۷ کاری که رد شدن اپ iOS توسط اپل را تضمین می کند

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

قبل از شروع به ساخت اپلیکیشن ها، باید از فاکتور ها و ضوابطی که اپل در بررسی اپلیکیشن ها استفاده می کند مطلع باشید. اپل تنها نرم افزار های باکیفیت را در اپ استورقبول میکند و بنابراین اگر مواظب نباشید،به راحتی می تواند اپ تان را رد کند.

در این مقاله، هفت دلیل رایج رد شدن اپلیکیشن ها، و روش های برطرف کردن آن ها را گرداوری کرده ایم.

نام سیستم عامل های دیگرتان را ببرید

اپلیکیشن شما مثل تمام اپ های ساخته شد با پازلی، علاوه بر iOS روی اندروید هم اجرا می شود؟ لطفا صدایش را در نیاورید. لازم نیست در برنامه تان و یا در توضیحات نرم افزار به این موضوع اشاره ای کنید. این محدودیت در مورد سایر بازار ها نیز وجود دارد. چند پلتفرمه بودن برنامه تان را روی یک وبسایت تبلیغ کنید، نه روی خود اپ.

این موضوع حتی درمورد دو بازار فعال دریک پلتفرم هم صادق است. یک اپلیکیشن با نام و نشان کافه بازار، به مایکت بفرستید تا تجربه اش کنید.

از لوگو ها و نشان تجاری اپل استفاده کنید

در نرم افزارتان از لوگو یا نشان تجاری اپل استفاده نکنید. حتی طرحی از آیفون هم نباشد.

استفاده از عناصری که نشان تجاری اپل را دارند، تقریبا رد شدن شما را تضمین میکند. حتی اگر فقط اسم اپلیکیشنتان بازی کلماتی با اسم اپل باشد ( مانند iTunz) رد خواهد شد.

الگو طراحی منو های شما کپی پلتفرم iOS است

از منو های iOS خوشتان می آید؟ لطفا برای اپلیکیشن تان کپی‌برداری صرف نکنید. حتی مطمعن شوید شبیه آن هم نیست. پازلی ده ها منو زیبا برایتان آماده کرده که می توانید طرح دلخواه و یکتای خودتان را داشته باشید.

به ابزار های پرداخت خارجی وصل باشد

اپل پراخت درون برنامه ای و یا حمایت مالی و… را فقط درون خودش مجز می داند. این کار را می توانید از طریق حساب کاربری iTunes تان انجام دهید. که البته در ایران با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. فروش کالا و محصولات فیزیکی و غیر دیجیتالی در خارج از اپلیکیشن هم ممکن است. پس از اپلیکیشن تان فقط وقتی برای فروش استفاده کنید که محصولتان دیجیتالی نیست.

نسخه آزمایشی یا ناتمام اپلیکیشن

اپلیکیشن شما باید قبل از ارسال به اپ استور تکمیل شده باشد. اگر از واژه های بتا، تست، آزمایشی و یا پیش نمایش در اپلیکیشن و یا توضیحاتش استفاده کرده باشید، ممکن است برنامه تان رد شود. صفحات خالی در اپلیکیشن نداشته باشید، (یا برای کاربران پازلی، ویجت های خالی.)

شما همواره می توانید از طریق قسمت تست پازلی، برنامه iOS خود رادر هر پلتفرمی ببینید و تست کنید.

باگ ها ، اشکال ها و کارایی پایین

همه ی اپلیکیشن های اپ استور باید عملکردی عالی داشته باشند و عملکردشان مانند تبلیغاتشان باشد. اپل دوست ندارد کاربران را با اپلیکیشن های بد و یا آن هایی که عملکرد متفاوتی از توضیحاتشان دارند، اذیت کنند. اپیکیشن های که کرش می کنند هم رد خواهند شد.

تولد یا عروسی ؟

تولید اپلیکیشن برای همچین مناسبت هایی ایده خیلی خوبی است، اما صرفاً نباید روی اپ استور حساب کرد. اپل برنامه هایی که جامعه خیلی کوچکی را هدف قرار می دهند نمی پذیرد. اپلیکیشن های اپ استور باید به اندازه ی کافی برای مخاطب هدف بزرگتری جذاب باشند.

این ها معمول ترین ضوابطی هست که ما با آن ها برخورد کرده ایم، اما برای اپل دلایل بسیار بیشتری برای رد کردن اپلیکیشن تان میتواند وجود داشته باشد. در این مورد می تواند در راهنمای اپل، بیشتر بخوانید.

چرا اپل اپلیکیشن های شما را رد میکند؟

نگران نباشید. به سادگی با ما تماس بگیرید. ما در حل مشکل و ارسال دوباره اپلیکیشن تان به اپ استور کمک تان می کنیم.

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن