کسب درآمد از تبلیغات موبایلی
تبلیغات موبایلی : کسب درآمد از اپلیکیشن
آبان ۱۰, ۱۳۹۶
تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z
تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z – قسمت دوم
آبان ۱۷, ۱۳۹۶
نمایش همه
تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z

بعد از گذر از مرحله ساخت اپ، یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی شما، تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن است. داشتن استراتژی و برنامه در این زمینه، می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت اپلیکیشن شما باشد. پس اگر به تازگی اپلیکیشنی را ساخته‌اید و یا قصد ارتقا اپلیکیشن منتشر شده خود و افزایش دانلود آن را دارید، این مطلب را که در چهار قسمت به شما تقدیم می‌شود به هیچ وجه از دست ندهید. 

برای مخاطبان هدف تبلیغ کنید

امروزه تعداد کانال‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغات استفاده کنید بسیار زیاد است، به طوری که نیازی به سرمایه زیاد برای رساندن صدای خود به مخاطب ندارید. فیسبوک، که از رایج‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست، سازندگان اپلیکیشن‌های موبایل را قادر می‌سازد تا اپلیکیشن خود را تبلیغ کنند. دستورالعمل ساخت تبلیغ هم آنقدر ساده است که به شما اجازه می‌دهد براحتی خودتان کمپین تبلیغاتی‌تان را بسازید. تحقیقی که اخیرا صورت گرفته است، نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از کاربران به تبلیغات موبایلی توجه می‌کنند و ۲۹ درصد نیز به آن واکنش نشان می‌دهند؛ همین موضوع اثبات می‌کند که هدف قرار دادن دستگاه‌های تلفن همراه مسیر درستی برای تبلیغات است.

بلاگ داشته باشید

امروزه بازاریابی محتوا یکی مهم‌ترین روش‌های تبلیغات است؛ همچنین باعث رشد بازدید اپلیکیشن می‌شود. ۷۸ درصد از کاربران، سازمان‌هایی را مورد توجه قرار می‌دهند که محتوای اختصاصی و در جهت بهبود روابط خود و کاربرانشان تولید می‌کنند، و به همین میزان هم مدیران بازاریابی معتقدند که بازاریابی محتوا، بازاریابی آینده است. در هفته، چه تعداد پست باید در بلاگ خود منتشر کنید؟ با یک پست در هفته شروع کنید، آن هم در مواقعی که وقت و تمرکز کافی برای نوشتن دارید؛ به مرور این میزان را به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده افزایش دهید.

بخشی از جامعه باشید

اگر یک برنامه آشپزی دارید، سعی کنید بخشی از جامعه آشپزی منطقه خود باشید، بخشی از یک گروه که با هدف اشتراک اطلاعات و تجربیات خود در زمینه آشپزی گرد هم آمده اند. به لطف شبکه‌های اجتماعی، می‌توان دقیقا تعیین کرد که مخاطبان شما کجا هستند، پس به آن‌ها بپیوندید و در امور مختلف با آن‌ها تعامل کنید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید، اما به هیچ وجه از آن دسته افراد نباشید که به یک شبکه اجتماعی می‌پیوندند، پیامشان با این عنوان که “اپلیکیشن من کولاک می‌کند” را می‌گذارند و سریعا محل را ترک می‌کنند. اگر در زمینه فعالیت خود مشتاق هستید، پس با گذراندن زمان با کسانی که این اشتیاق را به اشتراک می‌گذارند نباید مشکلی داشته باشید.

توضیحات اپ استورها را جدی بگیرید

توضیحات اپلیکیشن برای اپ استورها، یکی از مهم‌ترین عناصر تبلیغات است، در این رابطه، اولین جمله بسیار حیاتی است و بیشترین تمرکز و توجه را می‌طلبد. دقیقا مشابه تیتر اصلی روزنامه که شما را به خواندن آن ترغیب می‌کند، جمله اول توضیحات اپلیکیشن نیز بایستی همین طور جذاب و خیره کننده باشد. به طور مثال، جمله آغازین اپ بسیار معروف Angry Birds (پرندگان خشمگین) اینگونه است: ” بقای پرندگان خشمگین در معرض خطر است “. اینگونه مخاطب را به خواندن ادامه توضیحات علاقه‌مند می‌کند. حال تصور کنید جمله اینگونه بود: ” پرندگان خشمگین یک بازی است که در آن بازیکن… ” چقدر خسته کننده و حوصله سر بر.

اسکرین شات‌هایی که در اپ استورها منتشر می‌کنید هم به اندازه توضیحات اپ اهمیت دارند. انسان‌ها موجوداتی بصری هستند؛ و در بسیاری از موارد این اسکرین شات‌ها هستند که با ایجاد تمایز، کاربر را مجاب به دانلود اپلیکیشن می‌نمایند. عجله نکنید، بهترین اسکرین شات را انتخاب کنید و تا زمانی که به بهترین نتیجه نرسیده‌اید، آن‌ها را تغییر دهید. (“انتخاب بهترین اسکرین شات برای انتشار در مارکت‌ها” را بخوانید)

کمپین تبلیغات ایمیلی راه بیندازید

به مشترکین ایمیل خود اجازه دهید در مورد اپلیکیشن بدانند. اگر مشترک ایمیل ندارید، دنبالش بگردید و چند نفر را دست و پا کنید. چطور؟ خیلی ساده است، از طریق بلاگ. دقیقا مانند توضیحات اپ، عنوان ایمیل بسیار مهم است. ۶۴ درصد افراد، ایمیل را براساس عنوان آن باز می‌کنند. چه زمانی باید شروع به ارسال آن ها نمایید؟ براساس تحقیقات برای کشورهای خارجی، دوشنبه و برای ایران، یکشنبه بهترین زمان برای ارسال این ایمیل‌ها می‌باشد.

سعی کنید از تجربه افراد حرفه‌ای در زمینه نوشتن و دیزاین کمپین‌های ایمیلی خود استفاده کنید چرا که در ابتدا احتمالا نمی‌دانید چه بنویسید و از چه دیزاینی استفاده کنید. در ایمیل‌های ارسالی ، نقاط مثبت و متمایز خود را پر رنگ کنید و استفاده از دکمه فراخوانی (call to action) را هرگز فراموش نکنید. طبیعتا، لازم است توجه داشته باشید که ایمیل ارسالی به خوبی و با حفظ چارچوبی که برای آن تعیین کرده‌اید، در تلفن‌های همراه هم قابل رویت باشد، چرا که ۶۵ درصد از ایمیل‌های بازاریابی بر روی آن‌ها باز می‌شود.

اپلیکیشن خود را رایگان کنید

اگر اپلیکیشن‌تان رایگان نیست، آن را برای یک مدت خاص رایگان کنید؛ چرا که افراد اپلیکیشن‌های رایگان را دوست دارند. براساس گزارش موسسه گارنتر، ۹۲ درصد از اپلیکیشن‌های دانلود شده، رایگان بوده‌اند و انتظار می‌رود که این روند در آینده هم به همین منوال ادامه یابد.

 

حتما با قمست دوم این مطلب که در آینده بر روی بلاگ پازلی منتشر خواهد شد، همراه باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *