بلاگ پازلی

11 اشتباه بزرگ در توسعه، که می تواند اپلیکیشن شما را از بین ببرد

توسعه اپلیکیشن موبایل-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.net-puzzley
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

اگر شما ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب و کار دارید، احتمال آن ضعیف است که به توسعه اپلیکیشن موبایل نیاز نداشته باشید. مثلا اگر یک فروشگاه یا یک موسسه آموزشی دارید؛ می توانید از داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی و یک اپلیکیشن آموزشی بهره ببرید و این اصلا چیز بدی نیست، چراکه برنامه‌های موبایل در حال حاضر بسیار محبوب هستند. اپلیکیشن موبایل راه را برای راه‌اندازی ایده‌های جدید شما باز می‌کند.

در اینجا 11 نکته مفید برای توسعه اپلیکیشن موبایل مطرح می‌شود ، دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.
  1. عدم انتخاب صحیح سیستم عامل

Windows, android, IOS برنامه شما برای کدام سیستم عامل است؟ اغلب توسعه‌دهندگان همه سیستم عامل‌ها را انتخاب می‌کنند و اپ را برای همه سیستم‌عامل‌ها توسعه می‌دهند.
بعضی از توسعه‌دهندگان بر اساس علایق شخصی یک سیستم‌عامل را انتخاب می‌کنند. در صورتی که این کار همیشه درست نیست و برای برخی کسب و کارها باید در مورد نوع سیستم عامل تحقیق شود.

البته اگر به جای اپلیکیشن؛ ساخت وب اپلیکیشن را هدف قرار دهید دیگر نیاز به پیاده سازی اپ در دو پلتفرم متفاوت نیست و درواقع یکی از معایب طراحی اپلیکیشن همین موضوع است.

  1. اپلیکیشن تلفن همراه متفاوت از وبسایت

یک برنامه موبایل اساسا از نظر اندازه ، عملکرد و محدوده متفاوت از وبسایت است. بعضی از افراد فکر می‌ کنند که در توسعه اپلیکیشن موبایل باید همه فعالیت‌های سایت را پوشش دهند، که این تصوری اشتباه است.

  1. روش کسب درآمد نامناسب

راه‌های کسب درآمد بسیار متفاوت و در ابتدا همراه با ریسک است. آیا شما با مدل اشتراکی پیش می‌روید یا رویکرد فروش نسخه کامل اپ را دارید؟ شاید فقط با تبلیغات درون‌ برنامه ای پیش بروید. هر رویکردی ممکن است متناسب با پروژه شما باشد، اما این یک کار پیچیده است که بهترین راه حل را پیدا کنید. خوشبختانه شما فرصت مناسبی برای انتخاب یک راه حل دارید. شما می‌توانید از ابتدای توسعه اپ به این موضوع فکر کنید. با نگاه‌کردن به برنامه‌هایی در این سبک شما می‌توانید راه کسب درآمد مناسبی را انتخاب کنید.

  1. نحوه فروش اپ

مهم نیست که چقدر در مورد ایده خود خوش‌ بین هستید، وقتی برنامه را منتشر کنید شما وارد یک رقابت با هزاران شرکت‌کننده شده‌اید. اگر شما برنامه جامعی برای افزایش میزان دیده‌شدن نرم‌افزار خود نداشته باشید، خطر ناپدیدشدن آن وجود دارد. قبل از شروع فعالیت‌های بازاریابی، مهم است که مخاطبان خود را انتخاب کنید. آیا شما یک بخش کوچکی را انتخاب کرده‌اید یا مایل هستید وارد یک بازار گسترده شوید؟ در هر صورت باید مطمئن شوید مسائلی که بازار می‌تواند بر برنامه شما تاثیر بگذارد را شناسایی کرده‌اید.

  1. تست اپ

چرا زمانی که خودتان می‌توانید برنامه‌تان را تست کنید، آن را به کس دیگری بسپارید؟ تست اپ با استفاده از نسخه بتا می‌تواند به شما چشم‌انداز بهتری بدهد و منجر می‌شود به اینکه اشتباهات کمتری داشته باشید. این اشتباهات فقط اشکالات مهمی نیستند، گاهی کمک می‌کنند که شما یک برنامه کاربرپسندتر ایجاد کنید.

6- عدم نیازسنجی:

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در توسعه اپلیکیشن، عدم نیازسنجی و عدم شناخت بازار هدف است. قبل از شروع توسعه اپلیکیشن، باید به این سوالات پاسخ داده شود:
• چه نیازی را می‌خواهید با اپلیکیشن خود برطرف کنید؟
• چه کسانی از این اپلیکیشن استفاده خواهند کرد؟
• رقبای شما چه کسانی هستند؟
• چه چیزی اپلیکیشن شما را از رقبا متمایز می‌کند؟

7- ایجاد برنامه هایی که از فضای زیادی استفاده می کنند
یکی از بدترین اشتباهات توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل این است که به حجم(SIZE) برنامه توجه نمی کنند. از آن طرف هم اگر یک برنامه فضای زیادی را در اختیار بگیرد، احتمال دارد که کاربران آن را حذف کنند.


8- شامل ویژگی های بیش از حد و متعدد بودن
امکانات متعدد و فراوان می تواند گشت و گذار کاربر در نرم افزار را زیاد کند و وظیفه ای را که برنامه برای آن در نظر گرفته است پیچیده کند. مهمتر از این مسئله آن است که باعث سنگین شدن برنامه موبایل می شود.


9- نادیده گرفتن نظرات کاربران
بررسی نظرات کاربران بهترین راه برای یادگیری در مورد علاقه کاربران به برنامه یا دوست نداشتن برنامه است که می تواند در بهبود استراتژی شما کمک کند. محصول در نهایت توسط کاربر مورد استفاده قرار می گیرد و با در نظر گرفتن آنچه که آنها در مورد برنامه می گویند برای موفقیت آن و همچنین شرکت حیاتی است . رسیدگی به نظرات کاربران به شدت به شما دراستراتژی برند دیجیتال برای برنامه موبایلیتان کمک خواهد کرد.


10 – آماده نبودن برای به روز رسانی
برای ارائه به روز رسانی هایی که برنامه شما را بهبود می بخشد احتیاج دارید که نظرات کاربران را چک کنید و آن ها را آنالیز کنید که متوجه شوید برنامه شما چه چیز هایی کم دارد و چه ایراداتی دارد، آن مشکلات را برطرف کنید و بهبود دهید. در این رابطه شما باید واکنش سریع نشان دهید و آماده باشید تا هر گونه مشکل را به موقع برطرف کنید.

11- عدم توجه به بازاریابی
پس از توسعه اپلیکیشن، نوبت به بازاریابی آن می‌رسد. برای اینکه اپلیکیشن شما شناخته شود و کاربران از آن استفاده کنند، باید به طور موثر بازاریابی شود.

اشتباهات متداول در توسعه اپلیکیشن موبایل

در توسعه اپلیکیشن موبایل، ممکن است اشتباهات مختلفی رخ دهد. برخی از شایع ترین اشتباهات در توسعه اپلیکیشن موبایل عبارتند از:

  • عدم آزمایش و تست مناسب، نادیده گرفتن فرآیند تست و آزمایش قبل از عرضه نسخه نهایی اپلیکیشن
  • عدم توجه به امنیت اطلاعات کاربران
  • عدم ارائه به روزرسانی های منظم و ارائه پشتیبانی کافی که سبب عدم رضایت کاربران و افت اعتبار اپلیکیشن میشود.
  • عدم سازگاری کامل با سیستم‌عامل ها و دستگاه های مختلف
  • مشکلات عملکردی و بهینه‌ سازی مثل کندی، خرابی های مکرر یا مصرف بالای منابع دستگاه سبب کاهش تجربه کاربر میشوند.

اشتباهات رایج توسعه دهندگان اندروید

توسعه اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید یک فرآیند پیچیده است و ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شود. برخی از اشتباهات رایج توسعه‌ دهندگان اندروید عبارتند از:

عدم تست و ارزیابی نرم‌ افزار بر روی چندین دستگاه و صفحه نمایش مختلف میتواند به مشکلات سازگاری و عملکردی در دستگاههای مختلف منجر شود. همچنین طراحی نامناسب (UI)  و (UX) میتواند منجر به کاهش تعامل کاربری  و تجربه ای ناخوشایند شود.

از دیگر اشتباهات رایج در توسعه برنامه های تلفن همراه، نوشتن کدی است که بهینه نباشد؛ بنابراین باعث افزایش مصرف منابع دستگاه و کاهش عملکرد و پاسخگویی نرم ‌افزار می شود. همچنین عدم انجام تستهای کافی و عیب‌ یابی در هنگام توسعه، منجر به ارائه یک نسخه نامناسب و مشکلات بعدی میگردد که از دیگر اشتباهات رایج در توسعه اپلیکیشن های موبایل محسوب میشوند.

عدم پشتیبانی نسخه ‌های قدیمی اندروید یکی دیگر از اشتباهات در توسعه اپلیکیشن موبایل است که باعث عدم سازگاری و مشکلات عملکردی در دستگاه های قدیمی ‌تر میشود؛ بنابراین برای جلوگیری از این اشتباهات رایج در توسعه برنامه های تلفن همراه، توسعه‌ دهندگان باید روی تستهای منظم، بهبود کیفیت کد، پشتیبانی از نسخه‌ های مختلف اندروید و توجه به طراحی اپلیکیشن و تجربه کاربری متمرکز شوند.

نکاتی درباره  ساخت اپلیکیشن

 برای جلوگیری از اشتباهات در توسعه اپلیکیشن موبایل باید اصولی را رعایت کرد. از جمله نکات مهم ساخت اپلیکیشن موفق موبایل عبارتند از:

قبل از شروع به توسعه، باید بازار و نیازهای کاربران را به دقت تحلیل کرد و ایده اصلی و قابلیت هایی که کاربران انتظار دارند را در نظر گرفت.

  • طراحی UI مطلوب و UX مناسب از جمله اولویت های اصلی برای جلب و حفظ کاربران است.
  • استفاده از کد نویسی مناسب، تمیز و پایدار که کارایی بالا و عدم ایجاد مشکلات بعدی را تضمین کند.
  • انجام آزمون ها و تست های کافی بر روی اپلیکیشن برای اطمینان از عدم وجود خطاها و مشکلات اساسی
  • احترام به حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران
  • اپلیکیشن باید بر روی دستگاه ها و نسخه ‌های مختلف سیستم‌ عامل به خوبی عمل کند.
  • ارائه به‌ روزرسانی های منظم و پشتیبانی فعال پس از عرضه اپلیکیشن برای بهبود و تضمین عملکرد مطلوب
  • ارائه مستندات کامل و کمکهای آموزشی برای کاربران و توسعه‌ دهندگان جدید

رعایت این نکات به ساخت یک اپلیکیشن موفق و پرطرفدار کمک کرده و از اشتباهات رایج در توسعه اپلیکیشن های موبایل جلوگیری می نماید .

چگونه یک اپلیکیشن ورزشی  طراحی کنیم؟

طراحی اپلیکیشن ورزشی نیازمند توجه به جوانب مختلفی است که میتواند UX بهتری را برای کاربران فراهم کند. برخی از نکات مهم در طراحی و ساخت اپلیکیشن ورزشی عبارتند از:

  • جلب کاربران از طریق اطلاعات مهم و طراحی جذاب
  • ارائه محتوای کاربردی و آموزشی، برنامه‌ های تمرینی، آمار و اطلاعات مفید مانند نکات تمرین، برنامه‌ های تغذیه و آموزش های ورزشی
  • افزودن امکاناتی مانند ردیابی فعالیت ورزشی، برنامه ‌های تمرینی شخصی‌ سازی شده، گزارش های پیشرفت و وضعیت بدنی
  • فراهم کردن ارتباط فعال با کاربران از طریق بازخورد، پشتیبانی و اطلاع‌ رسانی
  • حفظ حریم خصوصی و اطمینان از امنیت اطلاعات کاربران
  • حفظ جذابیت اپلیکیشن در طولانی مدت با امکان توسعه، به‌ روزرسانی و افزودن امکانات جدید به اپلیکیشن

نتیجه گیری

در این مقاله درباره اشتباهات در توسعه اپلیکیشن موبایل صحبت کرده و بیان کردیم توسعه دهندگان برنامه های اندروید و تلفن همراه در ساختن و طراحی کردن اپلیکیشن ها این موارد را در نظر بگیرند تا برای مخاطب جذاب باشد. رفع این اشتباهات و بهبود این مسائل نیازمند برنامه‌ ریزی دقیق، آزمایش و تست منظم، تحلیل نیازهای کاربران و رعایت استانداردهای امنیت و بهینه‌ سازی است.

منبع: entrepreneur

در پایان هر سوالی درباره ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل و همچنین درباره هزینه ساخت اپلیکیشن داشتید؛ می توانید از تیم پشتیبانی پازلی(شرکت طراحی اپلیکیشن) کمک بگیرید.

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

2 دیدگاه در “11 اشتباه بزرگ در توسعه، که می تواند اپلیکیشن شما را از بین ببرد

  1. حسن گفت:

    عالی بود واقعا کاربردی این مطلب

    1. داوود عباسی گفت:

      ممنون حسن جان
      انشاالله بتونیم مطالب مفیدی رو برای شما قرار بدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن