چند نکته برای طراحی یک اپلیکیشنِ عالی-puzzley.ir-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley
چند نکته برای طراحی یک اپلیکیشن عالی و کاربرپسند
۱ خرداد، ۱۳۹۶
مقدمه‌ای بر برندینگ (تعریف برندینگ، هدف برندینگ، مراحل ایجاد برند)-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley-puzzley.ir
مقدمه‌ای بر برندینگ
۱ خرداد، ۱۳۹۶
نمایش همه

ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش مؤثر | قسمت اول

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر کسب‌و‌کار کوچک شما نیاز به تقویت دارد، ممکن است بررسی مجدد و ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش جدید به شما کمک کند و شما را دوباره به زمین رقابت با رقبا برگرداند. یک راه خوب برای این کار شکستن واژه‌های بازاریابی و فروش و در نظر گرفتن مدیریت مجزا برای هرکدام از آنها است. شما در نهایت یک چک‌لیست از مواردی که نیاز به بهبود دارند در دست دارید، یک چک‌لیست که زمینه را برای ایجاد یک استراتژی موثر فراهم می‌کند.

در این مطلب قرار است که با هم ۶ قدم از ۱۲ قدمی که برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش موثر لازم است را بررسی کنیم. دعوت می‌کنم با من در ادامه مطلب در بلاگ پازلی همراه باشید.

 

۱۲ قدم برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش تاثیرگذار

لیستی که در زیر آمده، نمونه‌هایی از یک کسب‌و‌کار خرده‌فروشی گل می‌باشد که برخی نکات را برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش روشن می‌سازد:
۱.  بازار

چقدر شما در مورد بازار فعلی و بازار آینده می‌دانید؟ چرا مشتریان باید از شما خرید کنند؟ چه چیزی به شما کمک می‌کند که مشتریان جدیدی جذب کنید؟ به چه صورت می‌توانید محصول را به مشتریان سودآور بفروشید؟ اگر شما ویژگی یا خدمت جدیدی را ایجاد کنید، به فروش بیشتر منجر می‌شود یا به جذب مشتری بیشتر؟

گل‌فروش: آیا شما به ارائه خدمت منظم هفتگی به کسب‌و‌کار‌های محلی، به ویژه نمایندگی‌های خودرو، مؤسسات حقوقی، شرکت‌های املاک و غیره فکر کرده‌اید؟ مثل قرارداد یک ساله برای انجام ۵۰ مرتبه ارائه سرویس؟

۲. رقابت

آنها چه کسانی هستند و به چه سمتی حرکت می‌کنند؟ روند کلی بازار چیست و به چه صورت می‌توان سهم بازار و موقعیت سود را حفظ کرد؟

چطور می‌توانید رتبه واقعی خود را در برابر رقبا به دست بیاورید؟ چه جایگزنی برای محصولات شما وجود دارد و چه مقدار از آنها تهدید به حساب می‌آیند؟

گل‌فروش: اگر شما برای یک تشییع جنازه با اطلاعیه «حضور بدون گل» روبه‌رو شوید چه راهکاری برای مقابله دارید؟ (مثلا می‌شود به جای گل، یک سبد میوه به خانه بازماندگان ارسال کرد)

استفاده از هوش رقابتی برای حفظ و افزایش سهم بازار در کسب و کار شما است.

۳. توزیع

چگونه می‌شود از یک محصول یا خدمت، جریان درآمدی جدید ایجاد کرد؟ آیا فرصت‌های بدون برندسازی هم وجود دارد؟ آیا می‌توانید از محصولات دیگران در بسته‌بندی محصولات خود استفاده کنید؟

گل‌فروش: آیا می‌توانید یک بسته رایگان برای فعالان یک منطقه مثل عکاسان و … ارسال کنید؟ این می‌‌تواند تبدیل به یک جریان درآمدی جدید شود.

۴. زنجیره تأمین

آیا شما برای تأمین مواد اولیه و اجزای محصول با عمده‌فروشان در تعامل هستید؟ به چه صورتی می‌توانید قدرت خرید از آنها را بیشتر کنید؟ آیا می‌توانید محصول را ساده کنید و نیاز‌ها را کاهش دهید؟ آیا می‌توانید خرید عمده داشته باشید و انها را در جایی ذخیره کنید؟ آیا می‌توانید محصولاتی را که قبلا با قیمت ارزان‌تری تولید شده‌اند را تهیه کنید؟

گل‌فروش: استفاده از بستر اینترنت این امکان را ایجاد کرد که حتی در زمان تعطیلی هم بر‌عکس فروشندگان محلی، فروش امکان‌پذیر باشد.

۵. تثبیت موقعیت

محصولات شما در کجای بازار قرار می‌گیرد؟ آیا واقعا این موقعیتی است که شما می‌خواهید؟ آیا شما به سمت ارائه هر محصولی برای هر شخصی حرکت می‌کنید یا به سمت ارائه محصولات خاص؟ اگر شما در وسط قرار دارید، برای رشد باید یک سری فعالیت‌هایی را به صورت منظم انجام دهید، مثل استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری خوب.

گل‌فروش: آیا شما باید از فعالیت‌های سنتی به سمت فعالیت جدید حرکت کنید؟ (مثل تغییر تمرکز ازگل کلیسا به گل مجالس عروسی) آیا تصویری که فروشگاه شما دارد همان چیزی است که شما می‌خواهید؟

۶. ترویج

به چه صورتی می‌توانید نحوه فروش و بازاریابی خود را تغییر دهید؟ چه ابزاری را برای ترویج محصول خود که سازگار با استراتژی بازاریابی شما است انتخاب کرده‌اید؟

چگونه متوجه پرداخت‌ها می شوید؟ آیا در بستر اینترنت تبلیغات مؤثری دارید؟

گل‌فروش: آیا شما یک وب‌سایت برای کسب و کار خود دارید؟ آیا صفحه کسب و کار شما در فیسبوک و یا سایر شبکه‌های اجتماعی موجود است؟ این‌کار می‌تواند به جذب مشتریان جدید از طریق یک کمپین در شبکه‌های اجتماعی، منجر شود.

  • امیدوارم تا اینجای مطلب مفید بوده باشه و دوشنبه هفته آینده ادامه مطلب رو بخونید، تا ۱۲ قدم رو با هم برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش طی کنیم. تا هفته بعد هم می‌تونید تجربه‌های خودتون رو مثل شخص گل‌فروش با سایر دوستان درمیون بذارید.

 

 

منبع: thebalance

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *