چند نکته برای طراحی اپلیکیشن موبایل(ترفندهایی برای طراحی کاربرپسند)-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.ir-puzzley
چند نکته برای طراحی اپلیکیشن موبایل
۸ خرداد، ۱۳۹۶
ساخت یک اپلیکیشن کاربرپسند برای جذب بیشتر کاربر (چند نکته کاربردی)-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley-puzzley.ir
ساخت یک اپلیکیشن کاربرپسند
۸ خرداد، ۱۳۹۶
نمایش همه

ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش مؤثر | قسمت دوم

ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش مؤثر (۱۲ قدم برای یک استراتژی تأثیر گذار)-قسمت اول-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.ir-puzzley
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در قسمت اول ۶ از قدم از ۱۲ قدم برای یک استراتژی بازاریابی و فروش تأثیرگذار را بررسی کردیم. مواردی همچون بازار، رقابت، توزیع، زنجیره تأمین، تثبیت موقعیت و ترویج بررسی شدند و در این قسمت به ادامه موارد می‌پردازیم. پس دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

استراتژی بازاریابی و فروش

۷. قیمت‌گذاری

استراتژی قیمت‌گذاری شما چیست؟ آیا قیمت‌گذاری شما براساس بازارهای مختلف، فرآیند فروش و یا انواع مختلف مشتری شکل می‌گیرد؟

گل فروش: شما باید قیمت گل Poinsettia(گل کریسمس) را با توجه به اندازه گیاه بدانید. شما می‌توانید از قیمت پایین شروع کنید، برای فروش اولیه و به مرور زمان و نزدیکی به کریسمس قیمت را افزایش دهید.(مثال گل در ایران را می‌توان گل سنبل که برای عید نوروز خریداری می‌شود، بیان کرد و در مورد این گل شرایطی که گفته شد را می‌توان پیاده سازی کرد)

۸. تحویل خدمات:

چگونه به صورت مداوم محصول و یا سرویس شما تولید و تحویل می‌گردد؟ افراد با چه مشکلاتی ممکن است روبه‌رو شوند؟ آیا آموزش‌های لازم را جهت استفاده از محصول ارائه کرده‌اید؟ چگونه می‌توانید مشتریان را راضی نگه دارید؟ چگونه در شرایط زیان برای مشتری، می‌توانید وفاداری مشتری را افزایش دهید؟

گل فروش: آیا تا به حال از مشتریانی که سفارش یا فرآیند خرید را لغو کرده‌اند پیگیری کرده‌اید؟

۹. تأمین مالی:

ساختار سرمایه شما به چه صورتی است؟ چه میزان از این سرمایه‌گذاری پول نقد، وام و موارد دیگر است؟ گزارش‌های ماهیانه و سالیانه از تولید خود دارید؟ آیا به منابع دیگری مثل سرمایه‌گذاری خارجی فکر کرده‌اید؟

گل فروش: موسسات بسیاری در زمینه سرمایه‌گذاری وجود دارند، که به تامین مالی کمک می‌کنند. اگر به اندازه کافی بزرگ هستید می‌توانید از یک حسابدار برای بررسی و تفسیر موقعیت خود استفاده کنید.

۱۰. استراتژی:

چکونه می‌توانید در مشتریان وفاداری ایجاد کنید؟ چگونه فروش را با مشتریان فعلی افزایش می‌دهید و یا چگونه مشتری جدید جذب می‌کنید؟ چگونه می‌توانید جریان سودآوری جدیدی ایجاد کنید؟ چه هزینه‌هایی را می‌توانید بدون تاثیر در فروش حذف کنید؟

گل فروش: فروش گل در فصل تابستان جلوه خوبی ندارد ولی در فصل بهار شما می‌توانید با برگزاری نمایشگاه به ارائه محصولات خود با بیشترین کیفیت بپردازید.

۱۱. مدیریت:

امروز چه خطرهایی شما را تهدید می‌کند و در آینده چه خطرهایی ممکن است ایجاد شوند؟ احتمال وقوع هر کدام چقدر است؟ چگونه می‌توانید خطر ها را کاهش دهید؟

۱۲. اطلاعات:

چه اطلاعاتی از سیستم حسابداری در مورد جریان‌های درآمدی، هزینه‌ها و … در دست دارید؟ اگر مشکلی را متوجه شدید، چرا آن را با تصمیم‌گیری بهتر درست نمی‌کنید؟ چه توصیه‌هایی را می‌توانید از سایر کسب و کارها به دریافت کنید؟

مطالبی که گفته شد شاید بدیهی به نظر برسد که برای شروع یک استراتژی بازاریابی و فروش مؤثر نیاز است، ولی پیاده‌سازی و در نظر گرفتن این موارد مهم است. بعد از بررسی همه این موارد باید اولویت بندی شود که کدام بخش نیاز به توجه بیشتری دارد.

منبع: thebalance

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *