ی کالا را وارد کنید. باید شناسه انگلیسی باشد. مثلا EnglishBook1
۲- در این قسمت عنوان فارسی کالا را وارد کنید، مثلا:‌ بخش سوم و چهارم کتاب زبان نارنجی
۳- در این بخش عنوان انگلیسی کالا را وارد کنید.
۴- در این قسمت‌ها، می‌توانید توضیح فارسی برای این کالا بنویسید.
۵-در این قسمت‌ها، می‌توانید توضیح انگلیسی برای این کالا بنویسید.
۶- در این قسمت قیمت را بنویسید.
۷- وضعیت را فعال کنید.
۸- نوع محصول را باید خریدنی وارد کنید. در صورتی که قصد دارید در افزونه حساب‌کاربری نوع اشتراک کاربران را به صورت مدت‌دار تعریف کنید نیاز است که گزینه‌های دیگر را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.آموزش پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه‌بازار- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 6و در پایان روی افزودن محصول کلیک کنید.
بعد از ایجاد محصول وارد پنل‌تان در پازلی بشوید و شناسه محصولی که در کافه‌بازار ایجاد کرده‌اید را در افزونه مربوطه قرار بدهید.
برای جلوگیری از امکان تقلب و هک پرداخت درون‌برنامه‌ای باید فیلدهای شناسه اتصال و رمز اتصال را تکمیل کنید. برای این کار باید لینک مربوط به بازگشت به برنامه را کپی کنید.

حالا باید برگردید به پنل‌‌کاربری‌تان در کافه‌بازار و از سمت راست پنل روی گزینه API توسعه‌دهندگان کلیک کنید و کلاینت جدید را انتخاب کنید در پنجره باز شده آدرس بازگشتی که از پازلی کپی کرده‌اید را قرار بدهید و ایجاد کلاینت جدید را بزنید.بعد از ایجاد کلاینت نیاز است Client Id و Client Secret را کپی کنید و به پنل‌‌کاربری‌تان در پازلی برگردید و در فیلدهای مربوطه وارد کنید.

حال روی ذخیره‌کردن اطلاعات کلیک کنید و سپس دکمه اتصال به کافه‌بازار را بزنید تا دکمه سبز رنگ به قرمز تغییر کند.کار اتصال تمام است و می‌توانید اپلیکیشن‌تان را دانلود و برای انتشار در کافه‌بازار آپلود کنید.
در قسمت دانلود اپلیکیشن، نسخه‌ی اپلیکیشن را ارتقا بدهید. مثلا اگر نسخه‌ی ۰٫۱٫۰ بود به ۰٫۲٫۰ ارتقا بدهید و محل انتشار را هم برای به‌دست آوردن آمار دقیق بازدیدهای کافه‌بازار انتخاب کنید و خروجی APK را تهیه کنید.حالا در پنل کاربری‌تان در کافه‌بازار، به بخش “بسته‌ها” بروید و نسخه‌ی جدید اپلیکیشنی را که خروجی گرفتید را آپلود کنید.

در پابان هم روی گزینه‌ی “درخواست انتشار برنامه” کلیک کنید تا اپلیکیشن شما در کافه‌بازار منتشر شود.
حالا اپلیکیشن شما پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه‌بازار را دارد.

آموزش پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه‌بازار به پایان رسید. همین الان می‌توانید ساخت اپلیکیشن و انتشار اپلیکیشن خود را در اپلیکیشن‌ساز پازلی شروع کنید.

پنل کاربری پازلی

مطالب مرتبط:

تست اپلیکیشن

ارتقا پلن

انواع اپلیکیشن | آشنایی با وب‌اپلیکیشن(PWA) و اپلیکیشن‌های بومی(Native)

[modalsurvey id=”924478511″ style=”flat”]

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

21 Comments

  1. milad گفت:

    سلام وباعرض خسته نباشید
    کارمن افزایش فالور،لایک ،ویوو، کامنت شبکه های اجتماعی هستش ویک اپ ساختم
    اپ بنده یک اپ خدماتی هستش ودسته بندی شده ومن درگاه زرین پال رو به اپم متصل کردم از نظر خرید هیچ مشکلی نداره ولی برای انتشار این اپ دربازار
    کافه بازار بهم میگه بایستی پرداخت درون برنامه ای رو دراپم پیاده سازی کنم
    تا اونجایی که بنده اطلاع دارم پرداخت درون برنامه ای بیشتر برای افرادی هستش که اپشون رایگان نباشه یا قسمتی از اپشون پولی باشه
    خوب اپ من خدماتی هستش ونمیدونم چطور اپم رو باتوجه به اینکه خدماتی هستش پرداخت درون شبکه ای یا درگاه پرداخت بازار رو به اپم متصل کنم ممنون میشم راهنماییم بکنید

    • داوود عباسی گفت:

      سلام وقتتون بخیر

      هر اپلیکیشنی که داخل اش پرداخت داشته باشه و بخواد تو کافه بازار منتشر بشه باید پرداخت کافه بازار رو استفاده کنه
      شما اگر اپلیکیشن تون رو با پازلی ساختید با بخش پشتیبانی سایت در ارتباط باشید تا راهنمایی تون کنن.

      موفق باشید

  2. حسن گفت:

    سلام خیلی دیر به تیکت ها پاسخ میدین – هیچ شماره ای برای ساعات غیر اداری نیست مشکلی بود در ساعات غیر اداری چیکار کنیم چون تیکت خیلی دیر جواب میدین . من حالت درونپرداخت فعال کردم ولی زیرش نوشته بعد پرداخت اون قسمت حذف میشه خب پس کاربر چطور بعد پرداخت محیط مورد نظر ببینه ؟ ( بعد پرداخت کلا اون بخش قفل شده که نیاز به پرداخت داشت از بین میرود و هیچی نمایش داده نمیشود )

  3. شوکا گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای اشتراک گذاری برنامه بصورت پولی برای صفحات قفل قرار ندادم هنگام ایجاد پروفایل در خواست کد پرداخت درون برنامه ای دادم اشتباها
    اگر بخوام این کد از صفحه بازارم حذف بشه و برنامه بصورت پولی عرضه بشه بدون پرداخت درون برنامه ای چه کار باید بکنم

  4. Nashenas گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید به کارکنان این سایت که اطلاعات رو بصورت رایگان در اختیار عموم مردم میزان.
    ببخشید سوال من این بود که ایا این هزینه ای که توی پرداخت درون برنامه ای کاربر پرداخت میکنه کجا میر یعنی مستقیما به حساب ما میاد یا میره حساب بازار تا بعد بازار اون مقدار رو به ما برگرده؟؟و بعدش چطوری ما شماره کارت ثبت میکنیم؟

  5. برتر ياب گفت:

    خیلی سایتتون عالیه خسته نباشید

  6. sherlock گفت:

    سلام
    خسته نباشین..
    میشه بصورت همزمان هم پرداخت درون برنامه ای بطور مثال در بازار داشت و هم در مایکت ؟!
    کد گذاری RSA چی میشه ؟!

    • سلام و درود
      از لحاظ فنی میشه هم پرداخت درون برنامه ای کافه بازار و مایکت رو روی یه اپلیکیشن داشت، اما بنا به قوانین و موضوع رقابتی که وجود داره در بین مارکت ها، این امکان از طرف مارکت ها پذیرفته نمیشه
      راه حل این مسئله این هست که برای پرداخت درون برنامه ای هر مارکت یک خروجی مجزا از اپلیکیشنتون داشته باشید تا بتونید هر کدوم رو در مارکت مرتبط با خودش منتشر کنید.
      امیدوارم توضیحات کافی بوده باشه، اگر سوال دیگه ای بود خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم
      موفق و پیروز باشید

  7. ابراهیم گفت:

    در قسمت تنظیمات در بخش پرداخت درون برنامه ای کافه بازار برای دوتا گزینه شناسه اتصال و رمز اتصال هیچ آموزشی وجود نداره میشه بگین این گزینه ها برای چی هستند؟؟؟؟؟

    • با سلام خدمت شما.
      این دو مورد برای پرداخت امن کافه بازار هستند و پرکردنشون اجباری نیست. جهت دریافت مشخصات به “API توسعه‌دهنده” در منوی “امور مالی و فروش” پنل کافه بازار خود مراجعه کنید.

  8. امین گفت:

    سلام و خسته نباشین
    ما یه برنامه ای رو با نرم افزار برنامه ساز همراه نسخه طلایی ساختیم به نام عقدونی.
    برای پرداخت درون برنامه ای همه کارا رو کردیم.
    اما تو سایت برنامه ساز همراه ( آقای کمال رضایی ) گفته بودن : تو بخش شناسه بنویسید : barnamehsaz و در بخش عنوان بنویسید : نسخه کامل .
    آیا همین کار رو باید بکنیم یا … ؟؟!!
    ممنون میشیم جوابمونو بدین.

  9. ازاد گفت:

    سلام. وقتتون بخیر.
    بابت امکانات خوبتون بسیار سپاسگزارم .
    ی سوال خدمتتون داشتم، چرا حجم خروجی برنامه زیاده!!! من ی اپ ساده با ۵ عکس ایجاد کردم ولی حجمش شد ۴ مگ !! ایا امکان کاهش حجم برنامه وجود داره ؟
    متشکرم .

    • کوروش هاشمی گفت:

      با سلام
      بسیار ممنون باعث خوشحالیه 🙂
      احتمالا حجم عکساتون زیاده ، مشکلتون رو با پشتیبانی در میان بگذارید تا کاملا واستون بر طرفش کنن
      سپاس فراوان

  10. حامد گفت:

    با سلام
    ایا با خرید یک بخش از قسمت پرداخت درون برنامه ای تمام قسمت های پرداخت درون برنامه ای برای استفاده کننده فعال می شوند یا نه
    چون مشکل اصلی من همین است ک نباید با خرید یک بخش تمام قسمت ها باز شوند

    منتظر جوابتان هستم
    با تشکر

    • مشکلی نیست. شما می تونید از چند پرداخت درون برنامه ای استفاده کنید که هر سری از ایتم ها رو داخل یه پرداخت درون برنامه ای قرار بدید که با خرید اون ایتم ها، یه سری از ایتم ها باز بشن و باقی در یک صفحه پرداخت درون برنامه ای باشه.
      ارادتمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن