تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z

تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

بعد از گذر از مرحله ساخت اپ، یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی شما، تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن است. داشتن استراتژی و برنامه در این زمینه، می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت اپلیکیشن شما باشد. پس اگر به تازگی اپلیکیشنی را ساخته‌اید و یا قصد ارتقا اپلیکیشن آماده منتشر شده خود و افزایش دانلود آن را دارید،این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

۲۵ راه برای تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن

در این بخش 25 راه که به شما کمک می کند اپلیکیشنی که ساخته اید را به صورت موثر تبلیغ کنید معرفی نموده ایم.

۱. برای مخاطبان هدف تبلیغ کنید

امروزه تعداد کانال‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغات استفاده کنید بسیار زیاد است، به طوری که نیازی به سرمایه زیاد برای رساندن صدای خود به مخاطب ندارید. فیسبوک، که از رایج‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست، سازندگان اپلیکیشن‌های موبایل مانند اپلیکیشن بیمه را قادر می‌سازد تا اپلیکیشن خود را تبلیغ کنند. دستورالعمل ساخت تبلیغ هم آنقدر ساده است که به شما اجازه می‌دهد براحتی خودتان کمپین تبلیغاتی‌تان را بسازید. تحقیقی که اخیرا صورت گرفته است، نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از کاربران به تبلیغات موبایلی توجه می‌کنند و ۲۹ درصد نیز به آن واکنش نشان می‌دهند؛ همین موضوع اثبات می‌کند که هدف قرار دادن دستگاه‌های تلفن همراه مسیر درستی برای تبلیغات است.

۲. بلاگ داشته باشید

امروزه بازاریابی محتوا یکی مهم‌ترین روش‌های تبلیغات است؛ همچنین باعث رشد بازدید اپلیکیشن می‌شود. ۷۸ درصد از کاربران، سازمان‌هایی را مورد توجه قرار می‌دهند که محتوای اختصاصی و در جهت بهبود روابط خود و کاربرانشان تولید می‌کنند، و به همین میزان هم مدیران بازاریابی معتقدند که بازاریابی محتوا، بازاریابی آینده است. در هفته، چه تعداد پست باید در بلاگ خود منتشر کنید؟ با یک پست در هفته شروع کنید، آن هم در مواقعی که وقت و تمرکز کافی برای نوشتن دارید؛ به مرور این میزان را به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده افزایش دهید.

۳. بخشی از جامعه باشید

اگر یک برنامه آشپزی دارید، سعی کنید بخشی از جامعه آشپزی منطقه خود باشید، بخشی از یک گروه که با هدف اشتراک اطلاعات و تجربیات خود در زمینه آشپزی گرد هم آمده و یک اپلیکیشن آموزشی در این حوزه ارائه داده اند. به لطف شبکه‌های اجتماعی، می‌توان دقیقا تعیین کرد که مخاطبان شما کجا هستند، پس به آن‌ها بپیوندید و در امور مختلف با آن‌ها تعامل کنید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید، اما به هیچ وجه از آن دسته افراد نباشید که به یک شبکه اجتماعی می‌پیوندند، پیامشان با این عنوان که “اپلیکیشن من کولاک می‌کند” را می‌گذارند و سریعا محل را ترک می‌کنند. اگر در زمینه فعالیت خود مشتاق هستید، پس با گذراندن زمان با کسانی که این اشتیاق را به اشتراک می‌گذارند نباید مشکلی داشته باشید.

۴. توضیحات اپ استورها را جدی بگیرید

توضیحات یک اپلیکیشن مانند اپلیکیشن حمل و نقل برای اپ استورها، یکی از مهم‌ترین عناصر تبلیغات است، در این رابطه، اولین جمله بسیار حیاتی است و بیشترین تمرکز و توجه را می‌طلبد. دقیقا مشابه تیتر اصلی روزنامه که شما را به خواندن آن ترغیب می‌کند، جمله اول توضیحات اپلیکیشن نیز بایستی همین طور جذاب و خیره کننده باشد. به طور مثال، جمله آغازین اپ بسیار معروف Angry Birds (پرندگان خشمگین) اینگونه است: ” بقای پرندگان خشمگین در معرض خطر است “. اینگونه مخاطب را به خواندن ادامه توضیحات علاقه‌مند می‌کند. حال تصور کنید جمله اینگونه بود: ” پرندگان خشمگین یک بازی است که در آن بازیکن… ” چقدر خسته کننده و حوصله سر بر.

اسکرین شات‌هایی که در اپ استورها منتشر می‌کنید هم به اندازه توضیحات اپ اهمیت دارند. انسان‌ها موجوداتی بصری هستند؛ و در بسیاری از موارد این اسکرین شات‌ها هستند که با ایجاد تمایز، کاربر را مجاب به دانلود اپلیکیشن می‌نمایند. عجله نکنید، بهترین اسکرین شات را انتخاب کنید و تا زمانی که به بهترین نتیجه نرسیده‌اید، آن‌ها را تغییر دهید. (“انتخاب بهترین اسکرین شات برای انتشار در مارکت‌ها” را بخوانید)

چگونه اپلیکیشن خود را بفروشیم

۵. کمپین تبلیغات ایمیلی راه بیندازید

به مشترکین ایمیل خود اجازه دهید در مورد اپلیکیشن بدانند. اگر مشترک ایمیل ندارید، دنبالش بگردید و چند نفر را دست و پا کنید. چطور؟ خیلی ساده است، از طریق بلاگ. دقیقا مانند توضیحات اپ، عنوان ایمیل بسیار مهم است. ۶۴ درصد افراد، ایمیل را براساس عنوان آن باز می‌کنند. چه زمانی باید شروع به ارسال آن ها نمایید؟ براساس تحقیقات برای کشورهای خارجی، دوشنبه و برای ایران، یکشنبه بهترین زمان برای ارسال این ایمیل‌ها می‌باشد.

سعی کنید از تجربه افراد حرفه‌ای در زمینه نوشتن و دیزاین کمپین‌های ایمیلی خود استفاده کنید چرا که در ابتدا احتمالا نمی‌دانید چه بنویسید و از چه دیزاینی استفاده کنید. در ایمیل‌های ارسالی ، نقاط مثبت و متمایز خود را پر رنگ کنید و استفاده از دکمه فراخوانی (call to action) را هرگز فراموش نکنید. طبیعتا، لازم است توجه داشته باشید که ایمیل ارسالی به خوبی و با حفظ چارچوبی که برای آن تعیین کرده‌اید، در تلفن‌های همراه هم قابل رویت باشد، چرا که ۶۵ درصد از ایمیل‌های بازاریابی بر روی آن‌ها باز می‌شود.

۶. اپلیکیشن خود را رایگان کنید

اگر اپلیکیشن‌تان رایگان نیست، فارغ از هزینه ساخت اپلیکیشن؛ آن را برای یک مدت خاص رایگان کنید؛ چرا که افراد اپلیکیشن‌های رایگان را دوست دارند. براساس گزارش موسسه گارنتر، ۹۲ درصد از اپلیکیشن‌های دانلود شده، رایگان بوده‌اند و انتظار می‌رود که این روند در آینده هم به همین منوال ادامه یابد.

۷. نقد و بررسی دریافت کنید

وقتی صحبت از تبلیغات و ارتقا اپلیکیشن باشد، نقد و بررسی یکی از دیگر از عناصر کلیدی است. سعی کنید از چند کاربر خود نقد و بررسی دریافت کنید. می‌توانید کاربران را از طریق اپلیکیشن به نوشتن نقد و بررسی در مورد آن دعوت کنید. اگر یک اپلیکیشن در زمینه خودرو دارید، با مجلات و نشریات و همچنین بلاگرهای مرتبط با این حوزه در ارتباط باشید و اپ خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. چرا که این افراد در زمینه کاری خود حرفه‌ای بوده و در بین عموم افراد علاقه‌مند، دارای وجهه هستند.

نظر یا نقد و بررسی در اپ استورها می تواند جنبه‌ای منفی از اپ شما را بازگو کرده باشد، یا یک اشکال فنی را متذکر شده باشد؛ لذا دقت کنید که تمامی اشکالات فنی اپ خود را به دقت بررسی کرده و آن‌ها را رفع کنید و نسبت به همه کاربرانی که در مورد اپ شما نظر داده یا از آن انتقاد کرده‌اند متواضع و صبور بوده و حتی سعی کنید به خاطر این کار از آن‌ها تقدیر کنید.

۸. نقاط قوت خود را پر رنگ کنید

بهترین ویژگی‌های اپلیکیشن خود را برجسته کنید، مطمئنا این کار در میزان فروش اپ تاثیرگذار خواهد بود. اگر وبسایت دارید، این ویژگی‌ها را در آن تبلیغ نمایید، در توضیحات اپلیکیشن، در شبکه های اجتماعی‌تان و در تمام محتواهای تبلیغاتی خود آن‌ها را به کاربر معرفی کنید و بر آن‌ها تاکید داشته باشید.

برای مثال، اپلیکیشن Instapaper خود را اینگونه شرح می‌دهد: ” Instapaper ساده‌ترین راه برای ذخیره و نگهداری مقالات برای خواندن است “. کلمه کلیدی در اینجا “ساده‌ترین” است که بر آن تاکید ویژه‌ای شده است.

۹. آیکون جذاب طراحی کنید

گاهی اوقات آیکون اپلیکیشن هم می‌تواند در جذب کاربر برای دانلود و استفاده از اپلیکیشن موثر باشد. قبلا در مقالاتی با عنوان‌های ” ۵ فوت کوزه گری در طراحی آیکون اپلیکیشن” و همچنین ” شش توصیه برای طراحی بهتر آیکون اپلیکیشن” به تفصیل به موضوع طراحی آیکون اپلیکیشن پرداخته‌ایم که توصیه می‌کنم حتما آن‌ها را نیز مطالعه نمایید. اما به طور کلی پرهیز از جزئیات اضافی در آیکون و تلاش بر سادگی آن، نکته‌ای است که باید همواره به آن توجه داشته باشید. دقت کنید، این بدان معنا نیست که سادگی صرف یک الزام است بلکه گاهی اوقات ممکن است یک سایه یا یک رنگ‌بندی خاص به زیبایی آیکون کمک کند. از قراردادن متن در آن خودداری کنید، اجازه بدهید تصویر کار خودش را بکند. سعی کنید آیکون منتقل کننده این پیام باشد که اپ چیست و قرار است چه کاری انجام دهد.

۱۰. اپلیکیشن خود را جدی بگیرید

در مورد اپلیکیشن خود کاملا جدی باشید، باید به آن به چشم یک شغل نگاه کنید. ۱۰۰ درصد خود را برای آن اختصاص داده و یک کار حرفه‌ای انجام دهید. شاید بگویید، عقل سلیم همین را حکم می‌کند اما دقت داشته باشید، اکثر افراد اپلیکیشن را در اوقات فراغت خود می‌سازند و وقت زیادی هم به آن اختصاص نمی‌دهند چرا که عموما به شدت درگیر شغل اصلی خود هستند. به همین دلیل بهتر است، اپ خود را در حوزه‌ای که به صورت روزمره با آن درگیر هستید، راه اندازی و حفظ نمایید، به ویژه اگر اپلیکیشن جزو اولویت‌های اصلی شما نیست.

۱۱. آگاهی کسب کنید

جامعه و مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. قبل از راه اندازی یک اپلیکیشن تلاش کنید تا به طور کامل افراد درگیر با آن و همچنین دخیل در آن را بشناسید. به همین دلیل است که می‌گوییم حتی قبل از اینکه اپلیکیشن‌تان ساخته و منتشر شود، بهتر است بخشی از جامعه هدف خود بوده و با آن‌ها در تعامل باشید.

۱۲. لینک دانلود اپ را در دسترس قرار دهید

در کلیه مراحل تبلیغات خود از جمله شبکه‌های اجتماعی، وبسایت، ایمیل و حتی کارت ویزیت، لینک دانلود اپ خود را ذکر کنید. کاربر بایستی بدون هیچ دردسری و به ساده‌ترین شکل ممکن بتواند اپ را دانلود نماید. این موضوعی است که متخصصان تبلیغات اپلیکیشن‌های موبایل درباره آن متفق القول هستند و بر آن تاکید دارند. شاید بتوان گفت هیچ چیز مانند اشتراک زیاد لینک اپ در همه عناصر تبلیغاتی نیست.

۱۳. به احساس کاربر توجه داشته باشید

از بعضی کاربران بخواهید احساسشان را در مورد شما و کارتان بنویسند. دنبال کسی بگردید که در شبکه های اجتماعی دنبال کننده‌های زیادی دارد و از نفوذ بالایی برخوردار است یا شخصی که در حوزه کاری شما حرفه‌ای بوده و اصطلاحا حرفش خریدار دارد. نیازی نیست تعداد زیادی از این افراد را دور خود جمع کنید، چند نفر از آن‌ها هم می‌توانند برای افزودن به اعتبار اپلیکیشن شما کافی باشند. توصیفات و تجربیات کار با اپلیکیشن خود را جایی قرار دهید که توسط مشتری قابل مشاهده باشد، آن‌ها را در هزارتوی اپ پنهان نکنید، بگذارید مشتری به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. اگر شخص خاص و مشهوری مشتری اپلیکیشن شماست، آن را به اطلاع سایر کاربران برسانید، شاید ذکر کردن این مورد در توضیحات هم فکر بدی نباشد.

۱۴. منحصر به فرد باشید

شاید میلیون‌ها نفر همان کار شما را انجام می‌دهند، اما خود را از بین این میلیون‌ها نفر بیرون بکشید و متفاوت باشید، مهم نیست اپلیکیشن‌تان چقدر معمولی و ساده است. می‌توانید بهترین و جذاب‌ترین آیکون در بین کل اپلیکیشن‌های موجود را داشته باشید، می‌توانید بهترین و جالب‌ترین توضیحات اپلیکیشن در بین اپ‌های موجود در اپ استورها را داشته باشید، یا بهترین ارتباط با مشتری را .

۱۵. ویدئو بسازید

شاید ساخت ویدئو برای اپلیکیشن، فرصتی باشد تا کار خود را نسبت به سایرین متمایز کنید. از طریق ویدئو می‌توانید پیام و هدف خود را با تاثیرگذاری بیشتری به مخاطب برسانید. به عنوان مثال، آماری از افرادی که با یک مشکل درگیر هستند و اپ شما آن را حل می‌کند ارائه کنید. سعی کنید ویدئویتان از دو دقیقه بیشتر نباشد، این میزان، زمان بسیار خوبی برای “طرح مشکل، ارائه راه حل، بیان ویژگی‌های اصلی اپ و مزایایی که کاربران با استفاده از اپلیکیشن شما از آن برخوردار می‌شوند”، می‌باشد. پازلی(شرکت طراحی اپلیکیشن) در این مورد هم کار شما را با ساخت ویدئوهای جذاب و دیدنی بسیار راحت کرده است.

چگونه نرم افزار خود را بفروشیم

۱۶. وبسایت بسازید

وقتی زمان انتشار اپلیکیشن فرا می‌رسد، همانطور که قبلا گفتیم، وجود یک صفحه فرود بسیار موثر است، یک صفحه فرود یا یک وبسایت که ویدئو، لینک دانلود اپ و تمامی اطلاعات مورد نیاز کاربر در آن قرار داشته باشد. این اطلاعات را طبیعتا نمی‌توانید در صفحه اصلی اپلیکیشن قرار دهید چرا که اصل بر حفظ سادگی آن است، پس وبسایت می‌تواند بهترین گزینه باشد. نگاهی به چند اپلیکیشن که دارای وبسایت هم می‌باشند و بررسی نحوه عملکرد آن‌ها می‌تواند در این زمینه الهام‌بخش شما باشد. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که وبسایت حتما بایستی واکنش‌گرا (mobile friendly) باشد.

۱۷. از یوتیوب غافل نشوید

به طور کامل از پتانسیل یوتیوب و آپارات استفاده کنید. ویدئوهایتان را در این وبسایت‌ها قرار دهید، این کار در رسیدن به مخاطبان هدف کمک شایانی می‌کند. این ویدئوها در معرض دید کاربران بسیار زیادی که عمده آن‌ها در رنج سنی ۱۸ تا ۳۴ هستند، قرار می‌گیرد. داشتن کانال در یوتیوب و آپارات در رسیدن به اهداف تبلیغاتی‌تان بسیار موثر خواهد بود. تولید ویدئوهایی با عنوان ” چگونه …. ؟” می‌توانید ایده خوبی باشد، به عنوان مثال اگر اپلیکیشنتان در زمینه باغبانی است، ویدئویی با عنوان ” چگونه گیاه شمعدانی را تکثیر کنیم؟ ” می‌تواند مخاطبان زیادی را برایتان به ارمغان بیاورد.

۱۸. اجازه ندهید اپلیکیشن‌تان به زامبی تبدیل شود

سخت کار کنید و اجازه ندهید اپلیکیشن‌تان به یک ابزار زنده ولی بی‌فایده و فراموش شده تبدیل شود. برای اپ خود، استراتژی تبلیغاتی بچنید و به تک تک موارد آن پایبند باشید و تمام توان خود را در این راه به کار بگیرید.

۱۹. صفحه فرود بسازید

یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید اطلاعات کافی از امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن و همچنین لینک دانلود و به طور کلی هر چیزی که مد نظرتان است و برای جلب نظر کاربر مناسب است را در آن بگنجانید، صفحه فرود می‌باشد. ویژگی‌های اصلی اپ را برجسته نمایید، از یک روش روشن و شفاف و در حین حال جذاب برای بیان مزایای آن استفاده کنید، از انیمیشن و یا ویدئو برای توضیح نحوه کار و کاربرد اپلیکیشن بهره ببرید. دقت داشته باشید که موبایل وبسایت‌ها نباید به وسیله اطلاعات و محتوا، بیش از حد شلوغ و پر از ازدحام شوند. امروزه بخش اعظم ترافیک وب مربوط به تلفن‌های هوشمند است و لذا توجه به این نکته می‌تواند گام بزرگی در جهت موفقیت اپلیکیشن شما باشد. اما جالب است بدانید، پازلی با طراحی صفحات فرود جذاب و کاربردی به فراخور موضوع فعالیت هر نوع اپلیکیشن، نگرانی شما را در این زمینه برطرف می‌نماید.

۲۰. خبرنامه را مد نظر داشته باشید

اگر از قبل برای خبرنامه برنامه‌ای نداشته‌اید، اکنون وقت آن است که خبرنامه خود را راه اندازی کنید. می‌توانید از آن برای فراهم کردن محتوای مفید و کاربردی برای مخاطبان فعلی و آینده خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید موجودیت و فعالیت خود را به شیوه‌های جذاب به کاربران خود یادآوری کنید. خبرنامه که خود یک روش برای تبلیغ است، می‌تواند برای مواردی همچون اعلام ویژگی‌ها، محتوای تازه، معاملات و فعالیت‌های جدید و خبرهای دیگر استفاده شود. یکی از بهترین ابزارهای خبرنامه، Mailchimp است که می‌تواند آمار دقیقی از میزان موفقیت خبرنامه ارسالی در اختیار شما قرار دهد. علاوه براین، این ابزار، شما را قادر می‌سازد تا تست A/B انجام دهید. با توجه به اینکه کاربران، خبرنامه را براساس عنوان آن باز می‌کنند، سعی کنید از یک عنوان متفاوت و جذاب استفاده کنید.

۲۱. بهینه سازی را فراموش نکنید

حتما شنیده‌اید که وبسایت‌‌ها را بهینه‌سازی می‌کنید، اما آیا اپلیکیشن‌ها هم نیاز به بهینه‌سازی دارند؟ مسلما جواب مثبت است. شما می‌توانید اپلیکیشن خود را برای اپ استورها بهینه سازی کنید. بهینه سازی برای اپ استور (ASO)، به دیده شدن اپلیکیشن کمک کرده و آن را بهبود و افزایش می‌دهد، از این رو تعداد دانلود را نیز افزایش می‌دهد.

براساس بررسی‌های انجام شده، اغلب اپلیکیشن‌ها به موجب جستجو در اپ استورها، کشف و نصب می‌شوند؛ متخصصان این حوزه توصیه می‌کنند، نام اپ به دقت انتخاب شود تا در راستای جستجو باشد و به بازدید اپ کمک کند. برای مثال، اگر هدف شما داشتن یک اپ در حوزه شعر و شاعری است پس سعی کنید از کلمه شعر در عنوان اپ استفاده کنید. کلمات کلیدی را به دقت انتخاب کنید و تمامی وقتی که ممکن است را به نگارش توضیحات اختصاص دهید.

۲۲. با مطبوعات در ارتباط باشید

وقتی زمان انتشار اپلیکیشن فرا می‌رسد، احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که خبر انتشار آن را برای هر تعداد ممکن سایت نقد و بررسی اپلیکیشن‌های موبایل ارسال کنید. از یک سو، این کار فکر بدی نیست از آنجایی که هر تبلیغی در نوع خود خوب است، اما بهتر آن است که این کار را در مورد مخاطبین هدف خود انجام دهید. طبیعتا هر کسی علاقه دارد که آگهی‌اش در معتبرین سایت‌ها قرار بگیرد اما اگر اپلیکیشن شما در حوزه آشپزی است، رسانه‌ای را برای انتشار خبر خود انتخاب کنید که موضوعات مرتبط با آن را پوشش می‌دهد.

۲۳. پرسش و پاسخ ترتیب دهید

اگر برای مثال، اپلیکیشن شما در مورد نجوم است، می‌توانید یک بار در ماه، پرسش و پاسخی با همین موضوع و با یک هشتگ خاص در توئیتر به راه بندازید. خود را در جایگاه یک فرد حرفه‌ای قرار دهید تا موجودیت اپلیکیشن خود را به کاربر یادآوری کنید. در صورتی که پرسش و پاسخی را ترتیب دادید، حتما مهمترین سوالات را به همراه پاسخ کامل آن به عنوان یک پست در وبلاگ خود منتشر کنید یا به صورت یک اینفوگرافیک کاربردی درآورید؛ این خود یک حرکت تبلیغاتی و موثر خواهدبود.

۲۴. از کاربران بخواهید، اپلیکیشن شما را رتبه بندی کنند

اگر کاربرانتان هنوز این کار را نکرده‌اند، به آن ها یادآوری کنید. سایر کاربران با استفاده از این رتبه بندی‌ها، تصمیم به دانلود یا عدم دانلود اپلیکیشن شما خواهند گرفت. مشخص است که رتبه بهتر اپلیکیشن، دانلود بیشتر را به همراه خواهد داشت، اما گاهی ممکن است رتبه پایینی را دریافت کنید، در این صورت بایستی کاربران وفادار خود را بشناسید و از آن‌ها بخواهید تا در این رتبه بندی شرکت کنند، این کار به شما کمک میکند تا رتبه اپلیکیشن خود را بهبود دهید.

۲۵. در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

در موضوع حضور در شبکه‌های اجتماعی، در آن‌هایی فعالیت کنید که شما را به مخاطب هدفتان نزدیک کرده و ارتباطتان را با کاربران حفظ کند. یک اشتباه رایج این است که حتما بایستی در همه شبکه‌های اجتماعی حضور داشت، اگر به عنوان مثال مخاطبان هدف شما در پینترست یا توئیتر حضور ندارند، فعالیت شما در آن‌ها، عملا اتلاف وقت و انرژی است.

در ادامه مقاله به مهمترین بخش از طراحی اپلیکیشن می رسیم و قرار است بطور کامل به این سوال که “چگونه اپلیکیشن اندرویدی ساخته شده را بفروشیم؟” پاسخ دهیم، پس لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید

چگونه نرم افزار خود را بفروشیم

قبل از اینکه بتوانید برنامه خود را بفروشید، بایستی موارد زیر را بررسی کنید.

.1ابتدا باید تعیین کنید که آیا می خواهید برنامه خود را به صورت خام ارائه دهید یا خیر.

اصطلاح «برنامه خام» به فروش امتیاز برنامه بدون هیچ گونه بازاریابی یا معرفی قبلی اشاره دارد. از طرف دیگر، ممکن است بخواهید بعد از رونمایی برنامه ، جذب کاربران و نشان دادن قابلیت های آن، اقدام به فروش کنید. طبیعتاً هزینه در شرایط مختلف متفاوت خواهد بود. از آنجایی که چشم انداز موفقیت برنامه خام نامشخص است، معمولاً با پول کمتری خریداری می شود. به طور کلی، باید تلاش بیشتری برای بازاریابی این نوع برنامه ها انجام شود. با این حال، نه تنها برنامه هایی که به اصطلاح امتحان خود را پشت سر گذاشته اند، به تلاش کمتری برای فروش نیاز دارند، بلکه در مواقعی خود مشتری به دنبال خرید این برنامه ها خواهند بود.

2. بخاطر داشته باشید که برنامه خود را دسته بندی کنید تا فروش موفقی داشته باشید.

 به این معنی که اگر اپلیکیشن موبایل شما در دسته برنامه های درج آگهی قرار می گیرد، آن را در آن قسمت فروشگاه اپلیکیشن قرار دهید و همین کار را برای موارد مشابه نیز انجام دهید.

3. تبلیغات همیشه مهم است:

نه فقط برای پاسخ به این سوال، ” چگونه اپلیکیشن اندرویدی ساخته شده خود را بفروشیم ؟” در عوض، بازاریابی برای فروش هر نوع محصولی لازم است. این روزها تبلیغات فقط در تلویزیون و روزنامه ها نیست. در عوض، تبلیغات آنلاین و استفاده از برنامه هایی مانند اینستاگرام و واتس اپ بسیار مفیدتر و مهم تر است. این کار کمک زیادی به جذب افراد به اپلیکیشن موبایل شما و افزایش محبوبیت و هزینه آن می کند.

4. قابلیت جدید:

ما باید بتوانیم قابلیت های جدیدی را که برنامه ما می تواند ارائه دهد به نمایش بگذاریم.

5. رقابت شدید:

برنامه های محبوب موبایل باید قابل مقایسه و رقابت با برنامه ما باشند. به منظور رقابت و فروش

6. نرم افزار باید برای فروش در اپ استور های مطرح مانند: بازار و گوگل پلی قابل دسترسی باشد.

یکی از مهم ترین و ضروری ترین موارد مهم این است که چگونه اپلیکیشن اندرویدی ساخته شده خود را بفروشیم؟

استراتژی فروش نرم افزار

بسیاری از ما فوراً به این فکر می کنیم که در اینترنت برای آنچه باید بخریم جستجو کنیم یا درباره کالاهایی که می خواهیم بخریم اطلاعات بیشتری کسب کنیم. این در حالی است که طی چند سال گذشته نرم افزارها و اپلیکیشن های تولیدی هر روز نقش پر رنگ تری را ایفا کرده اند. همه ما حاضریم برای نرم افزارها یا برنامه هایی که اطلاعات لازم و مناسب را همراه با چیزهایی که می خواهیم بخریم در اختیار ما قرار دهند، هزینه ماهانه یا سالانه بپردازیم. حالا بیایید به چند استراتژی برای فروش اپلیکیشن ها و نرم افزارها نگاه کنیم.

خود را به جای مشتری بگذارید و نرم افزار خود را تست کنید تا مشخص شود اگر شما جای مشتری بودید باز هم آن را می خریدید یکی از تاکتیک های مورد استفاده در فروش نرم افزار است.

اگر پاسخ شما مثبت است، ادامه دهید و از چند نفر دیگر بپرسید و اجازه دهید خانواده تان قبل از تصمیم به فروش نرم افزار چندین بار آن را امتحان کنند تا مطمئن شوند همه آن را تأیید می کنند. یا در غیر این صورت برای اطمینان از دریافت بهترین پاسخ ها، بهتر است قبل از توزیع برنامه بین افرادی که به آن علاقه دارند یا به آن نیاز دارند، جامعه هدف خود را شناسایی کنید.

رفع مشکلات نرم افزار

اگر پاسخ شما به تست نرم افزار منفی بود، بهتر است دوباره برنامه را بررسی کنید و مشکلی را که مانع از خرید آن شد، شناسایی کنید. پس از رفع مشکل، دوباره تست کنید.

اطمینان از اینکه برنامه ای که ایجاد می کنید برای استفاده آسان یا کاربر پسند است، استراتژی دیگری برای فروش نرم افزار است. اگر نحوه استفاده از نرم افزار شما مشخص نباشد یا چیزی از آن کم باشد، کاربر تمایل کمتری به ادامه استفاده از نرم افزار شما خواهد داشت.

بازاریابی اپلیکیشن و فروش

می توانید فرض کنید که طراحی اپلیکیشن با قابلیت بازاریابی و فروش یکی از استراتژی های فروش نرم افزار است. با این حال، باید بگوییم که هیچ برنامه ای نمی تواند این کار را انجام دهد. اما چرا؟ زیرا فروش نرم افزار یا هر نوع محصول یا خدمات دیگری مستلزم تفکر و تخصص عملی است. مراقب باشید که بتوانید به صورت آنلاین، دیجیتالی یا از طریق روش های سنتی بازاریابی کنید. لازم است بررسی شود که هیچ نرم افزار یا برنامه ای نباید برای کار بازاریابی و فروش استفاده شود.

برای پاسخ به سوال چگونه اپلیکیشن را بفروشم باید بدانید که:

  • برای شناسایی و حل کامل این مسائل، بهتر است محصول خود را بررسی کرده و در مراحل اولیه بین تعداد کمی از مشتریان توزیع کنید. در مرحله بعد، بیایید در مورد استراتژی های فروش نرم افزار بحث کنیم.
  • ابتدا جامعه هدف خود را انتخاب کنید: کاربر مورد نظر این برنامه را بشناسید. آیا مراحل فروش نرم افزار ذکر شده است؟ آن را از بازار هدف نرم افزار تهیه کنید.
  • سعی کنید با بازاریابی دیجیتال با ایجاد یک وب سایت برای خود و فهرست کردن تمام ویژگی ها و مزایای آن شروع کنید.
  • به یاد داشته باشید که از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. هر پست باید بازار هدف و مزایای خود را برجسته کند.
  • بازاریابی تلفنی و حضوری؟ را فراموش نکنید.
  • از تکنیک هایی استفاده کنید که برای شما جذاب است.
  • در جشنواره ها و نمایشگاه هایی که مربوط به شما هستند شرکت کنید.
  • اگر می توانید به تعداد زیادی از مشتریان خود نصب رایگان این برنامه را بدهید.
  • یک استراتژی فروش بسازید. اگر می توانید سعی کنید از نرم افزار CRM استفاده کنید. مدیریت ارتباط با مشتریان
  • اگر توانایی مالی دارید، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و همچنین تبلیغات بنری شهرداری را اجرا کنید.

نرم افزار بازاریابی

از آنجایی که نرم افزاری برای بازاریابی وجود ندارد، همانطور که در پاراگراف های قبل بیان کردیم، باید از تکنیک های فروش نرم افزار استفاده کنید. با این حال، اگر می خواهید با موفقیت بفروشید، مشتریان خود را طبقه بندی کنید و بدانید چه زمانی و چه نوع مشتری مورد نیاز است، ارتباط برقرار کنید، ترجیحاً از نرم افزار CRM استفاده کنید که اطلاعات شما را ردیابی می کند. این برنامه ها تماس ها را ردیابی می کنند، اطلاعات مشتری را ضبط می کنند و مجموعه ای از فعالیت های اضافی را انجام می دهند که معمولاً روی کاغذ می نویسید. داشتن یک CRM یا این نرم افزار می تواند به شما کمک کند تا بازار هدف خود را بهتر بشناسید و لیستی از مشتریان بالقوه را تهیه کنید.

ویژگی های نرم افزار های بازاریابی:

  • وارد کردن مشتریان در نرم افزار
  • به منظور مدیریت روابط با مشتری، در صورت لزوم اطلاعات مشتری شرکت را نمایش دهید.
  • تشریح پیشنهادات شرکت های رقیب، از جمله هزینه ها و محصولات آنها
  • مدیریت قرارداد برای بازاریابی و فروش
  • توضیحی در مورد استراتژی های بازاریابی مختلف
  • مشخص کردن بازارهای مورد نظر
  • برنامه ریزی جلسات با سایر مشاغل یا افراد و اطلاع رسانی به آنها از زمان برنامه ریزی شده
  • فرمت های مختلف برای گزارش عملکرد
  • از این برنامه ها برای ارسال پیامک استفاده کنید

شما می توانید نرم افزار خود را با استفاده از انواع استراتژی های بازاریابی تبلیغ کنید. شما می توانید با ترکیب روش های سنتی و دیجیتال، مانند روش آنلاین و روش سنتی، رویکردهای بازاریابی و فروش نرم افزار را افزایش دهید.

روش سنتی

می توانید بازاری را که می خواهید این نرم افزار را به آن بفروشید شناسایی کنید، مستقیماً به سراغ آنها بروید و برنامه را به آنها ارائه دهید. اطلاع رسانی به مشتریان از برنامه و مزایای آن به صورت تلفنی یا حضوری یکی از راهکارهای فروش نرم افزار می باشد. بهتر است در مورد مزایای این برنامه نسبت به نسخه های قبلی و مشکلات حل آن به صورت حضوری یا تلفنی صحبت کنید.

برای شرکت در نمایشگاه های مرتبط با نرم افزار تلاش کنید. اگر موضوع فناوری است، برای مثال،  در نمایشگاه نرم افزار الکامپ شرکت کنید.

روش آنلاین:

 ایجاد یک وب سایت برای برنامه شما و گنجاندن تمام قابلیت های آن یکی از بهترین راه های بازاریابی آن برای مشتریان بالقوه است. ترجیحاً تلاش بیشتری برای سئو و بهینه سازی سایت انجام شود تا در صفحات اول گوگل ظاهر شود و فروش را افزایش دهد.

سایت های شبکه های اجتماعی ابزارهای اضافی بازاریابی اینترنتی هستند. صفحه خود را با تنظیم یک نمایه حرفه ای در سایت های رسانه های اجتماعی محبوب، شناخته شده کنید. سپس روی این پلتفرم ها کار کنید، دستورالعمل های مربوطه را رعایت کنید و نرم افزار را به این ترتیب بازاریابی کنید.

چگونه اپلیکیشن خود را بفروشیم

چگونه اپلیکیشن را بفروشم؟

برای فروش انواع اپلیکیشن خود باید بدانید که:

حتما ابتدا مشکلات نرم افزار خود را بررسی کنید. برای جلوگیری از نارضایتی چند نسخه از برنامه باید به این منظور برای مشتریان مختلف ارسال شود؟ کاربران مختلف نرم افزار را بشناسید و قبل از توزیع مقدار قابل توجهی از نرم افزار به این مسائل رسیدگی کنید.

وب سایتی ایجاد کنید که هم برنامه شما را اطلاع رسانی کند و هم بفروشد. تمام جزئیات مربوط به نرم افزار یا برنامه خود را در این وب سایت قرار دهید. ویژگی ها و مزایای نرم افزار خود را نسبت به رقبا در این وب سایت نمایش دهید.

بهینه سازی وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهبود دهید تا در رتبه های برتر گوگل ظاهر شود.

یک شبکه اجتماعی تجاری برای خود ایجاد کنید و اطلاعاتی در مورد ویژگی ها و دستورالعمل های استفاده از نرم افزار در آن پست کنید

یک شبکه اجتماعی کسب و کار برای خود ایجاد کنید و اطلاعاتی در مورد قابلیت های نرم افزار و دستورالعمل های استفاده در آن پست کنید. از مواردی استفاده کنید که مورد پسند عموم است و تبلیغات اینستاگرام را انتخاب کنید.

تصمیم بگیرید که به چه کسی بفروشید و بازار هدف شما چیست.

تبلیغ برای تماس با مخاطبان هدف و ارائه محصول، یک بازاریاب تلفنی کارکشته استخدام کنید. مطمئن شوید که در مقدمه نرم افزار به وضوح بیان می کنید که چه ویژگی هایی ارائه می دهد و چه خواسته های مصرف کننده را برآورده می کند.

تبلیغات حضوری را دست کم نگیرید.

مطمئن شوید که در نمایش هایی شرکت می کنید که مرتبط با هنر شما هستند. اگر نمی توانید یک غرفه را ایمن کنید، برخی از بازاریابان را به نمایشگاه ببرید تا برنامه خود را تا حد امکان به افراد بیشتری ارائه کنند.

یک بیلبورد را در مکانی شلوغ قرار دهید بیلبوردی را نمایش دهید که ویژگی های منحصر به فرد برنامه شما را در یک نقطه شلوغ از شهر برجسته می کند. یا اگر بیلبوردهای محلی کوچک گزینه ای برای شما نیستند

بازاریابی نرم افزار

سعی کنید از ساخت اپلیکیشن های تکراری خودداری کنید. نرم افزار متناسب با نیازهای بازار هدف طراحی کنید. اگر نرم افزار تکراری ایجاد می کنید، مطمئن شوید که نرم افزار شما با گنجاندن یک ویژگی جدید و جذاب از رقبا متمایز است. وقتی نوبت به بازاریابی نرم افزاری می رسد، مراقب باشید که استراتژی شما بر اساس ویژگی ها و نیازهایی باشد که ایجاد کرده اید.

به خاطر داشته باشید که نام یا برندی که برای نرم افزار خود انتخاب می کنید باید مناسب باشد و مشتریان را جذب کند. از نام های یکنواخت، بی معنی، رایج و تکراری دوری کنید.

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم در مورد چگونه اپلیکیشن را بفروشم صحبت کنیم. امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد. در مورد پشتیبانی پس از فروش که هنگام بازاریابی اپلیکیشن خود ارائه می دهید، به دقت فکر کنید. آیا قادر به ارائه کمک پس از خرید هستید؟

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن