فروش اپلیکیشن با کمک نابخردی های پیشبینی پذیر

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

چند روز پیش که در حال خواندن کتاب نابخردی های پیشبینی پذیر بودم، به عنوان جالبی برخوردم: “بهای سنگین مالکیت”. به نظر شما مالکیت چه بهای سنگینی می تواند داشته باشد؟ و احساس مالکیت چه تاثیری در تصمیم گیری  دارد؟ ( خرید اپلیکیشن‌ آماده از شما هم می تواند یکی از همین تصمیمات مشتریانتان باشد. )

بهای سنگین مالکیت

فرض کنید در یک مزایده برای خرید ساعت مچی شرکت کرده اید. صبح دوشنبه قیمت پیشنهادی تان را برای ساعت مچی می دهید و در آن هنگام شما بالاترین قیمت دهنده اید. شب وارد سایت می شوید و هنوز هم بالاتر از همه اید. شب بعد هم همین طور. شما شروع میکنید به فکر کردن در مورد آن ساعت زیبا. روی مچ تان آن را تصور می کنید و در ذهن تان ستایش اش می کنید. یک ساعت قبل از پایان مزایده دوباره آنلاین می شوید. یکی روی دست تان بلند شده! یکی دیگر می خواهد «ساعت تان» را به چنگ بیاورد! پس شما قیمت پیشنهادی را به ورای آن چیزی که درنظر داشتید، افزایش می دهید.

آیا این احساس مالکیت نصفه نیمه، سبب ساز مارپیچ بالارونده  ای نیست که اغلب در حراج ها می بینیم؟ احساس از دست دادن چیزی که به آن احساس تعلق پیدا میکنید برای آدمی همواره ناگوار بوده است. شگفتی اثرمالکیت آن است که حتی پیش از داشتن چیزی می توانیم شروع به احساس مالکیت کنیم.

نابخردی های اپلیکیشن پذیر!

در میان ترفند های فروش اپلیکیشن به مشتریان و در بین قدم هایی که باید تا رسیدن به فروش طی کنید، بار ها درباره ساخت نسخه اولیه اپلیکیشن برای مشتری سخن گفته ایم. به نظر شما این کار چه تاثیری می تواند داشته باشد؟ ایا می توان از نابخردی های پیشبینی پذیر برای بهبود فروش استفاده کرد؟

درواقع با ساخت و پیشکش کردن نسخه اولیه ای از اپلیکیشن اختصاصی، به هر مشتری احتمالی، در آن ها احساس مالکیت ایجاد می کنید.

بنابراین، یک قدم جلوتر بردارید و برای مشتریان بالقوه خود نرم­ افزار موبایل بسازید. تعداد زیادی از کسب­ وکار­ها نیاز به حضور در موبایل دارند (اما هنوز از وجود این نیاز بی اطلاع اند)؛ مانند اپلیکیشن بیمه؛ اپلیکیشن فروشگاه و… بنابراین شما باید به نرم­ افزارساز آن­ ها تبدیل بشوید.

ساختن اپلیکیشن با پازلی(شرکت طراحی اپلیکیشن) رایگان است. هیچ هزینه اولیه ای وجود ندارد. شما اپ­تان را می سازید و فقط وقتی که بخواهید آن را منتشر کنید پول پرداخت می کنید. (و این در صورتی خواهد بود که شما اپ را به مشتری فروخته باشید.) برای اطلاع از هزینه ساخت اپلیکیشن می توانید از پشتیبانی راهنمایی بگیرید.

بنابراین روی چند شاخه برای فروش اپلیکیشن تمرکز کنید و همین الان شروع به ساختن اپلیکیشن کنید.


-نابخردی های پیشبینی پذیر، دن آریلی، ترجمه ی رامین رامبد، انتشارات مازیار

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

مطالب پر بازدید:

2 Comments

  1. مزایده گفت:

    ممنون از اطلاعاتی که قرار دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن