تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z
تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z – قسمت دوم
آبان ۱۷, ۱۳۹۶
استارتاپ ها دست در دست هم برای کمک به مردم زلزله زده غرب کشور
آبان ۲۳, ۱۳۹۶
نمایش همه
تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z

در دو قسمت گذشته جمعا دوازده مورد از نکات مهم در زمینه تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن و همچنین رشد آن را به همراه شما عزیزان بررسی کردیم. حال قصد داریم به ادامه این موضوع بپردازیم. قسمت‌های قبلی این مطلب را می‌توانید با عناوین ” تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z – قسمت اول ” و ” تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z – قسمت دوم “مطالعه نمایید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید. 

صفحه فرود بسازید

یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید اطلاعات کافی از امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن و همچنین لینک دانلود و به طور کلی هر چیزی که مد نظرتان است و برای جلب نظر کاربر مناسب است را در آن بگنجانید، صفحه فرود می‌باشد. ویژگی‌های اصلی اپ را برجسته نمایید، از یک روش روشن و شفاف و در حین حال جذاب برای بیان مزایای آن استفاده کنید، از انیمیشن و یا ویدئو برای توضیح نحوه کار و کاربرد اپلیکیشن بهره ببرید. دقت داشته باشید که موبایل وبسایت‌ها نباید به وسیله اطلاعات و محتوا، بیش از حد شلوغ و پر از ازدحام شوند. امروزه بخش اعظم ترافیک وب مربوط به تلفن‌های هوشمند است و لذا توجه به این نکته می‌تواند گام بزرگی در جهت موفقیت اپلیکیشن شما باشد. اما جالب است بدانید، پازلی با طراحی صفحات فرود جذاب و کاربردی به فراخور موضوع فعالیت هر نوع اپلیکیشن، نگرانی شما را در این زمینه برطرف می‌نماید.

خبرنامه را مد نظر داشته باشید

اگر از قبل برای خبرنامه برنامه‌ای نداشته‌اید، اکنون وقت آن است که خبرنامه خود را راه اندازی کنید. می‌توانید از آن برای فراهم کردن محتوای مفید و کاربردی برای مخاطبان فعلی و آینده خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید موجودیت و فعالیت خود را به شیوه‌های جذاب به کاربران خود یادآوری کنید. خبرنامه که خود یک روش برای تبلیغ است، می‌تواند برای مواردی همچون اعلام ویژگی‌ها، محتوای تازه، معاملات و فعالیت‌های جدید و خبرهای دیگر استفاده شود. یکی از بهترین ابزارهای خبرنامه، Mailchimp است که می‌تواند آمار دقیقی از میزان موفقیت خبرنامه ارسالی در اختیار شما قرار دهد. علاوه براین، این ابزار، شما را قادر می‌سازد تا تست A/B انجام دهید. با توجه به اینکه کاربران، خبرنامه را براساس عنوان آن باز می‌کنند، سعی کنید از یک عنوان متفاوت و جذاب استفاده کنید.

بهینه سازی را فراموش نکنید

حتما شنیده‌اید که وبسایت‌‌ها را بهینه‌سازی می‌کنید، اما آیا اپلیکیشن‌ها هم نیاز به بهینه‌سازی دارند؟ مسلما جواب مثبت است. شما می‌توانید اپلیکیشن خود را برای اپ استورها بهینه سازی کنید. بهینه سازی برای اپ استور (ASO)، به دیده شدن اپلیکیشن کمک کرده و آن را بهبود و افزایش می‌دهد، از این رو تعداد دانلود را نیز افزایش می‌دهد.

براساس بررسی‌های انجام شده، اغلب اپلیکیشن‌ها به موجب جستجو در اپ استورها، کشف و نصب می‌شوند؛ متخصصان این حوزه توصیه می‌کنند، نام اپ به دقت انتخاب شود تا در راستای جستجو باشد و به بازدید اپ کمک کند. برای مثال، اگر هدف شما داشتن یک اپ در حوزه شعر و شاعری است پس سعی کنید از کلمه شعر در عنوان اپ استفاده کنید. کلمات کلیدی را به دقت انتخاب کنید و تمامی وقتی که ممکن است را به نگارش توضیحات اختصاص دهید.

با مطبوعات در ارتباط باشید

وقتی زمان انتشار اپلیکیشن فرا می‌رسد، احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که خبر انتشار آن را برای هر تعداد ممکن سایت نقد و بررسی اپلیکیشن‌های موبایل ارسال کنید. از یک سو، این کار فکر بدی نیست از آنجایی که هر تبلیغی در نوع خود خوب است، اما بهتر آن است که این کار را در مورد مخاطبین هدف خود انجام دهید. طبیعتا هر کسی علاقه دارد که آگهی‌اش در معتبرین سایت‌ها قرار بگیرد اما اگر اپلیکیشن شما در حوزه آشپزی است، رسانه‌ای را برای انتشار خبر خود انتخاب کنید که موضوعات مرتبط با آن را پوشش می‌دهد.

پرسش و پاسخ ترتیب دهید

اگر برای مثال، اپلیکیشن شما در مورد نجوم است، می‌توانید یک بار در ماه، پرسش و پاسخی با همین موضوع و با یک هشتگ خاص در توئیتر به راه بندازید. خود را در جایگاه یک فرد حرفه‌ای قرار دهید تا موجودیت اپلیکیشن خود را به کاربر یادآوری کنید. در صورتی که پرسش و پاسخی را ترتیب دادید، حتما مهمترین سوالات را به همراه پاسخ کامل آن به عنوان یک پست در وبلاگ خود منتشر کنید یا به صورت یک اینفوگرافیک کاربردی درآورید؛ این خود یک حرکت تبلیغاتی و موثر خواهدبود.

از کاربران بخواهید، اپلیکیشن شما را رتبه بندی کنند

اگر کاربرانتان هنوز این کار را نکرده‌اند، به آن ها یادآوری کنید. سایر کاربران با استفاده از این رتبه بندی‌ها، تصمیم به دانلود یا عدم دانلود اپلیکیشن شما خواهند گرفت. مشخص است که رتبه بهتر اپلیکیشن، دانلود بیشتر را به همراه خواهد داشت، اما گاهی ممکن است رتبه پایینی را دریافت کنید، در این صورت بایستی کاربران وفادار خود را بشناسید و از آن‌ها بخواهید تا در این رتبه بندی شرکت کنند، این کار به شما کمک میکند تا رتبه اپلیکیشن خود را بهبود دهید.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

در موضوع حضور در شبکه‌های اجتماعی، در آن‌هایی فعالیت کنید که شما را به مخاطب هدفتان نزدیک کرده و ارتباطتان را با کاربران حفظ کند. یک اشتباه رایج این است که حتما بایستی در همه شبکه‌های اجتماعی حضور داشت، اگر به عنوان مثال مخاطبان هدف شما در پینترست یا توئیتر حضور ندارند، فعالیت شما در آن‌ها، عملا اتلاف وقت و انرژی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *