برداشت اولیه-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley-puzzley.ir
چگونه برداشت بد اولیه را تغییر دهیم؟ | قسمت اول
تیر ۲۰, ۱۳۹۶
آموزش ویجت تبلیغات درون برنامه ای عدد ۶-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.ir-puzzley
آموزش ویجت تبلیغات درون برنامه ای عدد
تیر ۲۲, ۱۳۹۶
نمایش همه

۱۰ قدم استراتژی برندینگ | قسمت اول

۱۰ قدم استراتژی برندینگ -اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley-puzzley.ir

استراتژی برندینگ برای هر کسب و کاری لازم است. برند شما با ارزش‌ترین دارایی شما است. اگر این مسئله درست است، پس مهم‌ٰترین وظیفه شما این است که یک برند قوی ایجاد کنید.

در این مطلب در مورد استراتژی برندینگ بحث میشه و اینکه چجوری میشه اون رو ساده‌تر انجام داد. دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

تعریف برند

یک برند به عنوان بهترین صدای شرکت شما در بازار شنیده می‌شود. قدرت برند خود را می‌توانید با میزان دیده‌شدن اندازه بگیرید.

یکی دیگر از ابعاد برند مربوط به میزان پذیرفته‌شدن توسط مشتریان هدف است.

تعریف توسعه برند

توسعه برند، روند ایجاد و تقویت برند می‌باشد. این روند به سه بخش تقسیم می‌شود:

فاز اول تعیین همسو کردن استراتژی با اهداف کسب و کار شما است.

فاز دوم استفاده از ابزارهایی که شما به آنها نیاز دارید. مثل لوگو، شعار و وبسایت.

فاز سوم تقویت نام تجاری و به روزرسانی آن می‌باشد.

استراتژی برندینگ به شما می‌گوید که چگونه این مراحل را انجام دهید. این کار بسیار ساده است. تنها با دنبال کردن ۱۰ قدم زیر می‌توانید این وظیفه را انجام دهید.

۱۰ قدم برای ایجاد استراتژی برندینگ
  1. کلیت استراتژی کسب و کار را در نظر بگیرید:

نام تجاری وجه تمایز خوبی می‌تواند برای شرکت شما باشد. اما شما چه شرکتی می‌خواهید؟ کلیت استراتژی کسب و کار، نقطه شروع استراتژی توسعه برند می‌باشد.

  1. شناسایی مشتریان هدف

مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ اگر بگویید همه شما در حال ساخت یک کسب و کار اشتباه هستید. تحقیقات نشان می‌دهد رشد سریع و سود بالا مربوط به شرکت‌هایی است که مشتریان هدف خود را به خوبی انتخاب کرده‌اند. تمرکز بیشتر، برابر است با سود بیشتر. مخاطبان متنوع باعث بیهوده‌بودن فعالیت‌های بازاریابی شما می‌شود.

  1. تحقیق در مورد مشتریان هدف

شرکت‌هایی که در گروه مشتریان هدف خود تحقیق می‌کنند رشد سریع‌تر و سود بیشتری را تجربه می‌کنند.

تحقیقات به شما کمک می‌کند تا دیدگاه مشتریان هدف را بشناسید و نیازهای آنها را پیش‌بینی کنید. همچنین به شما نقاط ضعف و قوت کسب و کارتان را نشان می‌دهد.

  1. توسعه موقعیت برند

شما در حال حاضر آماده برای تعیین موقعیت خود در بازار هستید. تفاوت شما با رقبا در چیست و چرا مشتریان باید شما را انتخاب کنند؟

باید موقعیتی را ایجاد کنید که مشتریان حاضر به ادامه همکاری با شما باشند. حرفی را بزنید که قابل عمل باشد. البته کمی آرمانی هم می‌تواند مفید باشد.

  1. توسعه استراتژی پیام

قدم بعدی شما ایجاد یک استراتژی پیام‌رسانی است که موقعیت شما را به شکل یک پیام به مخاطبان هدف برسانید. مخاطبان هدف عبارتند از: مشتریان هدف، کارمندان بالقوه، تاثیرگذاران در کسب و کار و فرصت‌های همکاری بالقوه.

در حالی که موقعیت برند خود را به گوش همه مخاطبان می‌رسانید باید برای هر کدام به صورت مجزا وقت بگذارید. پیام برای هر بخش از مخاطبان باید نقاط مرتبط‌تر را شامل شود.

 

در قسمت بعدی مطلب به بررسی ۵ قدم دیگر برای استراتژی برندینگ می‌پردازیم.

 

 

منبع: hingemarketin
داوود عباسی
داوود عباسی
من هم مثل خیلی ها قبل از دانشگاه توی برقراری ارتباط مشکل داشتم، اما انقدر فعالیت هام توی این دوره زیاد شد که چندین ماه در قسمت ارتباط با مشتریان پازلی کار می کردم و الان هم مدیر تولید محتوا هستم :) به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *