توسعه اپلیکیشن موبایل-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.ir-puzzley
۵ اشتباه بزرگ در توسعه، که می تواند اپلیکیشن شما را از بین ببرد
مرداد ۳, ۱۳۹۶
آموزش ویجت گالری موزیک-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.ir-puzzley
آموزش ویجت گالری موزیک
مرداد ۵, ۱۳۹۶
نمایش همه

۵ استراتژی ایجاد برند موثر در جذب مشتری

۵ استراتژی ایجاد برند موثر در جذب مشتری-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.ir-puzzley

ایجاد برند یک جنبه جدایی‌ناپذیر از توسعه کسب و کار می‌باشد. برند نه تنها صدای شما را به گوش مصرف‌کننده می‌رساند، بلکه هویت و ارزشی را برای کسب و کار شما به ارمغان میآورد. ظهور پلتفرم‌های جمعی از جمله شبکه‌های اجتماعی فرصتی را برای افزایش آگاهی و معرفی برند شما ایجاد کرده‌است.

در این مطلب ساختار برند را تعریف می‌کنیم و همچنین با انواع مختلف برندها و مراحل ایجاد یک برند موفق آشنا می‌شویم. دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

ساختار برند

هیچ تعریفی که تمام جنبه‌های برند را در برگیرد وجود ندارد. اکثر افراد فکر می‌کنند برند همان جنبه ارتباطی و نمایشی است. این تنها یک روی سکه است. بهترین تعریف همان است که برند یک فرآیند ایجاد ارزش برای مصرف‌کننده است. این شامل تمام مواردی است که مصرف‌کننده در تمام کارهای خود می‌داند، احساس می‌کند و تجربه می‌کند.

پس از ساختار برند می‌رسیم به انواع آن که سه نوع هستند:

برند خدمات: این برند بر اساس دانش، فرهنگ و تجربه ساحته شده‌است.

برند خرده‌فروشی: این برند بر اساس ترکیبی از تجربه خدمات و محصولات ساخته شده‌است.

برند محصول: این برند بر اساس تجربه‌ای که یک محصول خاص دارد، ساخته شده‌است.

بعد از آشنایی با انواع برند به مراحل ایجاد برند می‌پردازیم.
  1. برند خود را تعریف کنید

مرحله اول در ایجاد برند، تعریف آن است. این یک گام مهم است زیرا در نهایت تعیین می‌کند که برند شما چیست؟ هنگام ایجاد برند کسب و کار، شما باید یک چک لیست از نقاط قوت اصلی خود ایجاد کنید. به همین ترتیب اگر به دنبال ایجاد برند شخصی هستید باید به دنبال تعیین مهارت‌ها و تخصص‌های برجسته خود باشید. به همین صورت باید بدانید برند شما چه ارزشی ایجاد می‌کند؟ ارزش‌های شما مشخص می‌کند که قرار است به کدام جنبه زندگی مصرف‌کننده کمک کنید، اقتصادی، رفاهی یا …، ممکن است در مرحله اول همه بخش‌ها تحقق پیدا نکند ولی به مرور زمان خود را نشان می‌دهد.

  1. موقعیت متفاوتی برای برند خود ایجاد کنید

قبل از شروع به ایجاد برند وقت کافی برای ایجاد تمایز بگذارید. تمایزی که به شما کمک می‌کند در برابر رقبا ایستادگی کنید. برای ایجاد تمایز در برند خود، شما باید یک مزیت منحصر به فرد در ذهن مصرف‌کننده ایجاد کنید. در هنگام پیشنهاد مزیت منحصر به فرد باید با استفاده از یک استراتژی برندینگ مناسب به مشتریان کمک کنید تا ارزش بیشتری را در برند شما در مقابل رقبا ببینند.

  1. ساخت و نمایش برند

همانطور که قبلا اشاره شد، ساختار برند یک وجهی نیست. ساخت یک برند و شخصیت منحصر به فرد و قدرتمند، زمان و هماهنگی را در بر می‌گیرد. در هنگام ساخت برند خود، باید شخصیت منحصر به فردی ایجاد کنید. این شخصیت همان چیزی است که مردم می‌شناسند، با آن فکر می‌کنند و در مورد آن صحبت می‌کنند. این چیزی است که مردم با برند شما درگیر می‌کند.

  1. شخصی‌سازی برند

اگر می‌خواهید برند شما موفق باشید، باید آن را شخصی‌سازی کنید. باید برند خود را هویت خود بدانید. اجازه دهید افراد برند شما را کامل ببینند و درک کنند.

همانطور که شما درگیر ساخت برند هستید باید مصرف‌کننده را هم درگیر کنید و در نهایت برند خود را به چیزی که مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند نزدیک کنید. برند شما باید در تعامل با مصرف‌کننده شکل بگیرد.

  1. برند خود را بازبینی کنید

برند شما در محیطی ثابت و بدون تغییر قرار ندارد. محیط اطراف شما در حال تغییر است. با یک استراتژی مناسب برند شما در طی زمان رشد می‌کند. بدون استراتژی برند شما به مرور زمان کمرنگ می‌شود.

همینطور که برند شما در حال رشد است باید شخصیت خود را حفظ کنید و بازخوردهای مصرف‌کننده را دریافت کنید.

 

همانطور که در این مطلب یاد گرفتیم، برند تنها یک وجه نیست. شما باید برند خود را تعریف کنید، تمایز ایجاد کنید، آن را ارائه دهید و آن را دائم بررسی کنید.

 

 

منبع: coxblue
داوود عباسی
داوود عباسی
من هم مثل خیلی ها قبل از دانشگاه توی برقراری ارتباط مشکل داشتم، اما انقدر فعالیت هام توی این دوره زیاد شد که چندین ماه در قسمت ارتباط با مشتریان پازلی کار می کردم و الان هم مدیر تولید محتوا هستم :) به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *