تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z
تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z – قسمت اول
آبان ۱۵, ۱۳۹۶
تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z
تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z – قسمت سوم
آبان ۲۲, ۱۳۹۶
نمایش همه
تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z

در بخش اول این مطلب که با عنوان ” تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z – قسمت اول ” بر روی بلاگ پازلی قرار گرفت، شش مورد از نکات مهم و کاربردی در زمینه تبلیغات اپ را ذکر کردیم. در این بخش قصد به ادامه بررسی موارد موثر در تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن بپردازیم. با ما همراه باشید. 

نقد و بررسی دریافت کنید

وقتی صحبت از تبلیغات و ارتقا اپلیکیشن باشد، نقد و بررسی یکی از دیگر از عناصر کلیدی است. سعی کنید از چند کاربر خود نقد و بررسی دریافت کنید. می‌توانید کاربران را از طریق اپلیکیشن به نوشتن نقد و بررسی در مورد آن دعوت کنید. اگر یک اپلیکیشن در زمینه خودرو دارید، با مجلات و نشریات و همچنین بلاگرهای مرتبط با این حوزه در ارتباط باشید و اپ خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. چرا که این افراد در زمینه کاری خود حرفه‌ای بوده و در بین عموم افراد علاقه‌مند، دارای وجهه هستند.

نظر یا نقد و بررسی در اپ استورها می تواند جنبه‌ای منفی از اپ شما را بازگو کرده باشد، یا یک اشکال فنی را متذکر شده باشد؛ لذا دقت کنید که تمامی اشکالات فنی اپ خود را به دقت بررسی کرده و آن‌ها را رفع کنید و نسبت به همه کاربرانی که در مورد اپ شما نظر داده یا از آن انتقاد کرده‌اند متواضع و صبور بوده و حتی سعی کنید به خاطر این کار از آن‌ها تقدیر کنید.

نقاط قوت خود را پر رنگ کنید

بهترین ویژگی‌های اپلیکیشن خود را برجسته کنید، مطمئنا این کار در میزان فروش اپ تاثیرگذار خواهد بود. اگر وبسایت دارید، این ویژگی‌ها را در آن تبلیغ نمایید، در توضیحات اپلیکیشن، در شبکه های اجتماعی‌تان و در تمام محتواهای تبلیغاتی خود آن‌ها را به کاربر معرفی کنید و بر آن‌ها تاکید داشته باشید.

برای مثال، اپلیکیشن Instapaper خود را اینگونه شرح می‌دهد: ” Instapaper ساده‌ترین راه برای ذخیره و نگهداری مقالات برای خواندن است “. کلمه کلیدی در اینجا “ساده‌ترین” است که بر آن تاکید ویژه‌ای شده است.

آیکون جذاب طراحی کنید

گاهی اوقات آیکون اپلیکیشن هم می‌تواند در جذب کاربر برای دانلود و استفاده از اپلیکیشن موثر باشد. قبلا در مقالاتی با عنوان‌های ” ۵ فوت کوزه گری در طراحی آیکون اپلیکیشن” و همچنین ” شش توصیه برای طراحی بهتر آیکون اپلیکیشن” به تفصیل به موضوع طراحی آیکون اپلیکیشن پرداخته‌ایم که توصیه می‌کنم حتما آن‌ها را نیز مطالعه نمایید. اما به طور کلی پرهیز از جزئیات اضافی در آیکون و تلاش بر سادگی آن، نکته‌ای است که باید همواره به آن توجه داشته باشید. دقت کنید، این بدان معنا نیست که سادگی صرف یک الزام است بلکه گاهی اوقات ممکن است یک سایه یا یک رنگ‌بندی خاص به زیبایی آیکون کمک کند. از قراردادن متن در آن خودداری کنید، اجازه بدهید تصویر کار خودش را بکند. سعی کنید آیکون منتقل کننده این پیام باشد که اپ چیست و قرار است چه کاری انجام دهد.

اپلیکیشن خود را جدی بگیرید

در مورد اپلیکیشن خود کاملا جدی باشید، باید به آن به چشم یک شغل نگاه کنید. ۱۰۰ درصد خود را برای آن اختصاص داده و یک کار حرفه‌ای انجام دهید. شاید بگویید، عقل سلیم همین را حکم می‌کند اما دقت داشته باشید، اکثر افراد اپلیکیشن را در اوقات فراغت خود می‌سازند و وقت زیادی هم به آن اختصاص نمی‌دهند چرا که عموما به شدت درگیر شغل اصلی خود هستند. به همین دلیل بهتر است، اپ خود را در حوزه‌ای که به صورت روزمره با آن درگیر هستید، راه اندازی و حفظ نمایید، به ویژه اگر اپلیکیشن جزو اولویت‌های اصلی شما نیست.

آگاهی کسب کنید

جامعه و مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. قبل از راه اندازی یک اپلیکیشن تلاش کنید تا به طور کامل افراد درگیر با آن و همچنین دخیل در آن را بشناسید. به همین دلیل است که می‌گوییم حتی قبل از اینکه اپلیکیشن‌تان ساخته و منتشر شود، بهتر است بخشی از جامعه هدف خود بوده و با آن‌ها در تعامل باشید.

لینک دانلود اپ را در دسترس قرار دهید

در کلیه مراحل تبلیغات خود از جمله شبکه‌های اجتماعی، وبسایت، ایمیل و حتی کارت ویزیت، لینک دانلود اپ خود را ذکر کنید. کاربر بایستی بدون هیچ دردسری و به ساده‌ترین شکل ممکن بتواند اپ را دانلود نماید. این موضوعی است که متخصصان تبلیغات اپلیکیشن‌های موبایل درباره آن متفق القول هستند و بر آن تاکید دارند. شاید بتوان گفت هیچ چیز مانند اشتراک زیاد لینک اپ در همه عناصر تبلیغاتی نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *