استراتژی برند
۷ عنصر برای یک استراتژی برند جامع | قسمت دوم
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶
آموزش پرداخت درون برنامه ای با کد فعال سازی-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.ir-puzzley
آموزش پرداخت درون برنامه ای با کد فعال سازی
شهریور ۲۹, ۱۳۹۶
نمایش همه
برد یا باخت، چرا و چگونه؟

اپلیکیشن‌ها ساخته، منتشر و استفاده می‌شوند. اما مدتی بعد به فراموشی سپرده می‌شوند و جای خود را به اپلیکیشن‌های دیگر می‌دهند. براساس آمار وبسایت Statista، در مارچ ۲۰۱۷، کاربران اندروید می‌توانستند از بین ۲٫۸ میلیون اپلیکیشن انتخاب کنند. اپ استور اپل هم با ۲٫۲ میلیون اپ در جایگاه دوم از نظر تعداد اپلیکیشن قرار دارد. اما از بین همه این اپلیکیشن‌ها، چه تعداد موفق به جلب نظر تعداد زیادی از کاربران می‌شوند؟ برد یا باخت، چرا و چگونه؟ چه کسی تعیین کننده است؟

جالب است بدانید که ۳۵% از اپلیکیشن‌های موبایل به مدت کمتر از یک دقیقه مورد استفاده کاربر قرار گرفته و سپس حذف می‌شوند. به عنوان نتیجه باید گفت، ساخت اپلیکیشنی که توان رقابت با موارد مشابه خود را در مارکت‌های امروزی داشته باشد، کار چندان ساده ای نیست.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا، شاید بهتر باشد چند نمونه عینی از اپلیکیشن‌هایی که شکست خورده‌اند را مورد بررسی قرار دهیم. در اینجا قصد داریم سه اپلیکیشن Everpix ،Hailo و Google Wave را مورد بررسی قرار دهیم.

Everpix

Everpix ایده بسیار بزرگی بود. در سال ۲۰۰۹، شخصی به نام Pierre-Olivier Latour به همراه دوست خود در حال مسافرت به دور آسیا بود. مدیریت و سازمان‌دهی هزاران عکسی که از مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف ثبت کرده بودند، او را به فکر ساخت اپلیکیشنی برای این کار انداخت. او و دوستش اپلیکیشن Everpix را ساختند که عکس‌های شما را با استفاده از یک الگوریتم، مرتب‌سازی و سازمان‌دهی کرده و به صورت آنلاین ذخیره می‌کند.

در سال ۲۰۱۲، Everpix حدود ۵۵۰۰۰ کاربر داشت اما در سال ۲۰۱۳ پرونده آن بسته شد.

Everpix دو مشکل عمده داشت. تیم وسواس شدیدی روی عملکرد صحیح اپلیکیشن داشتند، در حالی که اپلیکیشن عملکرد فوق العاده‌ای داشت: کاربری آسان، طراحی زیبا، قابلیت‌های زیاد و ویژگی‌های جذاب.

اما ساخت محصول فوق العاده مسلما مستلزم صرف هزینه است. براساس گزارش verge، که بر روی علل شکست این اپلیکیشن تحقیق کرده است، از درآمد ۲٫۳ میلیون دلاری این شرکت، ۱٫۴ میلیون دلار برای توسعه اپلیکیشن صرف شده است. آن‌ها یک و نیم سال را صرف ساخت اپلیکیشن کردند، زمانی که اپلیکیشن بر روی مارکت منتشر شد، Everpix پول و زمان کافی برای افزایش سرمایه خود نداشت. علیرغم محصول خوبشان، نتوانستند کاربرانی که برای رشد پایدار نیاز دارند را جذب و حفظ کنند. مشکل دیگر این بود که آن‌ها به نوعی، استعداد فروش اپلیکیشن خود را نداشتند بلکه اپ را به حال خود رها کردند تا خودش را بفروش برسد.

نتیجه گیری

برای انتشار اپلیکیشن‌تان در مارکت‌ها، باید محصول خود را بازاریابی کنید. تولید یک محصول فقط به ساختن اپ موبایل خوب و خلق یک تجربه جدید بستگی ندارد، هدف تولید محصولی است که کاربر می‌خواهد به نحوی که موجب کسب درآمد شود. اگر قصد ساخت اپلیکیشن دارید، بایستی اراده و مهارت لازم را برای تبلیغ و فروش محصول خود را داشته باشید.

در دنیای فوق العاده رقابتی اپلیکیشن‌ها، حتی بهترین محصولات هم نیازمند برنامه‌های بازاریابی جدی هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *