محتوا در اپلیکیشن باید چگونه باشد؟

محتوا در اپلیکیشن باید چگونه باشد؟
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

زمانی که به فکر ساخت یک اپلیکیشن می‌افتید، اکثر اوقات توجه به سمت طراحی، یوایکس و محتوا جلب می‌شود. در پازلی بسیاری از عناصر مرتبط با رابط کاربری و تجربه کاربری در دسترس قرار داده شده است تا بتوانید با خاطری آسوده بر روی محتوای اپلیکیشن خود تمرکز کنید، به نحوی که افراد بیشتری را به اپ خود جذب کنید. آیا محتوای اپلیکیشن شما به اندازه کافی جذاب است؟ یا حاوی اخباری است که باعث می‌شود کاربران هر روز به اپلیکیشن شما سر بزنند؟ چه محتوای جذابی برای کاربر در نظر گرفته‌اید که باعث شود از بین چندین اپ مشابه اپلیکیشن شما را دانلود کند؟ به طور کلی محتوا در اپلیکیشن باید چگونه باشد؟ برای دریافت پاسخ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دقت داشته باشید که فضای موجود در تلفن‌همراه هر شخص ارزشمند و مهم است، قطعا هیچکس از روی دلسوزی و فقط به این جهت که شما یک کسب و کار کوچک هستید اپلیکیشنتان را نصب نمی‌کند.

صفحه اصلی اپلیکیشن خود را همواره منظم و ترجیحا خلوت نگه دارید

بستگی دارد به وسیله اپلیکیشن، قصد فروش یا نمایش چه چیزی را دارید، اما در هر صورت محتوای موجود در صفحه اصلی بایستی شفاف و گیرا باشد. تمام دکمه‌ها باید خوانا باشند و تصویر پس‌زمینه نیز باید دقیقا نشانگر فعالیتی باشد که به عنوان یک کسب و کار انجام می‌دهید، به عنوان مثال تصویر پس زمینه یا تم یک اپلیکیشن بیمه نمی تواند مشابه یک اپلیکیشن آموزشی باشد.

علاوه‌براین، محتوای صفحه اصلی بایستی حس سادگی و شفافیت را به مخاطب القا کند. لذا سعی کنید صفحه اصلی را با بکارگیری دکمه‌های زیاد و گیج‌کننده به یک صفحه بیهوده تبدیل نکنید. برای بکارگیری موارد حیاتی در اپلیکیشن سیاستی اتخاذ کنید که کاربر در اولین مواجهه با اپلیکیشن شما گیج و سردرگم نشود و دقیقا بداند چگونه باید از آن استفاده کند.

ناحیه دیگری که باید به آن توجه کنید لوگو است. در عین حال که یک لوگوی حرفه ای طراحی می‌کنید، لازم است همخوانی ترکیب رنگ‌ها و اصول برندینگ در عناصر را نیز در نظر بگیرید. صفحه اصلی جایی برای خوش آمدگویی به کاربر است پس از آن هوشمندانه استفاده کنید. لوگوی اسنپ که یک اپلیکیشن حمل و نقل است یا دیگر اپ های منتشر شده در مارکتها را درنظر گرفته و بررسی کنید؛ چراکه به راحتی می توانید از آنها در طراحی لوگو و تم اپلیکیشن خود ایده بگیرید.

داستان خود را برای کاربر بیان کنید

صفحه “درباره ما” وقتی خوب و مفید است که سادگی در آن حفظ شده باشد. به هیچ وجه نسبت به لزوم استفاده از ویدئوها و تصاویر سنگین و حجیم حساسیت به خرج ندهید، هرچند که این موارد باعث درک بهتر پیام شما خواهند شد. اگرچه که هر کاربر نهایتا یک بار از صفحه “درباره ما” بازدید می‌کند اما لازم است به بهترین نحو و به صورت کاملا شفاف به او نشان دهید که دقیقا چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید.

بسیاری از شرکت‌ها، توضیحاتی درباره خودشان، از ابتدای شروع فعالیت تا زمان حال را به اطلاع مشتری می‌رسانند، بعضی دیگر به گذشته خود نمی‌پردازند بلکه با یک تصویر از وضعیت فعلی شرکت و توضیحاتی درباره کارمندانشان با مشتری ارتباط برقرار می‌کنند.

هر کدام از این روش‌ها را که انتخاب کردید، سعی کنید کوتاه و جذاب باشد. مشتریان علاقه دارند در زمانی کوتاه و با بیانی شیوا در مورد شما اطلاعات کسب کنند.

با توضیحات جادویی محصول از خرید اطمینان حاصل کنید

اگر محصول یا خدمتی را به فروش می‌رسانید یعنی یک اپلیکیشن فروشگاه دارید، ارائه توضیحات حتما لازم است. بعضی شرکت‌ها، فروشگاه موبایلی را مهم نمی‌دانند لذا از ارائه توضیحات برای محصول صرف نظر می‌کنند. بدون شک این یک حرکت بسیار اشتباه است، چرا که بسیاری از کاربران، خریدشان را به موجب توضیحات جذاب و کامل محصول انجام می‌دهند.

به وسیله صفحه “تماس با ما” ارتباطتان را با کاربران حفظ کنید

اگر برای داشتن صفحه “تماس با ما” در اپلیکیشن خود برنامه‌ریزی کرده اید، به ملزومات توجه ویژه‌ای داشته باشید. وجود یک فرم که افراد بنا به نیازشان بتوانند آن را پر کنند، ایده خوبی به نظر می‌رسد. برخی شرکت‌ها، اطلاعات تماس خود را در صفحه اصلی اپلیکیشن قرار می‌دهند که گاهی باعث برهم خوردن سادگی و زیبایی صفحه می‌شود. اما آن چه در پازلی در “ویجت تماس با ما” برای شما در نظر گرفته شده است، فرم ارسال پیام و امکان تماس مستقیم از طریق اپلیکیشن است. به طوری که با فشردن دکمه تماس می‌توانید مستقیما با شماره مورد نظر ارتباط برقرار کنید.

به خاطر داشته باشید که رعایت اصول فوق در کنار رابط کاربری و تجربه کاربری مناسب، یقینا گام بزرگی در جهت ساخت و یک اپلیکیشن فوق‌العاده است اما همه مسیر نیست. در ادامه باز هم با بلاگ پازلی(شرکت طراحی اپلیکیشن) همراه باشید تا در کنار هم، روند و اصول ساخت یک اپلیکیشن کامل و جامع را فرا بگیریم.

شما هم اگر در زمینه محتوا در قسمت‌های مختلف صفحه اصلی اطلاعاتی دارید حتما آن را با ما و سایر همراهان در میان بگذارید.

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن