ایده‌های خلاقانه ای که به داستان موفقیت تبدیل شدند. قسمت اول - معرفی اپلیکیشن POU-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.ir-puzzley
ایده‌های خلاقانه‌ای که به داستان موفقیت تبدیل شدند
۸ مرداد، ۱۳۹۶
۶ راه محافظت از مشتریان در برابر رقبا
۸ مرداد، ۱۳۹۶
نمایش همه

نکاتی در طراحی لوگو – قسمت چهارم | روانشناسی رنگ

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.ir-puzzley
زمان مطالعه: 3 دقیقه

روانشناسی رنگ مبحث جذابی است و نقش اساسی در طراحی دارد. برای یک برند، لوگویی که طراحی می‌شود باید با منطق برند متناسب باشد.

در قسمت‌های قبلی این مطلب در مورد تحقیق و استراتژی، تایپوگرافی و اشکال هندسی در طراحی لوگو صحبت کردیم. در این قسمت هم در مورد استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی لوگو صحبت می‌کنیم.

دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
حلقه رنگی را درک کنید

در روانشناسی رنگ، حلقه رنگ یک ابزار ضروری برای ترکیب رنگ‌ها به شیوه‌های مختلف است، که اولین بار توسط نیوتون در سال ۱۶۶۶ طراحی شد. شایع‌ترین نسخه آن دارای ۱۲ رنگ است که بر اساس مدل RYB می‌باشد.

در اینجا رنگ‌های اصلی قرمز، زرد و آبی هستند و سه رنگ ثانویه سبز، نارنجی و بنفش از ترکیب رنگ‌های اولیه ایجاد شده‌اند. در نهایت، با ترکیب رنگ‌های اولیه و ثانویه، شش رنگ ایجاد می‌شود.

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو۱

شش تکنیک اصل برای ایجاد هارمونی رنگی دلخواه با استفاده از حلقه رنگی وجود دارد. رنگ های تکمیلی روی حلقه در مقابل هم قرار گرفته‌اند. رنگ‌های مشابه در کنار یکدیگر روی حلقه قرار می‌گیرند.

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو۲

طرح‌های دیگر شامل دو رنگ مجاور که از به عنوان رنگ پایه شناخته می‌شود. طرح ۴ رنگ که بر اساس دو جفت مکمل ایجاد می‌شوند.

مدیریت طرح‌های رنگی

بسیاری از هماهنگی‌های رنگی بالا نیاز به مدیریت دقیق دارند تا بتوان در طراحی لوگو موفق شد. رنگ‌ها نباید در مقادیری برابر استفاده شوند.

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو۳

طرح‌های سه گانه به شدت جلب توجه می‌کنند. اما مبتدیان در انتخاب رنگ مناسب موفق نیستند. طرح‌های سرد و گرم را باید به تعادل استفاده کنید تا طرح شما بهتر به چشم بیآید.

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو۴

استفاده از رنگ برای کنترل حالت‌ها

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو۵

انتخاب درست رنگ از پالت رنگی منجر به ایجاد یک طراحی بیادماندنی می‌شود.

در یک طرح ساده، رنگ در قسمت گرم، مثل قرمز و زرد، نشاندهنده انرژی و سرحالی است. در حالی که رنگ‌های سرد مثل آبی و سبز، رنگ‌های آرامش‌بخش است. در طراحی باید چگونگی احساس مصرف‌کننده در مواجهه با لوگوی خود را در نظر بگیرید.

تحقیق در مورد رنگ خاص مورد علاقه

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو۶

یک رنگ موثر برای شرکت می‌تواند خود یک مزیت رقابتی باشد. به گونه‌ای که حتی بدون نیاز به لوگو و نام تجاری اسم شما شنیده شود.

البته دانش و انتخاب رنگ به همین سادگی نیست و فراتر از طراحی لوگو می‌باشد. برنامه‌ریزی و اجرای ماهرانه در همه عناصر برند ضروری است. از رنگ می‌توان یک سنت ایجاد کرد. رنگی که افراد تمایل بیشتری به آن دارند، انتخاب بهتری است.

برای رسیدن به یک لوگوی قوی باید رنگ‌ها را در بخش های مختلف بازار بررسی کنید. به عنوان مثال، رنگ آبی معمولا در بخش مالی و رنگ سبز در بخش‌های زیست محیطی استفاده می‌شوند.

سیاه و سفید را فراموش نکنید

پروانشناسی رنگ در طراحی لوگو۷

پس از این همه صحبت از رنگ، این را فراموش نکنید که لوگوهای رنگی گاهی اوقات باید به صورت سیاه و سفید استفاده شوند. اگر طرح شما شامل رنگ‌های مختلفی باشد باید بررسی کنید که لوگو با حذف رنگ‌ها باز هم معنی می‌دهد یا خیر!

 

 

منبع: creativebloq

 

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *