۱۱ نکته مهم قبل از توسعه اپلیکیشن-اپلیکیشن-ساز-آنلاین-پازلی-puzzley.ir-puzzley-
۱۱ نکته مهم قبل از توسعه اپلیکیشن
خرداد ۳۰, ۱۳۹۶
آموزش ماژول فرم پرداخت
تیر ۱, ۱۳۹۶

تفاوت بین برندینگ و بازاریابی

۵ تفاوت بین برندینگ و بازاریابی-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.ir-puzzley
تو این مطلب قصد دارم در مورد تفاوت بین برندینگ و بازاریابی صحبت کنم. اگر می‌خواین تفاوت این دو رو با هم بدونید، دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

تفاوت بین برندینگ و بازاریابی در چیست؟

نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد، اما به نظر من، بازاریابی فعالیتی در زمینه ترویج یک محصول یا سرویس است. این یک تاکتیک فشار است. بازاریابی رساندن یک پیام و در نتیجه فروش است. به عنوان مثال خرید محصول به این دلیل بهتر است، یا شما به این دلیل به محصول ما نیاز دارید. این یک تعریف خلاصه از بازاریابی است.

این ها برندینگ نیستند…

برندینگ قبل و زمینه‌ساز هر گونه فعالیت بازاریابی است. برندینگ اهرم فشار نیست، اما افراد را به سمت خود می‌کشد. برندینگ بیان حقیقت در مورد ارزش یک سازمان، محصول یا سرویس است. این ارتباط بین ویژگی‌ها است که یک برند خاص را به وجود می‌آورد.

یک نام تجاری تشویقی برای خرید محصول و پشتیبانی پس از فروش و یا هرگونه فعالیت بازاریابی است. نام تجاری می‌گوید: “این چیزی است که من هستم. من به این دلیل به وجود آمده‌ام. اگر شما به من نیاز دارید، من را خریداری کنید و به دوستان‌تان توصیه کنید.”

برندینگ یک استراتژی و بازاریابی یک تاکتیک است.

بازاریابی ممکن است به برندینگ کمک کند، اما برندینگ فعالیتی بزرگتر از بازاریابی است. در کل برندینگ و بازاریابی به هم پیچ خورده‌اند و به صورت موازی حرکت می‌کنند.

این برند است که در نهایت منجر می‌شود که یک مشتری وفادار شود یا نه. به عنوان مثال بازاریابی شما را متقاعد می‌کند که ماشین تویوتا بخرید ولی این برندینگ است که شما را وادار می‌کند بقیه عمر هم از محصولات تویوتا استفاده کنید.

برند از چیزهای زیادی ساخته شده است. آیا این خودرو وعده‌هایی که داده شده را برآورده می‌کند؟ آیا پس از فروش خدمات مناسبی ارایه می‌شود؟ آیا این خودرو از استانداردهای کیفیت برخوردار است؟

بازاریابی کشف و فعال‌سازی خریداران است. برندینگ باعث می‌شود که یک مشتری، وفادار شود.

این کارها برای تمام کسب و کارها و سازمان‌ها یکسان هستند. همه سازمان‌ها و کسب و کارها در نهایت یک محصول یا سرویسی برای فروش دارند.

برندینگ باعث موفقیت یک کسب و کار می‌شود و به داشتن یک چشم‌انداز برای آینده کمک می‌کند.

این ویدئو رو توصیه می‌کنم ببینید:

 

منبع: tronviggroup

داوود عباسی
داوود عباسی
من هم مثل خیلی ها قبل از دانشگاه توی برقراری ارتباط مشکل داشتم، اما انقدر فعالیت هام توی این دوره زیاد شد که چندین ماه در قسمت ارتباط با مشتریان پازلی کار می کردم و الان هم مدیر تولید محتوا هستم :) به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *