نکاتی در طراحی لوگو-puzzley.ir-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley
نکاتی در طراحی لوگو – قسمت اول | استراتژی و تحقیق
۱۹ تیر، ۱۳۹۶
برداشت اولیه-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley-puzzley.ir
چگونه برداشت بد اولیه را تغییر دهیم؟ | قسمت اول
۱۹ تیر، ۱۳۹۶
نمایش همه

چگونه کسب و کارها از تحقیقات بازار استفاده می‌کنند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تحقیقات بازار می‌تواند سودآوری کسب و کار شما را افزایش دهد.

تو این مطلب در مورد تحقیقات بازار صحبت می‌کنیم و اینکه چجوری میشه از اون در کسب و کارمون استفاده کنیم و اینکه چه تاثیراتی می‌تونه بذاره؟ دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

تعریف:

تحقیقات بازار جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد مصرف‌کنندگان، رقبا و اثربخشی برنامه‌های بازاریابی است.

تحقیقات بازار برای راه‌اندازی کسب و کار بسیار مهم است. همچنین، این تحقیقات به هر کسب و کاری برای سودآوری بیشتر کمک می‌کند. این اطلاعات در مورد بازار، بازار هدف و رقبا به ما اجازه می‌دهد تا یک طرح بازاریابی موفق ایجاد کنیم.

مدیران کسب و کار از تحقیق بازار در موارد زیر استفاده می‌کنند:

امکان‌سنجی راه‌اندازی یک کسب و کار جدید. تحقیقات بازار، بخشی ضروری از یک طرح تجاری کسب و کار راه‌اندازی شده است. اگر تحقیقات بازار تقاضای پایینی را برای محصول یا خدمات پیشنهادی شما نشان می‌دهد، این محصول یا سرویس دوام زیادی ندارد.

انجام تست برای تعیین میزان علاقه در مشتریان به محصول یا سرویس جدید.

یافتن و توسعه بازارهای جدید.

نظارت بر صنعت و روند اقتصادی و توسعه استراتژی برای انطباق کسب و کار با محیط در حال تغییر.

تعیین زمان، مکان و چگونگی ارایه محصول یا سرویس.

بهبود جنبه‌های مختلف کسب و کار، مانند خدمات به مشتریان.

توسعه استراتژی‌های رقابتی، به عنوان مثال تنظیم قیمت رقابتی.

تحقیقات بازار چگونه انجام می‌شود؟

راه‌های مختلفی برای تحقیقات بازار وجود دارد، از جمله:

نظرسنجی از مشتریان: برای اینکار روش‌های متعددی وجود دارد از جمله یک مصاحبه، تماس تلفنی، ارسال ایمیل، یا به صورت آنلاین. استفاده از ایمیل و تلفن به خاطر بازخورد پایین و هزینه زیاد رو به کاهش است. بسیاری از کسب و کارها یک فرم بازخورد ارایه می‌دهند، در یک جای قابل رویت که توسط مشتری تکمیل شود.

یکی دیگر از راه‌ها حضور در شبکههای اجتماعی و گفت و گو با مشتریان است. اعمال نظر سریع مشتریان، حس ارزش نظر را به مشتری منتقل می‌کند.

آزمایش محصولات و بررسی قابلیت استفاده: ارائه نمونه‌ای از محصولات جدید به مشتریان و دریافت بازخورد آنها. بازخورد دریافتی از مشتریان به شما در رفع اشکالات و بهبود محصول کمک می‌کند. همچنین در قیمت‌گذاری درست محصول به شما کمک می‌کند.

 

 

منبع: thebalance
داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *