سوالات کلیدی قبل از طراحی اپلیکیشن
سوالات کلیدی قبل از طراحی اپلیکیشن
آبان ۸, ۱۳۹۶
تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z
تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z – قسمت اول
آبان ۱۵, ۱۳۹۶
نمایش همه
کسب درآمد از تبلیغات موبایلی

اگر یک اپلیکیشن موبایل با تعداد قابل توجهی کاربر فعال دارید، احتمالا وقت آن باشد که به فکر کسب درآمد از آن بیفتید و لذا زمانی این اتفاق یعنی درآمدزایی از اپلیکیشن می‌افتد که استراتژی تکامل یافته‌ای برای اپ خود داشته باشید.

از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ ، ناشران اپلیکیشن‌ها، اصولا تنها بر روی اپلیکیشن‌های پولی تمرکز می کردند. بعد از آن، دیگر کاربران تمایلی به پرداخت هزینه برای اپلیکیشن‌ها نبودند، بویژه در محدوده قیمت دو تا ده دلار. بجای آن بیشتر ترجیح می‌دادند که اپلیکیشن‌ها را به صورت رایگان دانلود نمایند، فارغ از اینکه اپلیکیشن‌ها دارای تبلیغ باشند یا خیر. در واقع توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها هم از طریق تبلیغات موبایلی درآمد بیشتری کسب می کنند. براساس پیش بینی‌های انجام شده، تا پایان سال میلادی جاری، درآمد حاصل از تبلیغات درون برنامه‌ ای با درصد قابل توجهی از سایر روش‌ها پیشی خواهد گرفت.

اگر به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اید که اپلیکیشن خود را به صورت رایگان منتشر نمایید، تبلیغات موبایلی می‌تواند بهترین روش برای کسب درآمد باشد و برخی از هزینه‌های تولید، انتشار و مدیریت اپلیکیشن را تامین کند. اما به نظر شما کاربران درباره تبلیغات درون برنامه ای چه احساسی دارند؟

کاربران اپلیکیشن‌های موبایل و تبلیغات موبایلی

به عنوان کسی که قصد دارد از تبلیغات موبایلی یا همان تبلیغات درون برنامه‌ای استفاده کند، نگرانی آشکاری که وجود دارد این است که این کار چه تاثیری بر روی تجربه کاربری خواهد داشت؟ آیا کاربران از دیدن تبلیغات آزرده خاطر خواهند شد؟ آیا کاربران بر روی تبلیغات کلیک خواهند کرد؟ مطالعاتی که اخیر انجام و منتشر شده است نشان می‌دهد که شرکت‌ها و برندها قطعا از این تبلیغات سود خواهند برد.

برخی دیگر از نتایج به دست آمده از تحقیقات:

  • ۸۵ درصد از اپلیکیشن‌های موجود در مارکت‌ها، از تبلیغات درون برنامه‌ای بهره می‌برند.
  • ۴۰ درصد از مردان و ۱۲ درصد از زنان بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال به تبلیغات درون برنامه‌ای علاقه مند هستند.
  • استفاده‌کنندگان از تبلت به میزان بیشتری بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند. (در طراحی اپلیکیشن به این کاربران هم دقت کافی داشته باشید.)
  • بیشترین بازدهی در مورد تبلیغات درون برنامه ای مربوط به آن هایی است که شامل پیشنهادهای ویژه یا تخفیفات زمان دار می‌باشند.

نحوه کسب درآمد از تبلیغات موبایلی

درنهایت، تمام حرف و حدیث‌ها به یک موضوع ختم می‌شود: در مورد چه میزان درآمد صحبت می‌کنیم؟ کسب درآمد از تبلیغات به کمیت و کیفیت بستگی دارد، به مقدار ترافیکی که اپلیکیشن شما با آن درگیر است و رقابتی که برای درج تبلیغات در آن وجود دارد. به زبان ساده‌تر، اگر تبلیغ‌دهندگان با درج تبلیغات در اپلیکیشن شما به مخاطبان هدفشان دست می‌یابند، پس حاضر خواهند بود مبلغ بیشتری از سایر تبلیغ‌دهندگان هزینه کنند تا محل تبلیغ موجود در اپ شما را به دست آورند و این یعنی درآمد بیشتر برای شما. اغلب شبکه‌های تبلیغات استراتژی پرداخت مشابهی دارند، آن‌ها درصدی از هزینه پرداختی توسط سفارش‌دهنده تبلیغ را به شما پرداخت می‌کنند.

در قسمت بعدی این مطلب قصد داریم در مورد تعدادی از ارائه‌دهندگان سرویس‌های تبلیغات موبایلی در ایران و جهان با هم گفتگو داشته باشیم. اگر در این زمینه نظر یا تجربه‌ای دارید، حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *